• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Vädur 78

Har för mig att jag tog några värktabletter innan jag gjorde det

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-03-30 10:45:22 följande:
    Har för mig att jag tog några värktabletter innan jag gjorde det
    Ja jag fick med mig sup.diklofenak. som jag ska ta 30 min. innan.det kommer göra susen. Får man något mer?
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-03-30 10:50:43 följande:
    Ja jag fick med mig sup.diklofenak. som jag ska ta 30 min. innan.det kommer göra susen. Får man något mer?
    Är det vaggisen man tog i rumpan?? 
    Jag tog nog 2 alvedon eller panodil innan oxå var många som tipsade om det här inne på fl
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Fylgja
    Happiness skrev 2010-03-30 10:50:43 följande:
    Håller med Vädur om att det känns ungefär som mensvärk. Och jag har ordentlig sådan i vanliga fall så jag tyckte inte det var så farligt, det var mer att den kom ganska snabbt eller vad man ska säga. Lite "hoppsan jag fick mensvärk" istället för det vanliga stegrande.

Jag tog också diklofenak, som jag brukar använda vid mens, och två panodil efter själva sköljningen. Blev lite yr också, men det varnade de för och man skulle sitta en stund i väntrummet efteråt innan man gav sig av.
  • mulan
    anpe01 skrev 2010-03-30 09:26:47 följande:
    Hej på er!Det har hänt, jag har plussat!! Tror knappt det är sant men vi är så sjukt glada!!Dryga 5 år tog det men nu var det vår tur=) Grattis till alla er andra som jag nu läste också har plussat!Har ju gått på akupunktur i några veckor och det tror jag verkligen bidrog, men nu undrar jag, är det någon av er som använt er av akupunktur under behandlingen och har ni då fortsatt efter +? Eller har ni valt att sluta och i såna fall varför? Tacksam för alla svar och tips om länkar!Ha en bra dag!
    Ett stort grattis till dig oxå . Solen skiner {#lang_emotions_sunny} och {#lang_emotions_plus} i tråden. Härligt!!!!!
    I väntan på FET
  • mulan
    Happiness skrev 2010-03-30 10:40:43 följande:
    Hej tjejer!har precis kommit hem efter det första besöket på CA. precis som ni sa är MW helt fantastisk. jag gillar henne! Saklig, skärpt och rolig,Eftersom jag har ÄL väldigt nära mensen ska jag tillbaka redan på torsdag för spolning av äggledare. Nu är jag nervös för det! Är det någon som känt ett väldigt obehag? Jag är väldigt smärt känslig.
    Jag har inte gjort någon spolning, men ett tips vid smärtlindring är att ta både panodil och alvedon som en kombination. Lycka till!
    I väntan på FET
  • Fylgja
    mulan skrev 2010-03-30 14:28:41 följande:
    Jag har inte gjort någon spolning, men ett tips vid smärtlindring är att ta både panodil och alvedon som en kombination. Lycka till!
    Men panodil och alvedon har ju samma verksamma substans (paracetamol)? Jag har blivit rekommenderad att kombinera diklofenak+paracetamol för att hantera min mensvärk och det fungerar faktiskt. Längre smärtfrihet och kan ofta ta mindre doser diklofenak
  • mulan
    Fylgja skrev 2010-03-30 15:13:27 följande:
    Men panodil och alvedon har ju samma verksamma substans (paracetamol)? Jag har blivit rekommenderad att kombinera diklofenak+paracetamol för att hantera min mensvärk och det fungerar faktiskt. Längre smärtfrihet och kan ofta ta mindre doser diklofenak
    Jag går  just nu med en bruten handled som opererades i fredags och den kombinationen rekommenderade läkarna som bästa receptfria smärtlindring. Men det är väl olika beroende på vem man frågar
    I väntan på FET
  • Fylgja
    mulan skrev 2010-03-30 15:23:40 följande:
    Jag går  just nu med en bruten handled som opererades i fredags och den kombinationen rekommenderade läkarna som bästa receptfria smärtlindring. Men det är väl olika beroende på vem man frågar
    Aj! Stackare. {#lang_emotions_cry}Hoppas den läker snabbt. Jaha, då har man lärt sig något nytt då, tyckte bara det lät lite konstigt.
  • mulan
    Fylgja skrev 2010-03-30 15:28:53 följande:
    Aj! Stackare. Hoppas den läker snabbt. Jaha, då har man lärt sig något nytt då, tyckte bara det lät lite konstigt.
    Som sagt det är nog olika vem man frågar .
    I väntan på FET
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19