• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-01 09:44:31 följande:
    Det är väldigt olika. Det kan gå på 3 mån upp till 3år att få ordning på sina värden. Men oftast tar det inte så lång tid. Ja det är bra att ha det nedpressat inför IVF för hormonerna som man tar under behandlingen gör att värdena stiger och skulle man bli gravid stiger det ju ytterligare och då är det risker för missfall. Jag hade TSH på 0,58 nu när jag körde IVF. Men min läkare har ofta ökat Levaxinet vid IVF starten för att jag ska ha så bra förutsättningar som möjligt.
    Men om jag förstått det hela rätt så kan man bli gravid på naturlig väg även med siffror över 4...Sen vet jag heller inget om det är en viss gräns som läkaren måste pressa ner till för att göra IVF...Låter lite konstigt det du skriver om tre år. Menar du att läkaren väntar med ivf?
  • mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-01 10:11:23 följande:
    Hur långt innan har ni tjuvtestat?
    Tror det varit 2-3 dagar innan
    I väntan på FET
  • Finns ingen ledig signatur
    mulan skrev 2010-04-01 10:21:06 följande:
    Tror det varit 2-3 dagar innan
    Tänk om man skulle våga ........ Men jag vet inte. Gör jag det inte så har jag några dagar till som jag endå har hoppet om att vara gravid.
  • Vädur 78
    Happiness skrev 2010-04-01 10:12:10 följande:
    Men om jag förstått det hela rätt så kan man bli gravid på naturlig väg även med siffror över 4...Sen vet jag heller inget om det är en viss gräns som läkaren måste pressa ner till för att göra IVF...Låter lite konstigt det du skriver om tre år. Menar du att läkaren väntar med ivf?
    Självklart kan du bli gravid med höga TSH värden men oftast har man nog svårt att bli gravid. Sen är det ju inte bra för fostret att bli gravid om du har värden över 4, så man brukar få rådet att skydda sig till värdena är bra. En underfunktion i kroppen gör så att hela kroppen fungerar sämre förklarade min gyn. En del får ju utebliven mens och ägglossning, men det har jag haft hela tiden.
    Jag har hängt i många trådar här på fl och min erfarenhet av dem som varit här är att det tagit allt mellan 3 mån och 3 år att få ordning på sina värden.
    Ja de kommer inte köra igång dig med IVF förrän du fått ner dina värden. Många kliniker skiter i detta så var glad att du går på CA där de har full koll.
    Jag vet inte hur de gör på CA för gjorde inte min utredning där utan i Eksjö på kvinnokliniken. De skickade en remiss till endokrinmottagningen och de läkarna har ju bättre koll på detta med sköldkörteln jämnfört med gynläkare
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-01 10:23:39 följande:
    Tänk om man skulle våga ........ Men jag vet inte. Gör jag det inte så har jag några dagar till som jag endå har hoppet om att vara gravid.
    Tänk på påsken oxå. Om du nu mot förmodan får ett minus så är de ju ovetandes om det i påsk om du inte tjuvtestar
    I väntan på FET
  • håpefull

Hei dere!!

Nå har jeg forstått at Carlanderska er den samme klinikken som Fertilitetscentrum i Gøteborg. Vi bor i Norge, og vurderer å ta kontakt med denne klinikken dersm vi ikke lykkes på vårt 3. og siste forsøk i det offentlige her hjemme.

Er dette er fin klinikk som kan anbefales? Tar imot deres erfaringer med stor takk!!

God påske til dere alle!!!

• Finns ingen ledig signatur

Carlanderska är väldigt kunniga och alltid lika trevliga när man har kontakt med dom.
    Jag och min man fick hjälp när vi fick vår dotter-08 och nu vänder vi oss dit igen när vi villa ha syskon.

Jag kan helt klart rekomendera er att gå dit.

• Vädur 78
    håpefull skrev 2010-04-01 11:23:34 följande:
    Hei dere!! Nå har jeg forstått at Carlanderska er den samme klinikken som Fertilitetscentrum i Gøteborg. Vi bor i Norge, og vurderer å ta kontakt med denne klinikken dersm vi ikke lykkes på vårt 3. og siste forsøk i det offentlige her hjemme.   Er dette er fin klinikk som kan anbefales? Tar imot deres erfaringer med stor takk!!   God påske til dere alle!!!
    Carlanderska är kanon! Duktiga läkare! Trevlig personal♥
  • Resande
    håpefull skrev 2010-04-01 11:23:34 följande:
    Hei dere!! Nå har jeg forstått at Carlanderska er den samme klinikken som Fertilitetscentrum i Gøteborg. Vi bor i Norge, og vurderer å ta kontakt med denne klinikken dersm vi ikke lykkes på vårt 3. og siste forsøk i det offentlige her hjemme.   Er dette er fin klinikk som kan anbefales? Tar imot deres erfaringer med stor takk!!   God påske til dere alle!!!
    Jag tycker de är toppen. Vi bodde utomlands vid vårt första IVF 2008 men det var inga problem med kontakten via telefon och email. De är alltid väldigt vänliga, hjälpsamma och professionella. Vår son kom till på första försöket. Vi håller på med syskonförsök nu och det fungerar bra också (förutom att jag inte fått plus än ) trots att jag bor i Stockholm. Jag har träffat alla läkarna (utom hon den nyaste) och tycker de alla är bra på sitt sätt, även om man rent personlighetsmässigt klickar bättre med vissa än andra. 
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-01 10:11:23 följande:
    Hur långt innan har ni tjuvtestat?
    Jag kommer att tjuvtesta 5-6 dagar innan pga att jag ändå får min mens då om det inte funkat. Vill veta att mensen är på ingång istället för att bli helt chokad... När jag plussade så testade jag faktiskt bara 3 dagar innan vilket är helt otroligt med tanke på att jag är lite av en testmissbrukare. {#lang_emotions_dreamer}
  • Vädur 78
    Fiji: jag glömde nog säga GRATTIS till ruvning innan
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19