• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Amelica

Får man hoppa in här eller är det en tråd för redan inbitna bagare.....

Tycker om att laga mat och baka men blir inte så mkt när man jobbar, eller inte så mkt som jag hade velat...men nu är jag höggravid så nu bakas det. Igår bakade jag drömmar, chokladsnittar och kärleksmums....idag planerar jag kanelbullar och frukostbullar....

• Emmyjane

Någon som har gjort och använder sur deg?
    Jag fick några tips av en surdegsbagare david när jag tittade på Leila på tv 4+ nånn som sett det programet? Han sa att man skulle ha socker för att starta, äpple, honung och rivet äpple. Tror ni man kan ha rivet mnorot i stället?

• Tesserese
    dessan59 skrev 2010-04-19 08:34:18 följande:
    jag tycker också om att baka, fast jag inte gör det så ofta. men när jag bakar blir det mest matbröd, av rågsikt kruskakli, vatten brödsirap, matolja. och arbetar med degen ordentligt. det är ju själva "bakandet" att få arbeta med degen tycker jag.Tesserese, dina sirapslimpor lät gott!kan jag få receptet.tack/
    Om du klickar på "sirapslimpor" så kommer du till min blogg där receptet finns {#lang_emotions_smile}
  • LinnElin

Idag har jag bakat bullar fyllda med vaniljkräm, hallon och björnbär. Hur gott som helst blev det! 

★(¯`°?.¸ ღ♥ Linnéa 100107 ♥ღ¸.?°¯)★
  • Sweet N Cute
    LinnElin skrev 2010-04-20 21:29:46 följande:
    Idag har jag bakat bullar fyllda med vaniljkräm, hallon och björnbär. Hur gott som helst blev det! 
    Gott med vaniljbullar Lite trixigt o göra dom bara & kladdigt hihi.
    ★ Efter regn kommer sol ★
  • LinnElin
    Sweet N Cute skrev 2010-04-21 17:39:40 följande:
    Gott med vaniljbullar Lite trixigt o göra dom bara & kladdigt hihi.
    Jag lyckades ganska bra faktiskt. Blev inge kladd alls! Försökte klistra in bild men det gick inge bra. 
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Linnéa 100107 ♥ღ¸.?°¯)★
  • Kulta17
    Emmyjane skrev 2010-04-19 11:24:30 följande:
    Någon som har gjort och använder sur deg?Jag fick några tips av en surdegsbagare david när jag tittade på Leila på tv 4+ nånn som sett det programet? Han sa att man skulle ha socker för att starta, äpple, honung och rivet äpple. Tror ni man kan ha rivet mnorot i stället?
    Jag har aldrig "vågat" pårova. Skulle gärna dock!
Svar på tråden För oss som bakar