För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Får man hoppa in här eller är det en tråd för redan inbitna bagare.....
Tycker om att laga mat och baka men blir inte så mkt när man jobbar, eller inte så mkt som jag hade velat...men nu är jag höggravid så nu bakas det. Igår bakade jag drömmar, chokladsnittar och kärleksmums....idag planerar jag kanelbullar och frukostbullar....
Någon som har gjort och använder sur deg?
Jag fick några tips av en surdegsbagare david när jag tittade på Leila på tv 4+ nånn som sett det programet? Han sa att man skulle ha socker för att starta, äpple, honung och rivet äpple. Tror ni man kan ha rivet mnorot i stället?
Idag har jag bakat bullar fyllda med vaniljkräm, hallon och björnbär. Hur gott som helst blev det!
Igår bakade jag filmjölkslimpor som jag smakade på idag och dom var jättegoda. Inte svårt att göra och bra om man vill vara lite nyttig.
Har bakat ett himla gott Baconbröd som fick sällskapa med kvällsmiddan´s jordärtskockssoppa!
http://kryddburken.se/2010/04/22/baconbrod-perfekt-till-soppa-och-tilltugg/
Bakade jättesmarriga kladdkakemuffins med banan i igår.