• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Sweet N Cute
    Tinkerbelle skrev 2010-05-25 20:24:08 följande:
    Gjorde en kanongod Stösselkaka med blåbär i under helgen!louisespis.blogspot.com/2010/05/strosselkaka-...
    Kryddburken skrev 2010-05-25 19:52:32 följande:
    Jordgubbs Cupcakes blev det idag! kryddburken.se/2010/05/25/jordgubbs-cupcakes/
    Ni båda är duktiga på att fota, kul att se andra som har samma intresse som mig. Era bakverk va otroligt fina. Smaskens..

Får fråga er båda.. Har ni gjort tårta nån gång som ni har foto på med? Vill se Jag ska göra en tårta en dag o behöver inspireras
  • Frökenflitig

väntar på att bullarna i ugnen ska bli klara! Blir en bulle med smör och ost och riktigt kall mjölk till kvällsfika, mums! :P

• Sweet N Cute
    Frökenflitig skrev 2010-05-25 20:36:20 följande:
    väntar på att bullarna i ugnen ska bli klara! Blir en bulle med smör och ost och riktigt kall mjölk till kvällsfika, mums! :P
    Gott de lät, du får med fota o visa ju
  • Sweet N Cute

För första gången i mitt liv har jag gjort en tårta.

Recept hitta jag bara på:

Tårtbottnen 3 st.

På första lagret la jag vispad grädde med apelsinskal i & jordgubbssylt.
    På med en botten till.
    Vaniljkräm, på med sista bottnen.
    Mosad banan, o grädde över, sen dekorera jag med grädde runt kanten o jordgubbar. & 3 fina jordgubbar på tårtan.
  • Ylwis
    Sweet N Cute skrev 2010-05-25 20:33:48 följande:
    Ni båda är duktiga på att fota, kul att se andra som har samma intresse som mig. Era bakverk va otroligt fina. Smaskens..Får fråga er båda.. Har ni gjort tårta nån gång som ni har foto på med? Vill se Jag ska göra en tårta en dag o behöver inspireras
    har gjort massor med tårtor, vet inte om de ligger kvar i mitt galleri. Annars finns alla på facebook under mitt namn om du vill se.
    Mamma till Alvyn 051015
  • annki72
    Ylwis skrev 2010-05-26 20:55:55 följande:
    har gjort massor med tårtor, vet inte om de ligger kvar i mitt galleri. Annars finns alla på facebook under mitt namn om du vill se.
    Vilka underbar tårtor!!!!!!
    Mamma till 4 söner och en dotter
  • Ylwis
    annki72 skrev 2010-05-27 13:52:07 följande:
    Vilka underbar tårtor!!!!!!
    tack, är bara en del i galleriet här har mera på facebook.
    Mamma till Alvyn 051015
  • Sweet N Cute
    Ylwis skrev 2010-05-26 20:55:55 följande:
    Du är riktigt duktig, mumms va gott de såg ut
Svar på tråden För oss som bakar