• lyckligmamma

Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 08:05
    Jag har hört talas om 2 stycken som har avlivat sina katter när de var riktigt sjuka och gamla. Genom att skjuta dem. Jag undrar vad ni tycker om det. En veterinär hade inte kunnat rädda dem!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)
  • Puss och Kram

absolut, kan och får man hantera ett gevär och vet vad man gör så kan jag tycka att det är ett mycket bra sätt, man kan snabbt förkorta ett lidande utan att släpa iväg ett djur till en okänd miljö vilket bara skapar stress...

Vi har jägare i vår omgivning, men jag vet ingen av dem som kunnat med att avliva sina egna djur, de har då bett en av sina vänner göra det som de litar på. Därför är jag övertygad om att det görs med tanke på vad som är bäst för djuret.

Ibland  plågas djur i onödan bara för att det ska göras på "rätt sätt"...

• ming
    chivasregal skrev 2010-02-10 13:52:06 följande:
    De vart inte dig jag svarade när jag skrev  de an bitas utan nån som sa hennes/hans huns skulle nog bitas för den inte gillar djursjukhuset eller att någon tog i den. Jag vet mn kan avliva hundar iaf för de varit sjuka så de inte orkar gå ens min granne fick avliva sina 2 hundar pga sjukdom Hos djursjukhuset. Nu verkar det som ni helt vill välja att missuppfatta vad jag skriver men  jag är inte den enda här som inte vill skjuta min hund å jag får  tycka så å jag  skulle betalaör det om min hund är så sjuk eller gammal så de behövs  så vad menar du?????
    Nej, jag vet att det inte var mig du svarade då, men jag svarade på det inlägget du skrev då, trots att det inte riktades till mig.
    Och framgick det inte vad jag menade? Du kan väl specifiera vad det är du inte förstår på mitt inlägg, eftersom jag själv inte ser vad det är som kan vara oklart.
  • chivasregal
    ming skrev 2010-02-10 14:04:57 följande:
    Nej, jag vet att det inte var mig du svarade då, men jag svarade på det inlägget du skrev då, trots att det inte riktades till mig.Och framgick det inte vad jag menade? Du kan väl specifiera vad det är du inte förstår på mitt inlägg, eftersom jag själv inte ser vad det är som kan vara oklart.
    Om du läser vad jag svara på så förstår du. Nån annan här skrev hon inte kunde gå till djursjukhuset för henens hund vart stressad å då får  ha munkorg för å inte bitas så svarade jag på det så är min hund oxå han blir arg å skall bitas om nån annan rör han å då nog hos vetrinären oxå så det va de jag svara på
  • lyckligmamma
    LillTussa skrev 2010-02-09 18:25:53 följande:
    Va?
    men inte ens samma sak med en människa o ett djur fattar hon väl... ett djur fattar liksom inte herregud
  • chivasregal
    lyckligmamma skrev 2010-02-10 15:17:20 följande:
    men inte ens samma sak med en människa o ett djur fattar hon väl... ett djur fattar liksom inte herregud
    jo ett djur fattar visst mer än man tror å jag är helt säker på att det känns likadant. Fattar hon väl??
  • lyckligmamma
    chivasregal skrev 2010-02-10 15:26:41 följande:
    jo ett djur fattar visst mer än man tror å jag är helt säker på att det känns likadant. Fattar hon väl??
    Det är sjukt o fel o jämföra ett människoliv o ett djurliv. Jämfört emd en människa är de inte värda någonting
  • chivasregal
    lyckligmamma skrev 2010-02-10 15:29:47 följande:
    Det är sjukt o fel o jämföra ett människoliv o ett djurliv. Jämfört emd en människa är de inte värda någonting
    Är det sjukt? på vilket sätt då?
  • lyckligmamma
    chivasregal skrev 2010-02-10 15:31:14 följande:
    Ett djur är ett djur, en människa är en människa. kom inet o påstå att en hund elelr en katt fattar lika mkt som en människa. En babian är en sak, men en katt o hund förstår inte alls. Inte moraliskt. De kan inet tänka som vi gör.

Jag förstår att du tycker det är grymt att skjuta ett djur, men det är fel att jämföra en människa o det djur.
  • lyckligmamma
    chivasregal skrev 2010-02-10 15:31:14 följande:
    Du skulle nog också välja ett människoliv framför ett djur om du måste....
  • chivasregal
    lyckligmamma skrev 2010-02-10 15:34:17 följande:
    Du skulle nog också välja ett människoliv framför ett djur om du måste....
    ja mitt liv iaf
Svar på tråden Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)