chivasregal skrev 2010-02-09 18:55:42 följande:
ja men de vill nog ingen men ett skott i nacken? Man kan väl avliva sitt djur på annat sätt? som ovan hemma i lugn å ro
Ett välriktat skott går på en millisekund.
Att få gå i skogen och filura, få nosa...kissa lite och titta på fåglar... o sen är man i köttbulleland eller kissekattland eller vart de nu hamnar.
Istället för att läggas ned på en matta, ha en "massa" folk som sitter böjd över en. Få en ajajkanyl i benet o sen läskiga injektioner...
Eller en lugnande spruta i rumpan och sedan bukinjektioner för att träffa alla organ.
Det sistnämnda gick min "lillebror" igenom. Jag åkte med honom när hans bakben inte orkade mer och det var distriktsveterinären som avlivade honom. ALDRIG MER!
Kall, okänslig och hård jäkel. En riktig "koveterinär".
När han hade fått alla sprutor i buken så flyger han upp med framkroppen, ögonen rullade i huvudet på honom och han drog en massa skitläskiga andetag. Det lät ungefär som när man drar ur proppen ur badkaret...
Jag bara skrek och mitt ex och hans tjej som var med stod helt chockade brevid.
Veterinären stod brevid och hånflinade och sa att "ja... så där kan det ju bli ibland"...
Det var allt annat än värdigt! Det var ren jävla tortyr. Både för mej som ägare och för Bullen. Hade jag inte varit i chock efter så hade jag fan klappat till kärringen.
Ett skott i nacken hade varit så mycket värdigare...