• lyckligmamma

Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 08:05
    Jag har hört talas om 2 stycken som har avlivat sina katter när de var riktigt sjuka och gamla. Genom att skjuta dem. Jag undrar vad ni tycker om det. En veterinär hade inte kunnat rädda dem!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)
  • Stårschan

Ja, det är helt OK, bara man vet vad man gör. De flesta jakthundar jag känner till har slutat sina dagar på det sättet. Jag tror nog att det är det bästa för djuren. En skogspromenad med en husse man är trygg med, och sedan är det bara slut utan att man hinner fatta vad det var som hände.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Kya

ja, det är OK bara man vet vad man gör. ett välriktat skott innebär ju inget lidande öht.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Dr Mupp

Ja, så länge den som skjuter vet vad hen sysslar med så är det helt ok. Djuret är dött innan det fattar vad som hänt och slipper stressen att åka till veterinären.

• lövet2

Ja, om man vet vad man gör. Vår katt kommer att sluta sina dagar på det sättet - om han inte lägger sig ned och självdör.

• VulgusProfanum

Ja om man vet vad man gör så att djuret inte behöver lida.

• Winnertaco

Om man är jägare och vet vad man sysslar med.

Givetvis tycker jag att djuret ska få behandlning om det är möjligt.

Johanna -06 Ludvig -08
  • Joual

Absolut. Jag är uppväxt på landet, och det är så man avlivat djur i mina hemtrakter i många år. Tror inte att djuren lider. 

Svar på tråden Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)