Vad lyssnar du på just nu?
Den här låten har en väldigt fin närvaro som trotsar alla avstånd tycker jag.
"Alone together in the dark"
Den här låten har en väldigt fin närvaro som trotsar alla avstånd tycker jag.
"Alone together in the dark"
Om man har tur i sitt liv så kan man vara förälskad i någon som trivs med att bara sitta tyst bredvid en på en parkbänk eller en filt. Man kanske tittar på varandra ibland och ler, men man bara vet att det räcker så. Man känner sig lugn och glad, och vet att den andra känner likadant.
Sen vänder man blicken mot den utsikt som finns. Det kan vara en sjö, ett hav, en park med lekande barn, eller en skog med träd som följer vinden.
Om man skulle hamna i en sådan situation med rätt person - så vet man bara.
Man behöver inte hävda sig, eller försöka imponera. Platsen spelar ingen roll. Det enda man är säker på att den här personen vill man ha nära sig så länge man kan?
Jag skrev inte något frågetecken!
Den här kassa hemsidan ändrade 3 st eftertänksamma punkter till ett frågetecken automatiskt.
Jag kommer inte hålla hand med den som skapat sidans webbdesign på en parkbänk punkt punkt punkt
Jag var på en begravning nyligen. Inte ovanligt 2020 när många som inte skulle ha gått bort det här året, ändå gjorde det pga av Corona.
Hon blev riktigt gammal, så det var inte oväntat att hon gick bort, men att hon blev tvungen att gå utan sällskap, inte hålla i någons hand när det var dags känns riktigt sorgligt.
Hon var en älskvärd person som stod mig nära ända sedan jag var liten, så jag kommer att minnas henne med värme resten av mitt liv.
Jag är inte religiös, men om det skulle vara så att någon skulle ta emot mig i slutet av någon tunnel i något slags ljus, så är jag säker på att hon skulle stå där med en utsträckt hand.
Till Nandez som tydligen sitter i karantän.
Hoppas du snart släpps ut
En ny fin låt jag gillar som handlar om den saknad man känner när människor man tycker om inte längre finns ibland oss.
"To absent friends and family"
Gavin James - I Miss You
Många i vårt land kanske tror att svåra drogproblem är nånting som inte rör oss.
Det stämmer tyvärr inte. Problemen finns även här.
Ett exempel:
www.svt.se/nyheter/inrikes/narkotikadodligheten-i-sverige-nastan-varst-i-hela-eu
En stark låt med ett bra budskap tycker jag.
Jag gillade verkligen den här snubben när han plötsligt dök upp i en talangtävling som en käftsmäll. Sen stylades han om och jag tyckte synd om honom ett tag.
Här ser han ut att trivas som sig själv igen. Men vad vet jag, stylisterna kanske försöker lura oss att tro just det
Fin låt oavsett tycker jag - som alltid är svag för akustiska gitarrer och stråkar.
En annan bra låt jag lyssnar på här i natt...