-
Tack Nandez. Stay safe.Nandez skrev 2020-05-10 19:45:14 följande:Håller med om pipan och låten
-
Tack för feedback Rebecka. Det här bandet är klassiskt och jag fick en skopa när jag lade ut den här låten. Många tycker att det inte är "the real stuff"RebeckaZ70 skrev 2020-05-12 07:10:50 följande:Min bror lyssnade mycket på Bad Company och gav mig ett par skivor. För mig är de alltid förklnippade med den här låten
Den du lade upp är en riktig klassiker såklart =) -
Fick tips på Spotify i dag på en cover av denna låt med Alan Walker.
Den killen är duktig tycker jag, men inte i klass med originalet.
I mina ögon är det här en modern klassiker. Fantastiskt vacker låt. Här så kommer kompositören själv insmygande på elgitarr på slutet, och jag tycker det här är mäktigt som fan. -
Cool story om din Strata =)RebeckaZ70 skrev 2020-05-18 07:48:53 följande:
Kul historia!
Jag beundrar de som vårdar och renoverar sina ögonstenar. Det är annat än de jag sett runt om i Sverige som åker runt i buckliga vrak bara för att ha en ursäkt att supa sig till apstadiet.
Jag förstår det där om att inte sälja sina barn, när jag var 18 år köpte jag en Stratocaster för alla pengar jag sparat ihop på 3 års sommar jobb. Jag har den fortfarande kvar och skulle aldrig sälja den trots att jag blivit erbjuden sexsiffrigt belopp. Jag vet inte hur många tusen timmar vi tillbringat ihop, det säljer man bara inte.
Jag tvingade morsan att köpa min Martin D18 på avbetalning. (för jag hade inte råd som tonåring) Inte alls lika dyr som din ögonsten såklart, men nu ligger dom på drygt 30K. Den är min älskling for life som jag aldrig sviker eller lämnar. Spelar inte alls lika mycket nu som då, men den står på ett ställ i vardagsrummet och jag brukar blinka till henne ibland ;) -
Jag brukar sällan ha dåligt samvete. Men den här låten får mig att tänka på saker jag kunde ha gjort bättre i mitt liv så här långt.
Som att uppskatta att man är frisk, och uppskatta människor som är bra för en.
Så klaga inte på skitsaker, och berätta för dem du tycker om - att du gör det.
-
Vi har ju inte haft någon "lock down" här, men jag kan förstå hur det skulle kännas att vara instängd i sitt eget hem. Jag tycker att den här låten fångar känslan bra. Sen är ju Grace Potter en av mina älsklingar ;)
-
Den här videon får nog de flesta att le. Vi behöver mycket sånt i våra liv =)
JP Cooper - Little Bit Of Love
-
Tar en till med JP Cooper som lockar fram ett brett flin hos mig iaf :D
-
TackRebeckaZ70 skrev 2020-06-02 13:34:08 följande:
Det är långt till Fredag, men ändå..
Ani ohevet otah
Den här låten får mig alltid att le brett -
Just nu så gillar jag den här låten. Det är märkligt hur minnen från barndomen kan vara så starka.