Inlägg från: Tom Sawyer |Visa alla inlägg
  • Tom Sawyer

Vad lyssnar du på just nu?

Det är inte så ofta jag hör låtar som är både proffsiga och vackra. Här är ett undantag:

• Tom Sawyer
    bastardized skrev 2019-11-15 18:56:52 följande:
    Vet precis hur det känns, trösten även om den är klen är att det blir bättre bara det får värka över... 
    Just raw skrev 2019-11-13 09:49:28 följande:
    Såna dagar är svinjobbiga.
    Jag brukar sätta mig i bilen, sätta igång musiken och bara köra, gärna på småvägarna.
    Jag kör inte fort, jag vill ha tid att tänka tanken till slut eller tid att tömma hjärnan på alla tankar.
    Sen åker jag och köper bullar. 
    Hoppas det känns bättre idag.

">

Samma här. Bilkörning är perfekt för att rensa ut negativa tankar, blir lite som meditation.

Håller med såklart. När man sitter i bilen och susar fram på autopilot utan störande element så tänker jag som bäst. Älskar känslan att vara fri för en stund...
  • Tom Sawyer

Jag jobbade hemifrån i dag och satte på en playlist med ny musik, och det funkade bra...tills den här låten kom upp. Jag tänkte: WTF! "send nudes" fick en helt ny innebörd.
    Det här är så brutalt naket att jag fick gåshud och tappade allt tanke på jobbet nånstans mitt i låten.
    Noah Gundersen - Lose You (Acoustic)

NSFW
  • Tom Sawyer

Den här nyinspelningen av Tyrone Wells låt "Wondering Where You Are" fick först min fot att stampa takten, och till slut satt jag och utförde nån slags överkroppsdans som antagligen såg helt skadad ut. Tur att jag sitter o jobbar i min källare med ett litet fönster högt upp. Tror ingen såg ;)
    Den har just nu bara 20 visningar på YT, och förtjänar mer!
    Ha en fin fredagskväll mina musikaliska vänner härute

• Tom Sawyer
    bastardized skrev 2019-11-30 00:54:44 följande:
    Bra låt. Kom att tänka på Black weekend. Lite intressant med "motrörelsen" som växt fram
  • Tom Sawyer
    Just raw skrev 2019-11-25 15:55:19 följande:
    Fint skrivet och jag vet precis vad du menar.
    När allt går åt helvete är det till dom jag går och där vet jag att får hjälp och stöd
    Och det är den som är källan till djup glädje och tröst, särskilt när minstingen på 1 år sliter tag i mitt långa hår så det sjunger i hårrötterna, Då känner jag att jag lever. Skrattande
    För mig är familjen alltid viktigast. 

Är det nån mer än jag som redan börjat planera julen, här går vi all in, både jag och dottern. 
    Vi ska fira med henne och hennes familj redan i mitten av december, 
    Sen drar dom utomlands över helgerna.
    Så här pågår förberedelser, vi ska se på musikal och leka pepparkaksleken. och jag ska baka breadpudding.
    Eftersom jag springer som en kratta så förlorar jag ständigt pepparkaksleken, till pojkarnas stora lycka, dom är 8 och 10, men det bjuder jag på. 
    Hörs det att jag längtar?

">

Fint skrivet själv.
    ...och ja. det märks att du längtar big time
  • Tom Sawyer
    Nandez skrev 2019-11-24 17:20:03 följande:

Lyssnar på Chasing cars med Snow patrol.

Snow Patrol har gjort mycket bra musik tycker jag.
    Du har väl inte missat deras senaste "Reworked"?
    Nyinspelade versioner av en massa låtar, så kolla in det albumet om du gillar bandet
    Här är ett exempel jag gillar: Empress

Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?