Inlägg från: Tom Sawyer |Visa alla inlägg
  • Tom Sawyer

    Vad lyssnar du på just nu?

    Hade inte tänkt att logga in här i natt.
    Jag lyssnade på en massa låtar i lurarna som vanligt, men var tvungen att vika av en stund  (läs "gick o pissade")
    Fönstret stod på glänt, och det jag lyssnade på var som alltid vackrare än alla låtar i världen enligt min uppfattning.
    Koltrasten en svensk sommarnatt.

  • Tom Sawyer

    Om man som jag är en sökare, så längtar man nästan alltid bort.
    Tills man hittar den där speciella personen som gör en lugn, glad, och trygg.
    Ni vet den där som gör att man slutar leta och längta efter något annat.

    Hoppas att ni som läser det här har hittat er saknade pusselbit. 
    Jag har varit nära några gånger, men letar vidare...

    Another Place - Bastille



  • Tom Sawyer

    Jag har ett slags ticks. Jag brukar ge kärleksråd till människor som inte bett om det därför att jag tror att de kanske behöver dem.
    Ett gott råd till er som läser det här. Gör inte samma misstag som jag.

    Under en blöt utekväll med jobbarpolarna för några år sedan så gjorde jag just det misstaget, och det slutade tyvärr med att två av dem sa upp bekantskapen med varandra, och en av dem slutade straxt efter.
    Jag var korkad och ganska packad och fattade aldrig att de var kära i samma kvinna...
    Det jobbiga är att de var riktigt bra vänner innan.
    Jag har svårt som fan att förlåta mig själv för det misstaget, så var försiktiga med att ge "goda råd i kärleks namn"

    Den här låten kanske inte är riktigt relevant med storyn ovan, mer med hur jag själv känner mig just nu.
     



  • Tom Sawyer
    RebeckaZ70 skrev 2019-06-16 19:22:38 följande:
    Hjärta

    Hoppas verkligen du hittar rätt pusselbit...

    Jag hittade, men miste henne.

    Hittade tillbaka till varandra efter alldeles för lång tid, och nu är det vi för resten av våra liv.
    Tack för ditt svar, och kul* att höra att ni hittade tillbaka till varandra tycker jag =)
    *Läs grymt som fan, men jag vill inte svära här ute ; )

  • Tom Sawyer

    Midsommarnatten är här, och såklart så regnar det över Stockholm.
    Man kan välja att tolka det på olika sätt.
    Om man är nykär så kan man flina med ansiktet rakt mot ett ösregn utan att bry sig alls =)
    Är man olycklig i livet så kan ett regn kännas katastrofalt, även om man inte ens behöver gå ut.
    Så jag hoppas att du som läser det här är kär/lycklig och skiter fullständigt i regnet om det faller över dig


  • Tom Sawyer
    Just raw skrev 2019-06-26 15:56:32 följande:
    Jag vet, David och min son dog med bara några veckors mellanrum och sorgen över båda blandas även om det förstås är en magnitud i skillnad, men ändå i dom kaosartade veckorna så blev det här albumet också ett avskedsalbum för min son för mig.
    Och ibland kan jag inte ens lyssna och ibland kan jag inte låta bli att lyssna.
    En sak har jag lärt mig tårar som rinner får rinna, några timmar senare är det skratt som kommer, sålänge jag har kärlek klarar jag mig.
    Inget skrämmer mig längre, det värsta har ju redan hänt. 

    Till min älskade, hon vars andetag jag lever i. '


    ">

    Det här berörde mig längst in. Det kan inte finnas något värre än att förlora ett barn. Om det var jag, så skulle jag försvinna in i musiken och naturen. Skönt att höra att du har en annan stor kärlek i ditt liv =)
    Kram
    /Tom
  • Tom Sawyer
    Här i natt så funderar jag över hur många skrivbordstalanger som fastnat just där. I en skrivbordslåda. Eller i den moderna världen en digital sådan.
    Jag är säker på att det finns så mycket talang som aldrig kommit fram. Anledningarna är många och vanliga. "Man har inte tid, man tvivlar på sig själv, man är nog inte tillräckligt bra" osv.
    Ni som känner igen er vet vad jag menar. Det finns alltid en massa undanflykter att inte gå hela vägen.
    Missförstå mig inte nu, jag skriver inte det här för att ge er en örfil, jag skriver inte det här för att ge er dåligt samvete, jag skriver det här för att jag vet att det är sant.
    Så de som är erkända konstnärer, artister, författare, företagare, dansare, entreprenörer, eller whatever är kanske inte de som är bäst. De kanske bara är de som uthärdat när andra inte riktigt orkade/vågade gå hela vägen. För att det enklare, tryggare och bekvämare att inte göra det.
    Så om du känner igen dig i resonemanget, fundera lite på om du kanske ska skita i den där serien du följer, om du kanske ska låta "sociala" medier du egentligen inte behöver klara sig utan dig på ett tag. Du kanske ska låta inspirationen ta över i stället, därför att du vet att när den kommer så ger den så mycket mer.
    Ett exempel. Jag har nya strängar till gitarren, men jag har "inte haft tid" att byta dem ännu. Vilket är ren bullshit. Jag har istället lagt tid på mediaknark som egentligen inte ger mig ett skit.
    Jag inser såklart att jag skriver det här mest till mig själv, men om jag kan sparka en annan människa lite vänligt i rumpan så vore det en bonus.
    Om inte alltför många år så kommer vi som överlevt tillräckligt länge troligen att sitta förvirrade på något hem och ångra att vi aldrig gjorde det vi drömde om.
    Så om du vill göra något viktigt i ditt liv, sluta att läsa mitt dravel, Tryck ned locket på laptopen, and go follow your fire =)



  • Tom Sawyer
    Just raw skrev 2019-06-30 10:28:17 följande:

    Tack alla för era  fina ord, dom värmer mig, det gör det verkligen skillnad. 
    Så tack och Tom du har skrivit fint till mig tidigare, men jag tror jag var anonym då. 
    Det är svårt att veta hur mycket jag ska skriva, jag vill ju inte tjata hål i huvudet på er om min sorg och det här är ju en feelgoodtråd och ingen sorgetråd, 
    Samtidigt vill jag inte gömma undan min som som om han aldrig hade funnits, han finns för mig i allra högsta grad. 

    Men hörni idag är dee söndag hoppas ni har haft en fin helg såhär långt, vi har sprungit på marknader, kollat in bruksmuseer och vandrat bland fårhagar och sjöar och så ätit kolbulle med fläsk, mums.
    Men idag är lugnt och vila framför datorerna som gäller och fläktarna går för max,
    Har ni också varmt där ni bor. 
    Så den här dagen blir det något stillsamt att matcha med. 


    ">


    En tråd i musik kan handla om allt möjligt tycker jag. Det kan vara allt mellan hårdrock, klassiskt, svettigt, sexigt, lugnt, sinnligt, ös, dans, tårar, glädje, och även sorg. Det finns musik för alla tillfällen i livet, och faktiskt även i sorgen för när våra nära lämnar oss. En begravning utan musik skulle verkligen vara sorglig tycker jag. Så få inte dåligt samvete för din sorg i den här tråden. Man lägger ut den musik man vill, och man gör det av alla ovan nämnda anledningar och några till. OK? =)
  • Tom Sawyer

    Ibland så sitter jag på en middag, en fest, ett kalas eller whatever och låtsas ha trevligt, skojar, lyssnar och försöker andra att må bra, men längtar längst inne nån annanstans.
    Det kanske låter som att jag är otacksam, men det handlar inte om det. Jag har svårt att engagera mig i altanbyggen, fastighetspriser, politik, myggbett, musik utan känsla, och andra ämnen som för mig känns oviktiga.
    Om jag ska bli engagerad och verkligen vara  ?där? så krävs det riktiga känslor, riktig musik, och riktiga skratt.
    Jag har ett par nära vänner, där allt det där stämmer. Tyvärr så träffar jag dem ganska sällan, så jag kör en hel del charader i mitt liv för att försöka passa in.
    I know, vuxenlivet kräver kompromisser - men ibland undrar jag vems liv jag lever?


Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?