Inlägg från: Tom Sawyer |Visa alla inlägg
  • Tom Sawyer

Vad lyssnar du på just nu?

Även om ni inte gillar sci fi och Star Wars så bör ni ändå lyfta på hatten till Ludwig Göransson som vann en Oscar med hans musik till The Mandalorian.
    Om jag gillar SW och Sci Fi? Självklart. Vi män växer aldrig riktigt upp =)

Man Dalorian
  • Tom Sawyer

Jag blev riktigt imponerad av den här killen, och den hans cover med den här liveversionen med trumpet är riktigt vacker tycker jag.

• Tom Sawyer

2020 var ett skitår. Det vet vi alla, men trots det - vilken blev din "årets låt"?
    Ni som har Spotify kan se den nakna sanningen där. Om inte så får ni gissa.
    Här är tydligen den låt som jag lyssnat på mest 2020. Jag är inte helt stolt över resultatet med tanke på allt hänt, men jag är ärlig - och jag gillar fortfarande låten.
    Vilken är din låt 2020?

Ärlig fråga
  • Tom Sawyer
    bastardized skrev 2021-01-02 22:53:38 följande:

God fortsättning Tom.

Även jag blev förvånad över min mest spelade låt men kom fram till att den ligger först i en lista som jag ofta lyssnar på och då per automatik spelas oftare än de som ligger längre in i flödet.

Här är den i alla fall

Tack detsamma!
    Kul att höra din låt. Bra ös på den
  • Tom Sawyer
    heterodyne skrev 2021-01-05 13:59:32 följande:
    Kul ide. Här är mina top tre om jag tar bort ett par personliga låtar.
    Tack för tipsen! Gillade verkligen låten med John Prine. Aldrig hört honom innan
  • Tom Sawyer

När jag var yngre och höll på att skriva egna låtar, så är den här i samma stil.
    Jag hade aldrig en dröm att bli känd. Det var mer en dröm att kunna leva på musik som låtskrivare, och det här scenariot var nog en av de våtaste drömmarna. Att kunna köra sin låt på ett ställe med mäktig akustik, och ha en kör som plötsligt dyker upp som back-up. Det skulle varit ett lyckorus utan dess like

PS. Om någon undrar så har jag aldrig önskat ett talibanskägg eller en grön hatt

Nej, mina fötter är raka
  • Tom Sawyer

Hörde den här låten i veckan när jag var på väg till ett jobb. Först tyckte den var ganska bra, men sen när bossen dök upp och avgjorde ungefär mitt i så nickade jag bara och log. OK, där är anledningen till att gillade låten.
    Kolla runt 2:45 för att se lyckan på han som gjort låten, när Springsteen går in och avgör.
    Kärlek till musik kan vara väldigt stark, oavsett anledning.

Kärlek till musik
  • Tom Sawyer

Vi kan nog alla enas om att 2020 var ett ganska kass år.
    Nu är det ett nytt år 2021, och vi får hoppas att nånstans till sommaren så vänder det så att vi kan umgås som vi borde igen =)
    De flesta människor vill kramas och dansa nära varandra. Kanske inte varje dag, men man vill fan inte att ett virus ska bestämma när...

Våren och sommaren kommer med nytt hopp
  • Tom Sawyer
    Nandez skrev 2021-01-24 18:58:02 följande:
    Ja, det är  mycket man längtar till.
    Så är det. Det finns så mycket man saknar som man tog för givet.
    Livet vi lever är skört. Om det finns något litet i den här pandemin som är positivt - så är det väl att vi lärt oss uppskatta att lilla vi såg som självklart, kan vara det stora.
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?