Vad lyssnar du på just nu?
Tar en till så ni fattar hur bra det här är:
Higher Ground.
Tar en till så ni fattar hur bra det här är:
Higher Ground.
En fredagskväll nere i garaget varvat med skruvande musiklyssnande och intag av kall lager är inte det sämsta faktiskt.
Vår vän "bastarden" ovan fick mig att tänka på min bästa polares favoritlåt, så det är klart att jag lyssnade på den gamla klassikern
Det här året 2020 har varit, och är fortfarande som inget annat i modern tid.
Vi står ibland på varsin sida och vill väldigt gärna kramas, men det är inget som vi "får göra".
Det känns jävligt skumt, och jag hoppas att vi 2021 kommer att kunna kramas, skaka hand, och umgås som vanligt igen. Det suger att inte kunna göra det.
För att symbolisera det jag vill säga så väljer jag den här låten här i natt. Man ser ju så tydligt att de skulle vilja ge varandra en kram på slutet. Sen har jag varit lite svag för låten sen den kom
Här kommer ett exempel på en låt jag först gillade mycket när jag satt i stockholmstrafiken med en massa brus runt omkring mig. "Wow! Den här sparar jag"
Sen när jag lyssnade hemma i lugn och ro...hmm WTF?
Det är en bra låt melodiskt tycker jag, men de skulle ha tagit hjälp med texten. Då kanske den här hade blivit mer spelad. De två första verserna är riktigt illa tycker jag, men jag lägger ändå upp den bara för att visa texten är viktig för att en låt ska funka hela vägen. Just nu har den 346 visningar på YT.
Den här gav mig verkligen gåshud och passar så bra till dina vackra och tänkvärda ord.
Förhoppningsvis blir det en rejäl återstart laddad med glädje och värme när det här är över och man kan knyta alla sociala band på nytt, kanske är man då mer mån om att vårda närheten och kontakten med de man håller av och som har betydelse i livet. Förhoppningsvis är vi många som faktiskt tar tag i de där drömmarna som man innan denna farsot sköt på framtiden då rätt tillfälle inte tycktes uppenbara sig. Vi har förhoppningsvis lärt oss bättre att livet faktiskt är tidsbegränsat och att hälsa inte är självklart och värdesätter och handlar därefter.
Tycker alltid om dina inlägg, bra spännande musik laddat med varme och klokhet.
Tack!
Ruston Kelly - Brave
Är du säker på att du vill bli den som är "bäst"?
Som anställd så bör du fundera på om det är dit du vill nå? Det har sina fördelar, visst. Men se upp för dåliga chefer som vill delegera delar av deras ansvar till dig "för att du kan det här bäst"
Om det inte ingår i ditt jobb - var inte för snäll mot dem. Var snäll mot dig själv och säg nej.