Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Hjärtebarnen

Klunsen111 skrev 2010-06-01 18:29:04 följande:
    Harry är hjärtfrisk nu!! Så skönt!! Vi ska dock tillbaks till en "vanlig" läkare angående hans vikt om sådär 5-6 månader.
    Härligt
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2små2stora
    Fujji skrev 2010-06-02 14:42:02 följande:
    Hej på er!

Nu är vi hemma från Göteborg och det känns så skönt att denna operation är över! Dock har vår lilla Majken  blivit mycket orolig, hon gråter mer och kan inte sova ordentligt, har ni haft erfarenheter av detta efter op? Kan förstås förstå att det varit mycket för henne...Har ni något tips om vad man kan göra?

Hon får bara alvedon nu som smärtlindring, det är så svårt att veta vad som är  vad när hon är ledsen.
    Johanna var så länge efter operationen det tog flera månader innan hon sov ordentligt. Du kan förstärka alvedonen med ipren och se om det blir bättre.

Vi var på hjärtUL igår med bebisen i magen och den är än så länge hjärtfrisk men det ska göras en kontroll till runt v.30 och se att hjärtat fortfaraned slår synkroniserat. Det är en 3:e liten kille i magen Så Johanna bli ensam prinsessa bland prinsarna.
  • 2små2stora
    minneli skrev 2010-06-03 17:30:33 följande:
    Idag var vi på barnmottagningen för Mollys läkare ville titta på henne efter katetiseringen i gbg. Hon upptäckte lite vätska runt hjärtat som ingen i gbg sa någonting om när de gjorde ultraljudet efter ingreppet. De sa även att det inte behövdes ngt ultraljud på 3 månader men Mollys läkare ville göra ett ändå. Nu ville hon till och med kolla en extra gång på lördag. För hon tyckte det var för långt att vänta till måndag och för kort tid att vänta tills imorgon. Alltid ska det vara ngt!

Det positiva är iaf att hon har ju inte spytt ngt sen ingreppet, annars spydde hon minst en gång per dag och mkt. Så nu hade hon gått upp ett halv kilo på en vecka. Innan dess har vi ju kämpat på och hon har bara gått upp ett kilo på 6 månader.

Så nu får vi se vad de säger på lördag, jag som räknade ner dagarna tills vi slapp ge henne medicin på kvällarna och då bara behövde ge på mornarna. Men medicinen är vätskedrivande och var därför bra för vätskan runt hjärtat.

Någon som har erfarenhet av vätska kring hjärtat?
    Min tjej fick vätska kring hjärtat.
  • 2små2stora
    minneli skrev 2010-06-03 19:42:20 följande:
    Tack, det lät bra, får se hur det ser ut på lördag, men jag kan inte förstå hur det ska hinna försvinna tills dess...
    De vill nog se att det inte ökar på sig.  För min dotter tog det ca 3 veckor innan det var borta helt.
  • 2små2stora

FinaFilip skickar massor med kramar till dig.

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • 2små2stora

Grattis Småhjärtan och Skånetös till bebisarna.

Johanna får sin lillebror i september/oktober men han verkar än så länge vara hjärtfrisk men de ska göra en ny kontroll runt v.30 igen.

• 2små2stora
    FinaFilip06 skrev 2010-06-22 08:12:13 följande:
    Har skrivit om dagen då min lilla hjärtprins dog på min sida ni som vill kan ju läsa, ps kommer inte lägga ut nått kort på han som en ängel..
    Vad fint du skrivit.

Han fick ett härligt slut på livet. Om nu barnen så tragiskt ska dö så är det på det lugna fina sätt som Filip och det är som levande och glada vi vill minnas våra barn.

Kram
  • 2små2stora
    WhiteAngels skrev 2010-07-05 10:42:04 följande:
    Måste eller är det viktigt att man kontaktar sitt försäkringsbolag där ens hjärtbarn har sin personförsäkring?Eller det spelar ingen roll??
    Vi har gjort det och vi hade turen att Johannas hjärtfel inte anses som medfött av försäkringsbolaget då hon var nästan 2 år innan det upptäcktes. Läkarna tror att hon är född med en lindrigare variant som sedan utvecklats till den svåra under tidens gång. Så hon får ersättning för vanprydande ärr, alla sjukhusvistelser och vård i hemmet samt för medicinsk invaliditet när hon blir 7 år.

Vi ska snart fota ärren och skicka in dem då det är 1 år sedan hennes operation. Och vi hade  inga problem med att få ersättningen från FK. Var hemma i sammanlagt 7 veckor med henne.
  • 2små2stora
    WhiteAngels skrev 2010-07-06 10:31:28 följande:
    Undrar hur dom räknar min son då,han var 6 år och 5 månader innan det upptäcktes...Men jag få väl ringa när jag får tid över
    Då ska det definitivt inte vara medfött
  • 2små2stora

TryggHansa tror jag  har en gräns på 6 år och det som inte gett symtom eller upptäckts före det räknar de inte som medfött eller något sådant. 

På J så finns det inga anteckningar om bradykardier i någon av alla miljoner undersökningar hon genom gick pga allergierna. Alla de normala  BVC kontrollerna gjordes utan anmärkningar och det var nog det som gjorde det. Hon är troligen född med AV-block 1 eller 2 som blev till ett grad 3 ungefär när hon var 1 år.

Svar på tråden Hjärtebarnen