• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Finiz skrev 2010-03-09 15:08:39 följande:
    Hej tjejer!Jag har varit dålig på att skriva här, men jag följer tråden varje dag. Går bara och räknar dagarna tills jag ska börja spraya. Men först ska mensen komma (beräknar den till helgen) men förhoppningsvis kommer den inte. Fast det gör den garanterat.Har ätit 2 kurer med pergo och har haft uppehåll denna månad men har ändå haft massa symtom. Har haft molande mensvärk och stickningar sedan ägglossning, brösten ömmar och jag är fruktansvärt trött!!Försöker79: Det är ju jättebra med en intervju, det kommer gå finfint även på telefon, dom är säkert medvetna om att det kan bli lite konstigt. Sätt dig och skriv ner alla frågor som de kan tänkas ställa och vad du vill fråga dom om. Det är viktigt att verka intresserad. Och Lycka till!! Vitsippa: Har du testat än? Det gör jag varje månad även fast mensen kommit, man vet ju aldrig, en del säger ju att de får mens även om de är gravida.Hade vart jättekul att hänga med er på fika, men har lite svårt då jag bor 10 mil bort. Så jag får passa där.Kram kram!
    Då håller vi tummarna att den inte kommer! och att det går bra med sprutstart om den gör det! Trevligt att du ändå följer oss i bakgrunden!
    Stella Kardunn skrev 2010-03-09 15:45:28 följande:
    Om man inte har kollegor som har horder av småbarn eller är gravida...Apropå Pergo --> Jag fegade ur och tog dem på kvällen "som vanligt", men har hör och häpna inte märkt av så mycket svettningar denna gång, vet inte om uppehållet gjort mig gott eller om jag helt enkelt inte reagerar på dem längre, hoppas iaf att effekten inte uteblir också kör hela kittet med ÄL tester och strategiskt samliv denna månad, vi la upp strategin igår kväll (herregud va knäppt det låter!)Liffan och Försöker79, vad jag minns blev det rätt stor skillnad när jag gick från 1 till 2 tabletter per dag...och att det ibland blir värre efter ett par månader, vilket kanske beror på att en del av effekten sitter i som jag hört många prata om (tänker närmast på diskussionerna om huruvida man ska ta dem varje eller varannan månad).
    Nej, gravida kollegor är inte så roligt...

Skönt med uteblivna svettningar för dig också! jag håller tummarna att jag slipper biverkningar även nästa månad, men läkaren sa att jag bara skulle äta en tablett så jag hoppas att jag slipper dubbla doser.
    Macpau skrev 2010-03-09 17:05:17 följande:
    hhihihi....du är den FÖRSTA jag hört som gillar vul Hållr tummarna att allt ser superbra ut:=)
    Men det är ju SÅ fascinerande att se! och försöker gillar det ju också! tror säkert att vi är en del av en liten hemlig fanclub därute...

Kram till dig också!!

Vitsippa - vill också bli uppdaterad!!
  • Liffan
    FrkSommar: Usch, det låter inte alls roligt! och jag håller med macpau: gnäll är det när det är obefogat (och det kan vara ok då också, vi hade ju en liten gnällista härom veckan) men du verkar ha mycket på många plan och då MÅSTE man få prata om det och få ur sig lite ibland. Du måste ta hand om dig! De har en kurator eller liknande som man kan prata med på SU vet jag. Du får avreagera dig och prata av dig här när du känner att du hinner...

vad gäller sambons respons på att jag hänger här så verkar han vara rätt lik andra sambosar och män i den här tråden. han säger egentligen inte så mycket om det men frågar om jag är inne på FL. han frågar inte vad jag skriver och han verkar glad när jag berättar att jag är så glad att jag har er. men lite avvaktande är han allt och jag tycker att han stryker omkring bakom mig som för att tjuvkika när jag skriver och det vill jag verkligen inte. inte för att jag berättar något som är hemligt för honom men jag vill inte att han ska läsa det...

Lycklig: som sagt (se ovan): HELT ok med gnäll och än mer när det är befogat! Det är starkt av dig att plocka upp dig själv så snabbt! även om jag misstänkar att det finns stunder då det känns värre. massa kramar till dig!

Försöker: jag är också så glad att jag hittade den här tråden och er som är här!

Finiz: Ang diskussionen om att berätta och inte så berättar jag också för de flesta vänner(och chef) och jag tycker nog att en del frågar och andra inte men jag föredrar nästan att de gör det. det känns som att de bryr sig då tycker jag. jag har inte heller några större problem att berätta om de senaste uppdateringarna i processen och känns det jobbigt så brukar min läpp börja darra lite och jag styr in samtalet på något annat.

Macpau: ja bröllop kan vara jobbiga på det sättet. och sitt eget bröllop på hormoner dessutom kan nog slå många rekord. stålbad innan? hoppas ni får brevet NU! det borde ni ju...

oj vad långt det blev...

SÅ MÅNGA STORA OCH VARMA KRAMAR TILL ER ALLA
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-10 16:32:38 följande:
    Hej tjejer!Oj vad ni har skrivit! Jag kom precis tillbaka från min akupunktur och sa att jag körde på med en sista pergokur trots allt. Han sa:" oj...det var inte bra...då måste vi börja om på ruta 1 med alla behandlingar". Jag började gråta! Jävla Pergo *muttrar*Hade jag vetat det från början så hade jag kanske inte tagit denna sista kuren...han sa att han "inte rekommenderar" att jag äter det något mera-tolkningsfråga tycker jag. Iallafall: jag har fastnat mitt emellan det traditionella och den äldre, österländska tänket...intressant.jaja-nog om det! Gjort är gjort!! Jag tycker också att det är jättekul att vi "har varann" kram
    Gud vad störande!! men jag gissar att du hade berättat att du hade tagit pergo när ni hade ert långa första samtal så då hade han väl kunnat säga något kan man tycka... ja ja, skönt att du har så bra inställning iaf!

Vitsippa: Trist och störande! hoppas du hittar en ny, bra planering som passar!

Jag hade gärna sett min sambo i en tråd här där de kunde dela sina tankar med varandra. har dock lite svårt att se min sambo där . han är inte heller den som öppnar sitt hjärta för världen direkt. och jag är direkt motsatsen (tycker jag själv för det mesta iaf)...

var faktiskt inne och kollade på killtrådarna (för typ ett år sedan säkert) och de pratade mest om bilmodeller till barnvagnar och sådana mer praktiska saker. ska nog ta mig en kik igen...
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-10 19:57:44 följande:
    åh vad synd med mensen...jag vet själv hur det är. Nu när vi var på Kanarieörana i julas så kom dag 31,32,33 i cykeln...och ingen mens! Då var jag nästan 1 vecka över tiden...tro fan att eländet kom nån timme senare!! men det är som du säger-det är ovissheten som är värst. För man hoppas ju tyvärr alltid in i det sista.Hoppas ni kan pussla ihop något bra så att det fungerar, tidsmässigt, för er.Vilken bra idé med tråd för killarna!! Jag är helt säker på att det är en förträfflig idé-mn frågan är vad killarna tycker? Ska vi tvinga dem?? hahaha...jag använde min sambo som försökskanin nu och frågade honom vad han tyckte. Han saförst-"det låter väl som en bra idé-när det väl blir dags". Sen efter 1 sekund så sa han "men jag har ju dig och ventilera med" hahaha...ska bli mycket spännande att se den diskussionen när han vill ventilera med mig OM mig kram & ha en jättebra kväll
    Macpau: du verkar vara förstående och klok - jag är helt övertygad om att du kommer fixa din sambos ventilerande om dig med dig på ett förträffligt sätt
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-10 20:03:59 följande:
    nja det tror jag knappast-missade du mitt inlägg om att jag började grina hos akupunktören idag? jaja..vi ka ju inte tvinga dem..vi får bida vår tid helt enkelt. När vi väl har satt hormonerna i rullning så kommer de att tigga & be om att vi ska starta upp en killtråd åt dem!
    äsch! men ok, klok och förstående om än lite labil...
  • Liffan

OK, var inne och kollade under 'Pappagrupp' och 'Infertilitet'. senaste inlägget var gjort i juli 2008. så jag letade vidare. under 'Provrörsbefruktning' fanns det 16(!) trådar. i den mest aktiva tråden fanns 12 inlägg. men de skriver fint och verkar vara kloka, de också... de säger att de är viktigt att mannen är ett stöd för kvinnan under processen och att det verkar vara jobbigt för kvinnorna som måste äta så mycket hormoner.

www.familjeliv.se/Forum-6-78/m50457744.html

Men hörni, säger det här något om manligt och kvinnligt tro? {#lang_emotions_laughing}

• Liffan

Godmorgon!

Naas: Hej! Jo, kommentarerna känner man ju igen... Jag har en kompis (som enligt alla papper är smart) som i samma harang om hur vi ska bli gravida lyckas råda oss att både slappna av och dessutom se till att komma samtidigt. jag vill inte få råd av människor som tror att det är i den simultana orgasmen som hela lösningen finns... (för då hade vi dessutom haft en drös med ungar ).
    Men jag tror också att det här är en process som gör att man säkert kan komma att uppskatta sina barn mer sen, om man bara får några... det är ju liksom den lilla orosbiten som hänger sig fast.

Idag ska jag på VUL för att kolla pergobehandlingen. jag tog ett ÄL-test i morse men fick inget utslag. har inte känt av någon ägglossning alls den här månaden och annars brukar jag känna det väldigt tydligt. verkar som att pergon har motsatt effekt på mig. eller så försenar den processen. men jag oroar mig för att pergon har fått min egen ÄL ur balans. men det visar sig väl om några timmar...

hoppas ni mår bra idag!

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-11 14:29:33 följande:
    Ville bara berätta.  Tel.intervjun jag hade i tis gick tydligen bra. Ska dit på intervju nästa tis
    Underbart! tänk att man kan känna så fel...

VUL idag gick bra tror jag. inga förstorade äggledare, inga cystor och en äggblåsa på 21 mm och någon som var mindre. så hon trodde att ÄL skulle komma närsomhelst. det är väl bara att köra på...
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-11 15:14:05 följande:
    Macpau och Liffan: Ja, ja, ja nu får man väl höra det där "vad var det jag sa..." Men jag fattar verkligen ingenting. Jag svamlade så mycket så jag visste inte själv vad jag pratade om och svarade absolut inte på några frågor. Men, men. Det kanske bara var väldigt få som sökte helt enkelt, så de var tvungna att ringa mig igen.  Nu har jag en intervju på tis och en på tors nästa vecka. Kul att det händer något iallafall. Och så vul på ons Liffan: Men det låter ju hur bra som helst. Jag har för mig att jag läst att runt 21mm spricker de när som helst, så du vet vad du ska göra de närmaste dagarna  HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS det funkar denna gången!!!!  Är det nån som vet. Om man har så stor blåsa, är det säkert att den släpper då så man med säkerhet kan säga att man HAR äl den månaden? 
    Två intervjuer och VUL! ingen dålig vecka må jag säga!

Jag tror inte att det behöver vara så att man säkert har ÄL för jag ska ju fortfarande dit nästa torsdag och ta blodprov för att kolla progesteronet just för att kolla om jag har haft ÄL. så enligt den logiken är mitt svar nej. men vad vet jag, jag bara svamlar en massa utan att egentligen ha någon aning...  som vanligt faktiskt!

kan vi bestämma någon tid för fika nu då? Försöker, hur går det med din resa? är det inga fler som vill hänga på?
  • Liffan

Jag slänger ur mig lite förslag på datum för date: 31 mars eller 7 april. vad säger ni?

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?