• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-03-05 16:04:48 följande:
    Hej tjejer!har läst igenom alla inlägg lite snabbt, men har haft så hektiskt på jobbet så jag inte hunnit svara (stackars, stackars mig ).Ska snart iväg på middag med kompisarna, men joinar er imorgon bitti när min kära sambo sover (jag självvaknar tyvärr alltid jättetidigt).Kram & ha en jättetrevlig kväll så hörs vi imorgon!
    Trevlig kväll!
  • Liffan
    Vitsippa76 skrev 2010-03-05 16:30:15 följande:
    Ahh, fredag eftermiddag, underbart! Och solen skiner, man blir ju faktiskt lite lycklig! Nix, fortfarande ingen mens i sikte! Ska hålla mig till imorgon, då testar vi. Har en liten gubbe på varje axel, en som säger "ja, ni har säkert lyckats! hurrahurrahurra!" och en som säger "tro inte att ni har lyckats, du vet att det inte går, det är bara kroppen som luras"... Envetna är de! Jag har också ägglossning och regelbunden mens (för det mesta alltså!). Progesteronvärden har jag dock ingen aning om... Fick veta att de är normala och att jag har egen äl, men några siffror fick jag inte och hade inte vett att fråga om. Liffan - hoppas att du kom iväg på din träning. Jag skall försöka ta mig iväg imorgon. Har varit mer eller mindre krasslig sedan i julas, så det har inte blivit mycket av träning. Känns i kroppen. Ha en skön fredagskväll!
    Jag håller mina tummar hårt!!!!

Hemma från träning nu! det gick bra men tyvärr ett ganska tråkigt pass... men den värsta tröskeln är förhoppningsvis övervunnen.

Ha en trevlig kväll!
  • Liffan

God eftermiddag i tråden!

Miss Star: OK, där ser man. jag tog dag 21 har jag för mig.

Macpau: jag tog det under utredningen. det var inte ett av de testerna som man tog först utan de tog några extra tester då jag klagade på min minimala mens så det är möjligt att de tog det för att kolla ÄL och att det inte är rutin. jag tog det iaf samtligt som prolaktin-testet som också var extraordinerat.

Vitsippa: trist med minus!!

idag har jag hängt med en kompis och hennes 9-månaders underbart glada dotter. hon bara skratter HELA tiden. allt är liksom roligt. helt fantastiskt! ikväll blir det födelsedagskalas för en kompis som fyller år. ska bli så trevligt!

Hoppas att ni har en skön lördag och att ni får en trevlig kväll!

• Liffan

Hoppas att ni mår bra idag! Hade en fantastiskt rolig kväll igår med mycket dans! hemma vid halv fem och det är inte ofta jag är ute så sent nu för tiden. Underbart roligt!!

Naas: vi kollade lite på adoption och tänkte nog köra på någon av de större, FFIA eller AC. de verkar ha flest länder vilket jag tycker skulle kännas skönt om det är så att det finns hinder för att stå som sökande till vissa länder. Men är inte alls så insatt...

Macpau: Kul att de lyckades! det ger allt lite hopp!

Försöker: hur mår du? Tänkte meddela att jag nu har bokat StJörgen för mig och några tjejkompisar om några veckor - på inspiration från dig!

Idag har jag tagit så sista pergotabletten så nu jävlar...

• Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-07 13:37:14 följande:
    Jag är en av de sprutande!!Jag mår helt ok ibland men tyvärr mår jag mest lite dåligt.. Kroppen är trött , huvudvärk och ibland illamående..Humöret pendlar snabbt upp och ner..Jag däckade rejält igår och sov som en medvetslös i två timmar för att sedan vakna upp pigg..Imorgon ska jag ta blodprov för att kolla om dosen är den rätta..Maken kände igår på magen och den känns redan spänd..ibland känner jag mig redan supergravid..
    Jobbigt att du mår dåligt! när är det dags för äggplock?
  • Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-08 09:05:50 följande:
    Jag fick tyvärr avbruta min behandling idag eftersom äggen inte växer. De är samma storlek på dem sedan min senaste VUL. Fick beskedet nu på morgonen. Är så himla ledsen och besviken.  Hade inte räknat med att bli gravid på första försöket men åtminstone få gå igenom äggplock, återinförande osv. Hade närmare 20 äggblåsor men de vill alltså inte växa och att fortsätta spruta är ingen idé eftersom då blir slemhinnan för gammal. Sjukskrev mig idag. Orkar inte mer.
    Nej, vad är detta?! Så ledsen för din skull!!! Har de någon förklaring? Tänker på dig! Kram
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-08 11:21:05 följande:
    Liffan och Macpau: Åh, vad mysigt att ni ska till St Jörgen!! *inte alls avundsjuk*  jag älskar det stället så hoppas ni också gör det nu. Så jag inte gjort att ni fått FÖR höga förväntningar nu Ni kommer ha det underbart!!! Jag ska verkligen ge dom ett litet tips i idélådan, tro mig Nu ska jag gå till apoteket. Har fått en hemsk blåsa i munnen så jag kan knappt äta. Hoppas dom har nåt som hjälper Bra bantningskur annars hahhaaha, kom just på att det kanske inte är jätte intressant för er att läsa om varför jag ska till apoteket Ni får ursäkta om jag svävar ut lite ibland
    Jag får krupp på SU:s telefontider! jag fattar inte att det ska vara så svårt att sköta telefonhanteringen!

Förväntningarna på StJörgen är höga men jag har varit där tidigare så jag kommer inte att skylla på dig om jag de inte möts...

Yes, sista pergotabletten tagen men har inte märkt av något alls faktiskt. inga svettningar, ingen trötthet, ingen annorlunda känsla i äggledarna. pergo kanske inte har någon inverkan på mig alls...

Kul med intervju! du behöver ju inte säga var det är men du kan väl säga när så att vi kan hålla våra tummar?

Macpau: Nu håller vi tummarna för din sista pergokur!

Kram
  • Liffan
    Vitsippa76 skrev 2010-03-08 16:09:00 följande:
    Här är det fortfarande ingen mens förresten. Skulle kommit i onsdags och brukar aldrig vara sen. Kan man lita på Testlagrets tester??
    Min mens är heller aldrig sen så jag skulle bli lite misstänksam och testa med nytt och dyrt test. *håller tummarna lite i hemlighet*
    MIA SD skrev 2010-03-08 20:37:14 följande:
    hade i morse tid hos ssk för blodprov.. Bröt ihop tootalt och grät o snorade..berättade att jag hade blivit av med jobbet , om hur dåligt jag når i kroppen ibland. Att det är skitjobbigt att söka jobb när man är så inne i den här karusellen!!SSk var supertrevlig och lovade att prata med DR så skulle de ringa senare..Efter tre timmar ringde DR och sa att hon sjukskriver mig i 2 veckor så jag kan "komma ifatt" o landa..Direkt efter samtalet så kände jag mig lättare.. Känns SÅ jäkla skönt att få gå in i min lilla "kokong" nu och bara va IVF!!Nu ska vi se om Försäkrngskassan godtar det!
    Kram på dig! Vad skönt att du kunde bli sjukskriven!

Tidig morgon... är lite seg och trött. Hoppas ni får en fin dag!!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-09 10:07:08 följande:
    Macpau: Tack så mycket!! Vilka kloka ord från din svärfar   Mia: När jag läser om dig börjar nästan jag också gråta. Jag förstår precis hur du känner. Man försöker skjuta bort (iallafall jag) tankarna att man är arbetslös och mår skit, men ibland kommer det över en och då med full styrka. Kanske inte bra att försöka tänka bort tankarna, men vem orkar gråta varje dag? Jag vill absolut inte säga att det är mer synd om oss som är arbetslösa än någon annan, för det är det inte. Men ibland kan jag bli lite avundsjuk på er som jobbar som iallafall ibland, för några minuter kanske, kan tänka på något annat.  Vad skönt Mia att du fick en förstående läkare som sjukskrev dig. Jag tror det är bra. Då behöver du inte känna pressen av att tänka på jobb också, för det är verkligen stressande. *stor kram till dig* Vitsippa: Säger som de andra, ta ett lite dyrare test. *håller tummarna stenhårt!*
    Jag är helt med dig! Jobbet gör att man kan släppa tankarna på barnlöshet ett tag och fokuera på något annat. Jag ger dig och Mia extra många kramar och tankar! Och om det är någon annan som jag har missat... Och håller tummarna att det löser sig med arbete snart för er! Även om du Mia, bara ska konkonga in dig i några veckor nu!

Försöker: Hur går det förresten i jakten på SU? Jag fick till slut tag på dem (det var ju förra veckan men men) och ska dit på torsdag på VUL. spännande, jag gillar verkligen att göra VUL!

KRAM
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?