• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Äntligen fredag! den här veckan kommer inte gå till historien som en av de mer produktiva... Nu stannar jag till efter fredagsfikat men sen drar jag och gör något trevlig istället!

bubblan79 skrev 2010-03-12 09:30:08 följande:
    jag hade älblåsa på 25mm när läkaren sa att oj oj oj nu spricker den precis när som helst
    Ja då borde det ju vara dags snart kan man tycka. gjorde ett ÄL-test i morse och det syntes ett svagt, svagt sträck så även det indikerar ju att det kan vara på gång. Synd att jag ska resa bort över helgen utan sambo... åker i morgon bitti så det gäller att ligga i tills dess.
    MaMaS skrev 2010-03-12 10:05:58 följande:
    ok, tack för info. Kan vara bra att veta. Jag ska också kolla datumen du sa Liffan, bra att du styr upp det hela Jag tror mina pergotabletter börjar göra sig tillkänna nu. Jag som trodde jag skulle klara mig jätte ont i huvudet, illamående och trött. Men vad gör man inte för en liten bebis   Äntligen fre iallafall - gött!! Macpau: Inte fel att vara ledig  
    Jobbigt att du känner av tabletterna men jag hoppas att de hjälper och att du ska slippa mellanblödningar och mens!

Kram på er!
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-12 13:16:24 följande:
    Äggplock på Måndag!!Precis hemkommen ifrån VUL och allt såg bra ut!! DR hittade 12 follikar vilket var bra sa hon så nu kör vi!!!Herregud!Det är nära nu.. Ett under om man kan sova ngt den här helgen!!!
    Åh vad roligt! Ta nu hand om dina små ägg och håll oss uppdaterade!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-12 14:10:09 följande:
    Liffan: Man får ha sådana veckor också ibland. Tycker du gör helt rätt i att gå efter fikan.  Hoppas ni hinner få till det innan du åker och sen när du kommer hem så borde ni ju vara stadgade Just nu är jag och pergo inte vänner. Mår som en rutten räka. Känns som huvudet ska gå av snart, illamående så det känns som jag ska kräkas vilken sekund som helst, varm, kall, varm, kall...och just nu går detta ut över min sambo. Att det måste vara JAG som går igenom detta och inte HAN, som allt annat som har med detta att göra.  Men jag hoppas han förstår innerst inne att det egentligen inte här honom jag är arg på. (den där tråden för killar kanske inte är så dum ändå ) Undrar hur man mår om man får ta dubbel, eller trippel-kur....jisses säger jag bara. Har ni andra också mått såhär? Mia: Gud, vad spännande!!! Mån är ju snart Hur mår du? Börjar du bli nervös? Det kommer gå hur bra som helst. Jag ska tänka på dig på mån!!!! 
    Tänk vad olika det kan vara... jag kände ingenting av pergon. orättvist! jag hade kunnat ta lite av dina besvär...
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-03-13 08:36:49 följande:
    God morgon,Hoppas alla får en underbar helg-för min del bär det av till Uppsala i jobb och är åter söndag natt. Hörs på måndag:)
    Godmorgon! Tack detsamma! För min del bär det av till sthlm för att träffa familj och vänner. fullspäckat schema så jag säger samma sak - hörs på måndag!

Ha en jättefin helg alla fina!!

Kram
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-14 18:12:41 följande:
    Alla sprutor tagna. Näsprayen slut!!  Allt är klart!!!Har haft migrän för första gången på ett halvår!!! typiskt!!Imorgon 9.30 smäller det!!
    Hoppas att det har gått bra för er!!
    Finiz skrev 2010-03-15 07:37:36 följande:
    Stort LYCKA TILL idag på äggplock! Hoppas dom får ut massa fina ägg som sedan blir befruktade!! Spännade, då är du också snart igång ska du se! är så jobbigt när man går och väntar på det där brevet, man vill ju ha datum att gå efter, det känns lite närmare då.Har vart en gråthelg denna helgen, jag beräknade mensen till i lördags men då den inte kom så gjorde jag ett test. Självklart visade det inget, man är ju så van vid det här laget men ändå är det jobbigt, men man hoppas ju så in i det sista att det ska ta sig. Detta var sista gången det kunde ske naturligt också så nu blir det garanterat ivf.Och imorse kom mensen, så nu räknar jag 23 dagar fram då det är spraystart.
    Åh, inte kul med gråthelg! Det där jälva hoppet som ställer till sådana spratt men som vi ändå lever på. Ja ja, det blir spännande att dra igång det hela om bara några veckor!

Kissie: Skönt att höra att du lever!

Macpau och Försöker: hej på er fina! hoppas ni har haft en bra helg!
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-15 14:26:15 följande:
    Finiz: Dom där dagarna är så tråkiga och man hoppas alltid in i det sista. Ledsen att det inte gick vägen, men 23 dagar till spraystart är ju inte alls länge. Nu kan du istället blicka framåt mot det. Lycka till! Liffan och Macpau: Hej Hej *vinkar* Jag ska på intervju imorgon och just nu känns det sådär. Jag läste igenom annonsen och den låter ju inte jätte rolig, ganska enformigt arbete och det gillar ju inte jag. Samt att det kommer vara minst 1 timmes resväg, enkel väg.  Nu tycker väl ni jag är jätte konstig som ena stunden sitter och klagar för att jag inte har ett jobb, och andra när jag väl ska på en intervju att jobbet verkar tråkigt. Men jag vill ha ett ROLIGT jobb som jag trivs med. Är så trött på att ta jobb man egentligen inte vill ha. Man visar inte sitt allra bästa då, jag tror det lyser igenom att man inte tycker det är helt 100. Men jag får gå dit så får vi se, ska ju på en till på tors. Inte heller världens roligaste jobb, men där har jag en restid på ca 15 min
    Klart man vill ha ett roligt jobb! men att gå på intervju är ju också en bra träning och ett tråkigt jobb kan ju vara vägen till ett roligt! jag håller iaf tummarna att det ska gå bra för dig! fast 15 minuter låter bättre än 1 timma. hur mår du av pergon nu?
    MIA SD skrev 2010-03-15 17:39:40 följande:
    Hemma..6 dugliga ägg som skall befruktas..Insättning på onsdag..det gick bra men gjorde lite ont, man fick ju lite droger så det va OK.. blöder nu och lite mensont..
    Grattis till fina ägg! håller mina tummar att de ska befruktas och frodas!!

har haft en skön och rolig helg! men är glad att jag har flyttat till gbg! herregud vilka otrevliga klubbar det finns i sthlm, som mina vänner dessutom hänger på. dyrt, trångt och oavslappnat. man kan ju inte ens dansa och jag ÄLSKAR att dansa!

kram
  • Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-16 12:45:18 följande:
    Har precis pratat med min läkare och man är överrens om att höja dosen till det dubbla inför nästa behandling så jag inte får avbryta igen. Är dock lite nervös över antalet ägg. Senast hade jag närmare 20 blåsor, fast de var ju små och växte inte. Fler vill man väl ändå inte ha om alla börjar växa så kommer det bli jättesvullen mage. Ja de vet ju bäst så jag hoppas att de håller bra uppsikt över mig, risken för överstimulering är betydligt större den här gången. I alla fall så får jag börja redan i nästa menscykel och det blev jag väldigt glad för. Jag funderar på när mensen behagar att komma, undra om den kommer som normalt eller om den blivit störd på något sätt av alla sprutor. Idag är jag på dag 21 och brukar få mens runt dag 31 eller så. Förhoppningsvis får jag börja spruta någonstans runt påsk och då är det ju lite extra ledighet så dagarna går förhoppningsvis fort.
    Vad skönt att ni får börja så snart igen och att de har en plan för det! Tiden går ju så sjukt fort så påsken är här vilken dag som helst. Då ligger du och Finiz vädligt nära varandra!

Försöker: hur gick intervjun?

Mätt!!!
  • Liffan

Försöker: Gud vad otrevligt att gäspa sig igenom en intervju! det var inget sånt knep där den ena ska vara snäll och tillmötesgående och den andra svår då? lite good cop - bad cop? ja ja... imorgon håller vi tummarna att det ser bra ut vid VUL!

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-16 17:37:12 följande:
    Jag vet inte vad de hade i tankarna, men trevligt var det inte iallafall Tack söta du, jag är lite nervös att det ska visa sig att det är för många ägg eller nåt sånt så vi inte får försöka.  Hur mår du? Hur långt är det kvar tills du vet om pergo hjälpt?
    jag mår bra tack! tror att jag hade ÄL i söndags så mens borde komma nästa söndag (28/3). så LÅNG tid... men jag gissar att jag får de vanliga mensvärksymptomen och de borde komma om en vecka typ. det var ju lite dumt att jag åkte bort i helgen men vi fick iaf till det på fredagskvällen så förhoppningsvis överlevde de tills dess. vilket de ju borde göra. sen blir det blodprov på SU på torsdag för att kolla progesteronet. det ser jag inte fram emot lika mycket som VUL - hatar sprutor!

KRAM KRAM
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-16 18:03:16 följande:
    Ja, den längsta tiden är efter äl och man bara går och väntar på mens. Jag fattar inte varför kroppen inte kan berätta direkt om man blivit gravid eller inte. Den vet ju ändå det nästan direkt Fick ni till det på fre borde de ju överlevt till sön, håller tummarna!! usch, sprutor är inte roligt, men som tur är blir det ju bara ett stick (om  man nu ska se något positivt) hoppas, hoppas pergo har hjälpt!!
    ja, det är konstigt att dom två veckorna går så mycket långsammare än veckorna fram till ÄL... när ska du till SU imorgon?
    Macpau skrev 2010-03-16 18:11:28 följande:
    Visst går tiden vansinnigt långsamt mellan äl och mens?? men skönt att det händer något iallafall..jag skulle tom kunna nöja mig med ett blodprov just nu...mitt brev lyser med sin frånvaro. Så nu står ajg och stampar på samma ställe och bata längtar & väntar på ett datum.kram till er alla!
    Ja, bara ett blodprov känns som ett steg på rätt väg. tur att man är easy to please

Vilka intervjuerfarenheter ni har! sms och käk - vad är det för hyfs på folk. Försöker, han kanske inte ville ha jobb och jobbade stenhårt på det - du skulle ha gett det till honom bara för att hämnas

Ska vi säga fika 31 mars? 17.00 på lämpligt ställe?
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?