-
Nu kommer jag inte ihåg hur lång tid det tog när min remiss ursprungligen skickades in, men när den aktualiserades tog det 9 dagar från att min läkare sa att hon skulle göra det till att jag fick bekräftelsen, så efter 2 veckor kanske man kan ringa och fråga om de mottagit den?Liffan skrev 2010-05-05 20:24:22 följande:tack men jag mendade det här första brevet som man får hem där det står att remiss är mottagen (om jag förstått det hela rätt). hur lång tid tar det? (så att jag vet när jag ska ringa och kolla att de verkligen har skickat remiss)
-
Oupps, såg nu att ni redan diskuterat vidare och kommit fram till att det var okej att ringa efter ca en vecka...
Här insåg vi igår att vi i princip missar halva ÄL veckan den här månaden pga av provet som ska lämnas vid nybesöket. Tack och lov läste han pappren i tid iaf, så vi inte hade kört på som vanligt och upptäckt på dagen att han måste göra om det. Tyvärr kändes det inte riktigt lika roligt när jag satt i badrummet och svettades inatt...så vi får hoppas ÄL är tidig denna månad så det inte är förgäves. Men å andra sidan vem försöker jag lura, vi har humpat som kaniner alla dagar de andra månaderna och jag blir ändå inte på tjocken -
Nej tyvärr det är dagens sanning, de som hunnit med första försöket har inte lyckats hittills.Tarda skrev 2010-05-09 22:13:21 följande:Det är nog ingen i denna tråden som hunnit plussa ännu, eller har jag missat nån?
Just nu är det Finiz vi håller tummar och tår för som satte in ett ägg i lördags! -
Ah va trevligt! Då är du verkligen redo för bröllop nuMacpau skrev 2010-05-10 09:44:27 följande:Hej tjejer! Hoppas alla har haft en jättebra helg! Själv hade jag min möhippa i helgen som var jättelyckad! Hann med en massa, bland annat lite pole dancing . Är full med blåmärken och har grym träningsvärk, men kul var det. Måste jobba på nu, men loggar in imorgon och läser igenom allt (vårruset ikväll). Kram!
Inga stukningar eller dylikt på vårruset ikväll nu bara! -
Det är en vanesak, det blir bättre, jag lovar! Om en vecka gör du det i sömnen på en halv minut, du behärskar då även konststycket att pilla in bägge linserna i samma öga om du är tillräckligt tröttMacpau skrev 2010-05-12 07:30:48 följande:Själv tränar jag nu att bära linser inför bröllopet. Hyfsat tålamod man måste ha när det tar en halvtimme att sätta i dem...(en egenskap som jag tyvärr ej besitter).
-
Hej fikagänget (och alla andra som vet),
Jag behöver lite hjälp inför morgondagen...vi har hittat Vasaplatsen på kartan men vart kan jag parkera någonstans lämpligast? -
God morgon,
Tack då kanske jag ska sikta på Heden, vet ungefär var det ligger iaf ska höra med sambon när vi ses på SU om han tror han kan förklara vart Schillerska ligger också. Tror du det går hyfsat att få plats där vid den här tiden eller är det typiskt jättefullt?
Så till beskrivningen, jag är med jackan på svartklädd från topp till tå förutom en ljusrosa halsduk. Håret är blont ovanpå och underhåret är mörkbrunt i en axellång "page"
Är allt lite nervös inför SU besöket, sov som en kratta inatt och hade svårt att somna igår, men jag har inte hört något från sambon än iaf så hans del har förhoppningsvis funkat -
Det är ju egentligen samma för mig när det gäller irl träffar, men den här gången hade jag tur och prickade in mitt besök på SU samma dag som det var fika, det kanske stämmer så bra för dig någon gång med!Lycklig vill ha mer skrev 2010-05-17 08:34:33 följande:Ha det så mysigt på er fika tjejer. Jag har 1,5 timme till Göteborg och känner att jag inte riktigt hinner vara med på real life träffarna men hänger gärna kvar här inne ändå. Jag har sorg i dag. I går morse fick vi avliva vår finaste fina katt som vi har haft i fem år. Han har varit en innekatt och känns verkligen som en familjemedlem och han har alltid varit nära mig. Var man än har gått i huset har han hängt efter och så fort man satt sig ner så hoppar han upp i knät. Han kommer verkligen att vara saknad hemma hos oss. Han har också varit mitt solsken i hela den här processen så nu vet jag knappt vad jag ska ta mig till.
Åh jag förstår precis hur du känner det, tror jag skulle gråta ihjäl mig om vår katt gick bort...mitt enda råd är att tillåta dig att sörja och strunta i eventuella människor som säger att det "bara är ett djur". -
Nej precis, de är definitivt inte bara ett djur! även om hon är billig ibland när hon ska ut för 3 gången samma nattLycklig vill ha mer skrev 2010-05-17 10:14:47 följande:Ja det ska jag göra. Han var verkligen inte bara ett djur. Mina katter är som mina bebisar för mig så det gör så himla ont. Gör dessutom ont eftersom vi hade två bröder och nu är den ena katten alldeles ensam. Vi får ta i tu och leta efter någon ny katt för hans skull men egentligen känner jag inte för det än i alla fall. Första steget är dock att göra en läkarundersökning på våran kvarvarande katt. Eftersom det är ett hjärtfel så kan det vara ärftligt och båda katterna kom från samma kull så jag vill veta så lille T inte har samma sjukdom, det skulle vara grymt
Jag har läst undersökningar som hävdar att katter egentligen inte alls behöver sällskap för att må bra, så jag tror inte det är hela världen för er kvarvarande kisse om han inte får sällskap direkt, även om han är van vid det.
Jag håller tummar och tår för att allt är väl med T -
Jag har faktiskt inte frågat, men till mig sa barnmorskan att jag skulle bestämma en tid på kvällen och hålla mig till den, för att man inte skulle variera sig mer än en timme. Vagiatorerna pratade vi om igår och det lät som trosskydd verkligen är att rekommendera!bubblan79 skrev 2010-05-18 09:43:36 följande:en fråga om sprutor och vagitorier. måste sprutona tas på kvällen? kan man inte ta dom på morgonen istället? och vagitorier undrar jag lite över.. är detsånna som det blir lite äckel av eller märker man inte av dom alls?
Tusen tack för trevlig kväll till gårdagens "fikagäng", jag håller med, servitrisens min när Macpau säger att hon bara håller upp dörren åt henne var oslagbar!
Det var så lite så Vitsippa76 när jag tittade mig omkring efter att du hoppat av insåg jag direkt att det var i hembygdsgården där bredvid jag var på bröllopsfest förra året.