Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-03-01 11:40:06 följande:
    Inte en enda gång? Jättekonstigt...de borde ju vilja veta hur man reagerar på Pergon (tycker man).
    Nä jag vet, hon har inte ens nämnt att jag borde få göra det åtminstone en gång. Själv skulle jag gärna vilja ta S-progesteron prov igen också för att se så inte effekten av dubbel kur ändrats, det är ett år sen jag tog prov senast nu.

Har 3 kurer kvar på receptet att plocka ut nu, så jag lär inte få slut på recept innan jag får komma till Sahlgrenska första gången heller.
  • Stella Kardunn

Här känns det mer positivt idag och det beror nog helt på att vädret är underbart, solen skiner och det var ljust ute när jag åkte till jobbet. Annars går jag omkring som en äggsjuk höna i väntans tider...Kände lite mensvärksymptom igår morse och lite imorse, men ingen mens ännu, så det är bara att fokusera på annat och vänta ett tag till, för något annat törs jag inte hoppas på...{#lang_emotions_sealed}

• Stella Kardunn
    MaMaS skrev 2010-03-02 14:24:33 följande:
    Liffan och Macpau: Tack söta ni!! Man blir genast på bättre humör. Och det kanske inte var så dum idé iallafall att starta en "jag är så j-la trött-lista" Jag skrattade gott iallafall, så tack för det Macpau Jag skrattade inte åt din lista, det kanske lät fel, men ja, du fattar Vi står ju fortfarande i ivf-kö men idag känns det inte bra att stå där. Eller jo, det är ju bra men idag är jag bara arg för att just JAG måste stå i den kön.  Roligt att ni hämtat hem papper om adoption. Jag, eller vi, är nog inte riktigt där ännu. Jag vet inte varför det känns så svårt. Men jag vill ha ett eget barn. Vet inte om jag är väldigt ego, men så känns det lite. Och att inte få ett barn på 4-5 år gör mig bara helt knäckt, jag vill inte vänta så länge.  Lycklig: Det låter ju jätte bra med så många ägg, hoppas, hoppas det går vägen!!! KRAM till söta er och TACK för att ni finns!!!
    Känner samma sak som dig (och Macapau), jag är inte heller riktigt där, jag vill ha ett eget barn och blir rätt sur när folk så "lättvindligt slänger ur sig"...."men ni kan ju alltid adoptera"...för det första, som sagt jag vill ha ett eget barn och för det andra, som de nog vet om de tänker efter lite, det är inte BARA att adoptera heller! *aarghh*

Men det är nog som ni säger, man borde ställa sig i den kön med, för visst är det väl så att 40 år är någon slags magisk gräns? och är kön 3-4 år, är vi farligt nära redan nu...*suck*

Är det förövrigt bara jag som är så knäpp och går in på graviditetsuträknaren varje månad precis innan mens och räknar när "min bebbe" ska komma?
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-03-03 07:26:39 följande:
    God morgon! Vad kul! Då är vi en nätt liten skara på 3 pers totalt än så länge (Liffan, Försöker79 & jag).  Om nån  mer vill träffas över en fika är det bara att höra av sig! hahhaa....ja, maj kanske är lite väl långt fram (såg oss sittandes med lite vin i vårsolen & det såg så nice ut). ok, i dagsläget vet jag att jag kan mån-tors från kl. 16:30 veckorna 12,13 & 14. Hur är det med er andra? Kramar:)
    Tänkte bara tillägga att jag inte är ignorant på något sätt, men eftersom jag varken bor eller jobbar i Göteborg tycker jag inte att jag bara kan "kvista iväg" för en fika, så jag avvaktar och ser vad ni bestämmer först {#lang_emotions_dreamer}

Försöker79 --> He he hamnade på en del sådana sidor jag med igår...vi ska gå på bröllop i maj och jag känner för att ha en "jättefin" klänning, insåg att balsäsongen börjar närma sig så det finns jättemycket annonser ute för fina klänningar och då var det lätt att halka in på brudklänningarna med {#lang_emotions_innocent}
  • Stella Kardunn

Skönt att höra att det inte bara är jag som "knarkar" graviditetsuträknare...tröstar mig själv med att det är mycket billigare än att övedosera gravtest iaf, som man ser att många i "planerar barn" trådarna gör.

Tror vi här inne blivit lite för luttrade för att springa iväg och köpa gravtest när det är 4 dagar kvar till BIM....kommer på mig själv att sitta och tänka "kom nu då" när den är någon dag "sen", eftersom jag alltid är helt säker på att det som vanligt bara är min kropp som spelar mig ett spratt pga alla hormoner jag sätter i mig...usch nu blev det här bara en trist utläggning som speglar min egen frustration...får skylla på att det är den tiden i månaden när jag bara vill ligga under en filt och tycka synd om mig själv...

• Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-03-03 15:37:19 följande:
    åh...jag är en sån som avverkar gravtest på löpande band-2 per månad. Men min sambo sa att det är ett litet pris, om det innebär att jag bibehåller min mentala hälsa någotsånär . Annars går jag bara och hoppas! Nu testar jag 2 dar innan bim & på bim dagen. en är det över. Jag kan släppa det:). Ja, det vore jättetrevligt om du hade möjligheten att träffas du med:). Jag förstår fullständigt-om man inte bor i Gbg kan det vara lite meckigt. Vi får helt enkelt se vad som passar de flesta och ta det därifrån!
    hi, hi, hi, hi...fnissade gott för mig själv här när jag läste det här och kom genast att tänka på uttrycket att det är svårt att lära gamla hundar att sitta...{#lang_emotions_laughing}

Men jag håller med dig till viss del, de månader den verkligen är lite senare än vanligt (jag är hopplöst regelbunden obehandlad, men kan fela på ett par dagar när jag äter pergo) kanske man borde köpa ett test för att få det "överstökat" istället för att gå och våndas de där extra dagarna...brukar som regel lova mig själv att jag får köpa ett på dag 30, vilket hittills har inneburit att den som regel kommit på morgonen dag 30 om den är sen...och jag är övertygad om att det är på ren jävelskap den gör så med {#lang_emotions_yell} (och jo jag vet att det är knäppt att tro att den har en egen vilja)....
  • Stella Kardunn

Heja heja --> "Mia SD" och "Lycklig vill ha mer", jag håller tummar och tår för att allt fortsätter lika bra!

Liffan skrev 2010-03-04 10:15:47 följande:
    Jag är inne på FL på jobbet... debut och lite ångestladdat... men kunde inte hålla mig hoppas ni har en bra dag!! Kram
    Välkommen i klubben Liffan {#lang_emotions_wink}

Här är det ingen bra dag idag...pergostart till helgen igen...{#lang_emotions_frown} Vill bara glömma jobb, vinter och allt annat förbaskade skit som inte funkar och dra på semester, sitta under ett parasoll i bikini, läsa böcker och sippa på en iskall fanta citron...
  • Stella Kardunn
    {#lang_emotions_laughing} Helt okej "Försöker79", jag längtar efter semester alla andra dagar också! Men Thailand lär det inte bli här, min sambo är inte alls sugen på att åka dit, medan jag åtminstone skulle vilja se stället en gång.

...fast hey, nästa vecka är det dags för "svettvecka" (brukar kalla pergokurerna för det eftersom jag oftast får kopiösa nattliga svettattacker), så det kanske blir ungefär som att vara i Thailand {#lang_emotions_wink}
  • Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-03-04 13:34:30 följande:
    Miss star: kul att få med en till i pergogruppen här! macpau: ska du inte hänga på med din sista kur också *loggar ut och raderar 'besökta webbplatser' på datorn igen*
    He he {#lang_emotions_laughing}  tack för välkomnandet, men jag känner mig inte direkt ny i den gruppen, fast iofs en månads ofrivilligt uppehåll har jag ju haft pga restnoteringarna på apoteken i februari.

Trodde i min enfald att jag kanske hade jinxat det lite genom att lösa ut månadens ranson i förskott den här gången, men det är bara att inse att det inte går att jinxa något åt det positiva hållet..{#lang_emotions_undecided}
  • Stella Kardunn

Jag har också funderat på om tidpunkten kan ha betydelse, jag har som regel tagit mina tabletter på kvällen, mest för att det var så det började första gången och min läkare sa att det inte spelade någon roll när jag tog dem. Hmm kanske ska ta och prova att ta dem på morgonen den här omgången för att se om det gör skillnad.

Har, när jag funderar på det, faktiskt för mig att jag har ätit någon kur där jag tagit tabletterna på morgonen, men det var nog kanske på "den gamla goda" tiden när jag åt enkla kurer, för biverkningarna tilltog rätt mycket när jag gick från enkel till dubbel kur.

Nåväl jag kör morgon den här gången och rapporterar sen, det blir ju lite som en nystart också eftersom jag haft uppehåll den här månaden, så det kanske tom blir ett mer rättvisande test.....vad gör man inte för vetenskapen {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?