Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Har 3 kurer kvar på receptet att plocka ut nu, så jag lär inte få slut på recept innan jag får komma till Sahlgrenska första gången heller.
Här känns det mer positivt idag och det beror nog helt på att vädret är underbart, solen skiner och det var ljust ute när jag åkte till jobbet. Annars går jag omkring som en äggsjuk höna i väntans tider...Kände lite mensvärksymptom igår morse och lite imorse, men ingen mens ännu, så det är bara att fokusera på annat och vänta ett tag till, för något annat törs jag inte hoppas på...
Skönt att höra att det inte bara är jag som "knarkar" graviditetsuträknare...tröstar mig själv med att det är mycket billigare än att övedosera gravtest iaf, som man ser att många i "planerar barn" trådarna gör.
Tror vi här inne blivit lite för luttrade för att springa iväg och köpa gravtest när det är 4 dagar kvar till BIM....kommer på mig själv att sitta och tänka "kom nu då" när den är någon dag "sen", eftersom jag alltid är helt säker på att det som vanligt bara är min kropp som spelar mig ett spratt pga alla hormoner jag sätter i mig...usch nu blev det här bara en trist utläggning som speglar min egen frustration...får skylla på att det är den tiden i månaden när jag bara vill ligga under en filt och tycka synd om mig själv...
Heja heja --> "Mia SD" och "Lycklig vill ha mer", jag håller tummar och tår för att allt fortsätter lika bra!
Jag har också funderat på om tidpunkten kan ha betydelse, jag har som regel tagit mina tabletter på kvällen, mest för att det var så det började första gången och min läkare sa att det inte spelade någon roll när jag tog dem. Hmm kanske ska ta och prova att ta dem på morgonen den här omgången för att se om det gör skillnad.
Har, när jag funderar på det, faktiskt för mig att jag har ätit någon kur där jag tagit tabletterna på morgonen, men det var nog kanske på "den gamla goda" tiden när jag åt enkla kurer, för biverkningarna tilltog rätt mycket när jag gick från enkel till dubbel kur.
Nåväl jag kör morgon den här gången och rapporterar sen, det blir ju lite som en nystart också eftersom jag haft uppehåll den här månaden, så det kanske tom blir ett mer rättvisande test.....vad gör man inte för vetenskapen