Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-08-10 22:18:13 följande:
    Skönt att hon är på g och hoppas att du inte ska behöva lida alltför mycket! Tror inte heller att det kommer bli några större problem med parkering - du kommer ju också precis då de som jobbar i stan ska hämta sina bilar så det ska nog lösa sig. inboxar mitt nummer så kan du höra av dig om det är några problem så ska vi försöka hitta alternativ!

jag ser fram emot morgondagens besök hus SU men min sambo undrar lite vad det är vi egentligen ska göra där i två timmar. "så sitter vi där och pratar om samma sak som vi gjort varje gång utan att komma framåt ändå och sen ska de göra undersökning på dig - har jag egentligen någon funktion i den här processen?" inte riktigt lika peppad som jag och tycker mest att vi kan köra igång på direkten. ja, ja, jag hoppas på bättre form hos honom imorgon.

kram och godnatt
    Perfekt tack, tänkte på det igår att jag kanske borde kunna meddela mig om jag blir sen pga parkeringsstrul t ex.

Jo det är väl lite så för killarna kanske, det är trots allt så att vi tjejer får dra tyngsta lasset, men den här gången bör han åtminstone få en uppgift medan de undersöker dig...han måste läsa igenom lite blanketter och godkänna att de blandar hans simmare med ditt ägg t ex sen tyckte åtminstone jag att BM var bra på att inkludera även min sambo i informationen även om det handlade mycket om spray och sprutor.

Ser fram emot att ses ikväll! Tarda ta nu på dig en riktigt tight tröja så vi kan få se bulan Flört
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-08-11 08:47:08 följande:
    Apropå viktiga blanketter, när jag var på SU igår så hade de visst tappat makens dokument från Socailastyrelsen, där han godkänner hans "ivf-del". Och gången innan dess så hade de tappat bort mitt blod i blodbanken, så jag fick lämna nya rör....Obestämd. Hoppas de inte tappar bort de små äggen på vägen 
    Ehm det lät ju förtroendeingivande...NOT Obestämd  jag hoppas verkligen det hör till undantagen att det händer 2 ggr för samma par.

Jag har inte sett till Finiz i tråden på sistone, hon hade väl semester fortfarande om jag minns rätt, så jag tror nästan inte hon dyker upp.
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-08-12 07:11:09 följande:
    God morgon i tråden!

tack alla för en trevlig fika igår-som vanligt

Tarda- superfiiin bula!

Hoppas alla har en bra dag-ska bli rätt OK väder.

kram
    Tack detsamma Macpau! och tack för igår till er andra som var med också!

Liffan, apropå doser...kan inte hitta i mina papper vilken dos jag får, så jag antar det står på receptet sen. Tänkte ta en tur efter jobbet imorgon och hämta ut sprutorna så jag har lite tid på mig om de inte skulle finnas hemma precis där.
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-08-13 08:06:00 följande:
    Måste bara beätta; var ute med ett par vänner igår och var givetvis tvungen att gå in på toan & blanda till sprutorna igen, men denna gången fanns det bara 1 toa och kön började ringla direkt då restaurangen var överfull...efter 5 minuter så hör jag folk ute prata om vad det är som tar sån tid. Irriterad och stressad över situationen som jag redan är, öppnar jag då dörren med sprutan i högsta hugg /den med den stoora kanylen på och säger syrligt " ursäkta, men jag ska bara ta denna först, kommer ut när jag är klar, är det OK med er"?! Både männen & kvinnorna bara nickade, ingen sa ett pip. Sen när jag stängde dörren hörde jag dem skämta om att sprutnarkomaner finns överallt...jaja, gilla läget!
    Åh herregud du är helt oslagbar men du gav dem något att prata om medan de väntade iaf, snäll som du är Flört
  • Stella Kardunn

och nu dog jag lite igen....hade fått mail från moderator om att ett inlägg jag skrev i ehm februari i en annan tråd hade plockats bort för att det "uppmanar/uppmuntrar till införskaffande/användning av receptbelagda läkemedel" Jag döööör av skratt här för det jag skrivit i korta drag var att jag skulle lösa ut ett recept och fick beskedet att mina varor var restnoterade (sorry för det kryptiska, men vill ju inte åka dit igen Cool)

• Stella Kardunn
    LVHM Tyvärr har jag inget svar att ge förutom att det verkar vara rätt svårt att få SU att inte göra som de planerat, men fråga får man ju alltid, så kör på du Skrattande

Macpau Jag håller tummar och tår här så de blir alldeles blåa!!

Själv laddar jag för BM besök imorgon och förväntad sprutstart efter det. Måste komma ihåg att fråga om nässprayen med, för om jag ska spraya såpass länge till som vi kom fram till på fikat kommer inte min spray att räcka och det var ju bara ett uttag på den. Dessutom konstaterade jag att jag fått Pregnyl som ÄL spruta så jag ska försöka få Otrivelle utskrivet också. Känns nämligen lite väl nervöst att först få köra Gonal F som är färdigblandat hela perioden och sen när man ska ta den sista men ack så viktiga sprutan helt plötsligt försöka lära sig blanda för en enda injektion.

Tarda hoppas du fortsätter att må bra och att alla ni andra får en underbar vecka med!
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-16 09:46:32 följande:

Macpau: Lycka till på äggplocket. Alla håller tummarna så klart! Vi är jätte nyfikna på hur det går så hör av dig när du orkar.

Blodprov på SU idag igen, får väl se vad de säger den här gången. Eventuellt var de inne på att sänka dosen igen.

Stackare vilket trixande du har haft med dina doser, först ingenting, sen för mycket och nu dosändringar flera gånger, men å andra sidan måste det väl kännas bra att de kollar så noggrannt och justerar direkt, så du inte får avbryta en gång till.
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-16 10:36:32 följande:
    Det är väl bara att lita på dem att det blir bra till slut. Hade dock gärna gjort ett VUL snart så jag vet hur mycket som händer där inne.
    Jag förstår dig, kan själv inte skaka av mig känslan att de gör lite väl mycket på rutin ibland utan att egentligen ta hänsyn till personen. Visst har dem jag vet mest om fått olika doser, lite varierande märken osv...men det verkar mest ha att göra med vilken läkare man fick träffa snarare än individen som sådan. Dessutom verkar det vara helt okej att ta första försöket som en test, där man höftar till något och ser hur det funkar, trots att man inte uttalat säger det till oss som mottagare av behandlingen.

Usch nu blev jag sådär negativ igen, ska skärpa till mig och istället vara glad och tacksam över att vi faktiskt får 3 försök, att vi omfattas av vårdgarantin och att man träffar så många trevliga personer på vägen....och förhoppningsvis blir vi ändå gravida allihopa i slutändan.
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-08-16 11:34:43 följande:

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka. Allt gick kanon, kände ingen smärta alls. Då jag var rädd innan så fick jag en sömntablet innan, som gjorde mig dåsig. Sen när jag la mig i stolen så sprutade de in det där morfinliknande preparatet och frågade om jag behövde en dos till, men det räckte med en dos. Så jäkla skönt!

Fick tyvärr inget jättebra resultat, men det blev 6 blåsor och 5 ägg. Får se på onsdag hur det har gått. Med facit i hand (och om det inte känns värre än så här, så är jag laddad inför nästa omgång, om detta skulle skita sig.

Kram på er alla och tack för all peppning

Va roligt att det gick så bra med själva ingreppet och du ser det var några fler blåsor som gömde sig där bakom

Du ska se att de växer till sig fint tills på onsdag!  Förresten, när på dygnet fick din man lämna sitt bidrag nu när du var där direkt på morgonen? För de ska väl hinna fixa i ordning dem lite också om jag förstått det rätt?
  • Stella Kardunn

Nu är jag här, har inte kunnat/vågat logga in på hela dagen efter den där trojanen som härjat här, hoppas verkligen den är borta nu. Helt otroligt att man inte ens är säker på vanliga websidor längre...Fick inte upp någon varning här hemma nu, men sitter på min Macbook och de flesta virus är ju tack och lov inte skapta för Mac.

Tack Liffan, besöket gick bra...Jag börjar spruta imorgon, 225 ml är dosen och så halverad nässpraysdos på det...och tack gud för det, är så himla trött nu, sover dåligt på nätterna, har värmevallningar både dagtid och nattetid (värst på natten dock) och huvudvärk i princip varje dag. Verkar som alla biverkningar dök upp när blödningen passerats och sprayen verkligen börjar "göra sitt jobb".

Macpau jag fortsätter hålla tummar och tår allt jag kan imorgon!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?