• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hello!

Vitsippa:  . du har rätt, kan bara vara graviditeten! här är det för övrigt också dagliga glassar men jag har aldrig mätt magomkretesen så det är ingen idé att börja mäta nu .

Kissie: skönt att det såg bra ut! jag försöker vara lite uppmärksam på att inte bara snacka barn och graviditet men jag tycker faktiskt att det är mest andra som tar upp det hela tiden. men framförallt så försöker jag känna av om det är någon som verkar obekväm och lida av det, så som man själv kunde göra när man var i karusellen, och visa hänsyn då.

Miss star: det ska bli så skönt att gå hem imorgon!! det får kanske till och med bli en lite kortare dag. känns ju liksom dumt att dra igång något nytt projekt nu . det blir såklart lite fika, du känner ju mig .

macpau: när ska vi ha julidate? vill träffa lilla I!!

Tarda och Juristen: hur är det med er?    

• Liffan

hej på er!

nu har jag börjat på det här inlägget tre gånger. Skrikandes köpte ny dator igår och den hoppar liksom tillbaka utan att jag tycker att jag gör något. väldigt irriterande!!

kissie: jobbigt med svullna fötter men det ska ju tydligen inte vara ovanligt eller konstigt... här blir det nog inget mer minne än hemtagna kort (och vi har varit dåliga även på det tyvärr...)

juristen: härligt med spa och mammamassage!! tyckte också att det hände mycket där kring vecka 25, det är härligt! hoppas resterande tripper blir bra också!!

Miss Star: tapper är vad du är! det är så skönt med semester!! det känns mest som semester måste jag säga - känns väldigt märkligt att inte gå tillbaka till jobbet sen. det verkar som att ni framskrider i förberedelser också! har ni fått vagnen än? eller något leverensdatum?

Tarda: hoppas ni har det skönt i Hunnebo och att pappa snart får återse lilla S!. han måste sakna er också!

ja ni, det börjar närma sig för många av oss nu! jag har 20 dagar kvar idag. mår fortfarande oförskämt bra och igår shoppade vi en massa (för att vara oss). en spjälsäng, badbalja, skötbädd och bärsele blev det. det blev en Beco gemini efter mycket testande. är det en sådan ni har Tarda? den verkade väldigt skön och smidig iaf! nu står det en spjälsäng i sovrummet - känns väldigt lustigt... men härligt!!

är det någon som har lust att ta en fika på stan i väntan på date hos Macpau? själv har jag ju inte några fulltecknade dagar nu direkt och skulle tycka det vore väldans trevligt med lite kaffe och häng!!

ha det fint!

• Liffan

Hej tjejer!

nu har jag fått hänga med Macpau och lilla I! så fin är hon!!

men jag hänger ju gärna mer!

Söndag 17 juli-lunch?

tisdag 19 juli-lunch/em fika?
    Liffan

Söndag 24 juli- lunch?
    Miss Star
    Liffan

Miss Star: nu är det bara en dag kvar!! det går fort! hur länge ska du jobba sen?

• Liffan

Godkväll!

Miss Star: Hoppas du njuter ordentligt av semestern!!

Tarda: Island kanske? det ska ju vara prisvärt nu och hade varit roligt att se. och ni har ju rejäl snits på selar och sjalar så då kan man ju uppleva lite av naturen också...

Vitsippa:ingen koll på teutonia men macpau har väl en spirit om jag inte minns fel så hon kanske har koll... vad härligt med ett barnrum, är riktigt avis på er alla som har mycket större boenden än vad vi har. trångt men förhoppningsvis mysigt får vi se det som.

tiden springer ifrån mig, vill ju hinna städa ordentligt men det verkar komma andra saker emellan. konstigt... . vi köpte förresten ett skötbord förra veckan efter att ha konstaterat att ursprungsplanen med skötbädd på tvättmaskin visat sig inte fungera. det blev ett begagnat från troll på hjul och är stort som ett monster men har rejäla förvaringsmöjligheter. nu är vi redo för ankomst men det känns som att det dröjer ett tag till.

ses på söndag!! 

• Liffan

hej hej! 

jag inser ju att ni har helt rätt i att inget rum behövs på ett bra tag. egentligen handlar det nog om att jag känner mig klar med vår lägenhet generellt. och att det blir sjukt trångt bara med de få grejer vi har införskaffat. det hade varit lyxigt med ett rum där man kunde ställa av allt liksom...

jag började packa den berömda väskan så smått här på morgonen. ni som har varit med förut (och ni andra också): vill man vara lite fin när man åker hem från bb eller är det bara fåfängt? nu har det bara blivit ett par svarta mjukisbyxor men man kanske vill ha något lite finare? andra tips på¨vad som bör vara med?

vitsippa: hoppas vagnen är till belåtenhet!!  jag tar gärna skjuts om du orkar åka förbi stan!

macpau: lycka till idag! 

tarda: ska bli så kul att se S på söndag! hon såg så stor och stabil ut på de senaste korten på FB. 

nu blir det städning av köket. ugnen står redan och gror med grönsåpa så det är väl bara att hugga in med resten. 

• Liffan

Godmorn,

kan inte sova, jävla skit! har haft en riktigt dålig humör-dag när allt bara varit jobbigt. vet inte om man kan skylla på hormoner eller något...

Macpau: såg ditt inlägg tidigare idag (läs fredag) om tid och plats men nu verkar det vara borta... 12,30 passar bra för mig iaf och jag som varit hos dig tidigare kan eventuellt vägleda till rätt ställe. inte alls säkert men det kan hjälpa.

ha en fin lördag! själv tänkte jag försöka mig få lite sömn.

• Liffan
    Macpau skrev 2011-07-23 07:17:20 följande:
    God morgon!

Liffan-hoppas du har lyckats somna nu o att humöret är bättre när du vaknar.

Ja jag tog bort det inlägget då jag angett min adress- o det finns en del konstigt folk som lurar här . Jag skickar via mail till dem som vill ha. Åker alla bil? Annars tar man pendeltåget från centralen mot Alingsås som tar 8 minuter. Kram

tänkte att det kanske var något sådant. sunt .

Vitsippa: hör av dig när du närmar dig så kommer jag ner! 

ses imorgon!!   
  • Liffan

Godmorgon!!

Fina dagar vi har nu!! hoppas alla mår bra!!

Kissie: hur går det för dig? har det blivit någon bebis efter slemproppen (som jag gissar har gått)?

Miss Star: härligt med vagnen klar! vad tyckte du om färgen nu då? är ni nöjda? jag gissar att den står och glänser alldeles ljuvligt!

Vitsippa: skönt att det ordnade sig med babyskyddet! var tvungen att ta upp vårt egna och öva lite. det är fortfarande inte monterat men nu vet jag iaf hur de där remmarna kan dras ut och spännas. hoppas ni kommer iordning med rummet!

macpau: tack för senast även här! ser fram emot våra kommande kaotiska träffar!

här är det lugnt och inga tecken på att det skulle hända något än på ett tag även om BF är imorgon. än så länge är jag vid gott mod och har ställt in mig på att det blir den 12. får se om jag har rätt... ska försöka hålla humöret uppe iaf och hitta på roliga saker.

kram på er alla!! 

• Liffan

Hello!

miss star: förstår att jobb inte alls känns helt kul nu... men bara några dagar att uthärda nu och du får passa på att ta mysiga kvällsdopp och njuta av sommaren så gott det går. jag har också bett om sen avnavling även om jag tycker att det är bra med forskning också. jag förlitade mig helt på mamma här, på hennes sjukhus har de sen avnavling och jag läste deras rutiner kring det och det kändes bäst. det jag tror kan hända vid sen avnavling är att bebisen kan bli lite gulare än vanligt då de får ett (större) överskott av röda blodkroppar som ska brytas ned. men det är ju inte ovanligt med lite gul färg/gulsot i början och det är ju hanterbart.

är helt slut efter en heldag på liseberg. nu får det bli lite vila och lite hemmaspa så att jag är fin och fräsch om något skulle dra igång. not counting on it though...  

• Liffan

Tjejer, jag är rörd intill tårar att ni tror att jag kommer föda så pass snart! TACK! jag hoppas innerligt att ni har rätt!

om det inte heller finns några samband mellan gulsot och sen avnavling så ser jag verkligen ingen orsak till att önska sen avnavling. Miss Star: mammas PM om det hela hade just de specifikationer som du angav, dvs. barnet under moderkaka m.m. jag tar nog de detaljerna muntligt genom att fråga om deras rutiner. mitt best case scenario är att jag kan gå igenom mitt förlossningsbrev tillsammans med BM när jag kommer in till fl och där fördjupa lite. är rädd att de inte tar till sig om det är alltför mycket text...

NU blir det bad!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?