• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Godmorgon!!

Vilken fantastisk påskhelg vi har haft!!

JaMa: trist att den där sablans mensen skulle dyka upp!! Stort lycka till nästa gång!

LVHM: har du testat nu då? *väntar som på nålar* *och håller mina tummar!!*

Macpau: ja nu är det verkligen nära!! hoppas vi hinner  (och att du orkar) ses innan det är dags!

Miss Star: hoppas London har skött sig lika exemplariskt som Göteborg och västkusten!

Skönt det är att vara tillbaka på kontoret! nej, inte riktigt...

kram på er!!

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-26 08:42:50 följande:
    God morgon! Ja jag förstår inte själv att jag har haft sån självkontroll den här gången. Ett plus är alltid ett plus eller vad säger vi? Fick liksom nämligen det på stickan i morse men hade gärna haft ett starkare. Kolla in mina bilder,  de ligger under starka bilder och lugna ner mig. Hade gärna haft ett övertydligt plus men det kom väldigt snabbt, snabbare än teststrecket och den här gången var det verkligen ett riktigt tydligt plus även om inte kameran fångade det lika bra. Kan det verkligen vara så? Jag kan ändå inte riktigt slappna av, trodde jag skulle kunna sluta noja idag då jag var säker att jag skulle testa minus men nu kommer man ju noja hela tiden, känner ingenting alls och det känns ju inte heller så bra. Nej jag vet jag ska sluta vara negativ och försöka tänka att det här faktiskt kan gå vägen!!
    YIHOO!!! ett plus är alltid ett plus och jag kan intyga om att det var svagare i början och starkare efter några dagar! kunde dock inte se några bilder hos dig så jag kan inte uttala mig om din bild. men det är ju fullståndigt skit samma! gravid är du ju likväl! ring till Carlanderska på momangen och berätta de goda nyheterna!! STORT GRATTIS!!!
  • Liffan

LVHM: nu ser jag också! solklart! ja just det! du har ju chans på två! oj oj, vad spännande... och eftersom du väntade i evigheter med att testa så blir väntan på VUL lite kortare .

Miss Star: vad härligt att ni har haft det bra! och skönt att jag kunde tipsa om att det skulle bli fint väder så att förhoppningvis några sommarkläder åkte med .

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-26 11:53:22 följande:
    Detta var embryo 5 och 6 som vi fick tillbaka så det har känts ganska så hopplöst. Över ett år i IVF karusellen, började med sprutor för korta metoden den 30:e mars 2010.

Jag har dock väldigt svårt att ta in detta ännu men det kanske alla som plussar har.
    . ge det sådär 15-20 veckor skulle jag säga . det är jättesvårt att ta till sig, speciellt efter en lång resa som din. jag har vid flera tillfällen sagt att "nu, nu har jag förstått och tagit in" men sen kastas man tillbaka igen. vi får väl se om det går upp för en på riktigt när barnet kommer...
  • Liffan

Godmorgon!

Trevligt Vitsippa!! Ha det fint i fina stockholm!

LVHM: åh, vad jobbigt!!! men både jag och Macpau hade lite bruna flytningar så tappa inte hoppet! men jag vet att det är så jävla jobbigt!!! har du testat igen? blir det starkare? kom också ihåg att dina slemhinnor säkert är lite känsligare med tanke på trombylen. massa massa kramar!!! skitflytningar!!

Miss Star och Macpau: jo, lägis var ok. ingen drömlägenhet men större än vi har idag och riktigt bra läge... så vi har såklart tackat ja och hoppas få svar idag. vi är tre som har chans på den så 33 procent. kan ju inte riktigt koncentrera mig på annat...

Macpau: oj, vad härligt att gå igenom hela historien.  och ja, vi är verkligen fantastiska!

• Liffan

Godmorgon!

LVHM: hur har det gått? har det kommit något mer? lider med dig!!

det blev ingen lägenhet. vi som hade hoppats så... men vi har det ju bra ändå så jag ska inte klaga. vad är väl en fyra på linnégatan...

ha en fin dag!!

• Liffan

Godmorgon!

Hoppas ni har en skön helg!

LVHM: attans! Massa kramar och tummarna hålls fortfarande!

Macpau: för mig blir det buss imorgon. Hör av dig om du vill göra sällskap!

Vitsippa: trevligt att få komma hem till dig imorgon!

Nu ska jag dricka morgonkaffe på stan. Sen får det bli häng i solen.

Kram kram

• Liffan

Godmorgon!

Hoppas ni är redo för ny vecka *gäsp*.

Macpau: hör bara av dig! Jag håller tummarna att det löser sig innan fem så att vi får se magen en sista gång!

• Liffan

Hej hej Miss Star! Jag är i din stad och hade det inte varit för att vi ska ses ikväll hade jag letat upp dig för en kaffe. Ses sen!

• Liffan

Hello igen!

Hej Tarda! skönt att höra att ni är hemma igen! det var mig en rejäl tripp, förstår att ni måste vara trötta. hade varit jättekul att ses så kom om ni orkar, annars ses vi snart igen tycker jag! och då har S en kompis att leka med också!

Vitsippa: jag hoppas att vi kommer ikväll. jag är inte känd för några kompetenser inom navigering men jag hoppas att vi ska kunna lösa det med hjälp av kartor, din vägbeskrivning och I-phone. men lyckas vi inte så får ni skicka ut en sökpatrull efter mig och Macpau. helst i svarta trikåer .

har alldeles för mycket att göra på jobbet just nu! sådär så att man inte får något gjort för man vet inte vart man ska börja liksom... så då blev det lite skrivande här istället .

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?