-
Jag hade en kompis som kände rörelser först i vecka 24 och ut kom världens finaste tjeja!! Men jag hoppas de kommer innan dess för dig! men annars är det ju ändå normalt... kul att J känner på livmodern också! c sträcker sig till att känna lite försiktigt på magen men så fort det blir snack om livmoderkanter m.m. så springer han för livet. han pratar fortfarande om mammas hårdhänta behandling och tycker att jag är jättetaskig när jag petar och buffar på magen.Stella Kardunn skrev 2011-03-21 08:34:26 följande:Ja men betänk nu att det verkligen är två snillen som spekulerar i vår familj, så det är grova uppskattningar vi pratar här och som den varierar i storlek under dagen vet jag egentligen inte alls vad som är riktigt. Men något som jag verkligen ska fråga på måndag är om det är normalt att den "övar sammandragningar" minst en gång om dagen, i morse kände jag hur den drog ihop sig och blev helt stenhård precis när sambon känt innan han klev upp så han fick komma tillbaka och känna igen så han verkligen fick svart på vitt hur hård den blir.....men något fladder eller andra tecken på rörelser har jag inte känt ännu hoppas det är normalt med...
-
Ha ha, jag blev avstängd från att skicka mail och skriva inlägg då de trodde att jag spammade när jag skickade inbjudningsmail till er. så jag ska se om jag kan skicka mail till er som inte har fått.
Vitsippa: hoppas också att VUL har gått bra om ni har varit där!
nu har min mage satt igång att växa så jag hoppas att det ska hålla i sig till söndag så att jag har något att visa upp... -
Godmorgon!
Vitsippa: åh vad skönt att höra! Strålande nyheter!
Macpau: GUD vad skönt med några fjuttiga dagar kvar att jobba. Ser så fram emot det men det känns som att det inte är inom en överskådlig framtid... Perfekt nu när våren kommer också! Och jag ser verkligen fram emot grillning i det nya huset!
Miss star: jag mailade också så nu hoppas vi på livstecken!
Ha en skön fredag alla! -
HEJ Juristen! Äntligen! Jobbigt att du inte mår bra men skönt att höra att du lever . Och att vi inte behövde skicka ut de svartklädda trupperna som vi nästan var tvungna att göra med vitsippa .
14 på söndag är det, mer info finns i din inbox här och på fb.
Kram -
Det hade varit en syn!
-
Godmorgon!
tack för igår! det var jättemysigt att få bjuda på fika hemma hos mig! trevliga vuxna och supergulligt och snällt barn!
Vitsippa: ha en underbar arbetsvecka i solen!
Juristen: hoppas innerligt att du ska må bättre snart! verkar inte alls roligt att må så dåligt.
Miss star: stort lycka till idag! tänker på dig. kom ihåg att det är ok att bryta ihop .
Macpau: nu är det nerräkning!!
ha en bra start på veckan!
-
Miss Star: ÅH vad skönt att det såg bra ut (med alla deras brasklappar)!! återupplevde min egen nervositet här på fm... skönt att ni inte behövde ta ställning till kön heller! och spark på det! sitter här tårögd... några fina bilder då?
A-barn som lilla S tycker jag att vi alla ska skaffa oss så att vi kan ha lika angenäma fikastunder med barn som utan . -
Tarda: S var ju hur snäll som helst! hon skrek väl inte en enda gång... och dessutom sov hon på en främmande kvinnas arm hur länge som helst. jag tyckte hon uppförde sig exemplariskt! vi kanske ska starta ett företag ihop när du ska dra igång din karriär . lite blommor, lite mamma- och barnhäng och gott fika. och kanske lite sångstunder... skulle mycket väl kunna tänka mig att byta inriktning i arbetslivet just idag.
MIss Star: hur känns det såhär en dag efter RUL? några fler buffar nu när du har identifierat dem? tittar ni fånigt på bilderna?
jag är så seg idag!! vill inte alls vara med och nickar nästan till framför datorn... Hoppas ni andra har det bättre!! -
Miss Star: inte inbillar du dig! men gläds du åt sammandragningarna så länge .
usch och fy. idag har jag haft lite bruna flytningar. ringde MVC och de tyckte inte att det var någon fara så länge det inte kom mer och att jag då skulle kontakta antenatal. jag tror väl inte att det är någon fara egentligen (intalar jag mig) men det är ju inte så roligt... och inte kan det relateras till trevliga aktiviteter heller. nu sitter jag och försöker känna efter om jag känner bebisen men det verkar vara lungt. kände lite i morse tror jag men då var jag lite mellan sömn och vakenhet, när allt känns lite overkligt, så jag är inte helt säker på om jag drömde eller inte. men men, säkert ingen fara. om än inte kul. -
Hello!
Tack för er omtanke!! Inga fler flytningar men lite segt vad gäller buffar och sparkar men så var det några dagar förra veckan också. igårkväll när jag var orolig buffade jag till magen ordentligt och då fick jag rejält gensvar så just då verkade den lille må bra ändå (om än lite irriterad på morsan). fortsätter det lugna rörelsemönstret och min oro inte stillas så tänkte jag ringa BM igen och höra om jag inte bara skulle kunna komma in och bli lite kollad, typ lyssna på hjärtljud kanske...
Macpau: NU är du mammaledig! fantastiskt! vad jag längtar!
Miss Star: lycka till med kollegan! förstår precis, en del vill man bara inte ska veta...
idag ska jag börja på gravidyoga. det ska bli härligt!
kram kram