• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

hej på er!

vilken fin helg det blev!! rena rama sommaren! Möhippa och bröllop flöt på bra men långhelgen flög såklart förbi och inte känner jag mig mer utvilad jämfört med en vanlig tvådagars-helg... men C var mycket nöjd med vagnen och nu står den hemma i lägenheten och tar plats. får nog bli förvisad till förrådet efter att vi har lekt klart med den.

Miss star: nej, den gröna verkar vara svår att få tag på begagnat men den är ju ack så fin... vilken skön ihopbakning av aktiviteter ni fick till! jag kommer gärna till dig på söndag!

Macpau: vi har full förståelse för att ditt fokus är någon annanstans ett litet tag . men det hade varit väldigt trevligt att ses på söndag så det håller jag tummarna för!

hoppas ni andra haft en skön helg!

kram

• Liffan

Hello!

Jag tänkte köra och packar gärna bilen full med både barn och vuxna! tarda, åk ni med mig (jag kan komma förbi och hämta upp er) och är det någon mer som vill ha plats så är det bara att säga till! jag har t.o.m. ett babyskydd om det skulle behövas .

jag tror att min bebis kanske har vänt sig från sitt uppochnervända läge. jag som var så nöjd att h*n låg med huvudet ner men igår var det ett himla bökande och nu tycker jag att sparkar och rörelser är åt alla håll och kanter så nu vet jag inte vad jag ska tro... ska till bm imorgon och hoppas hon kan känna efter.

Miss star: lunch funkar fint för mig! ska bli så trevligt!!

• Liffan

Hej,

Jag har sett meddelandet och allt låter bra!! Ni som vill ha skjuts kan väl hojta till! jag tror att jag har allas nummer och tänker att ni då borde ha mitt men annars kollar jag in här under helgen och har koll på FB också. kommunikation ska förhoppningsvis inte sätta käppar i hjulet!

trevlig helg så länge!!

• Liffan

Macpau: du kan väl åka med oss? Tror du inte att det får plats två babyskydd i en bil? Antingen om vi tar vår bil eller din? Och som sagt, annars kanske du kan plocka upp Vitsippa och ev juristen på vägen. Inte ska du behöva köra själv hela vägen - hade nog känt mig stressad över det också kan jag tänka mig. Eller så åker du och Tarda och jag plockar upp vitsippa och juristen. Vad känns bäst för dig?

Besöket hos bm gick bra och bebisen verkar fortfarande ligga rätt så det känns skönt även om mycket fortfarande kan hända där inne... Men de verkar ha något fel på sin våg på min mvc, inte alls kalibrerad rätt...

Macpau: tänk igenom vad som blir enklast för dig så löser vi det!!

Ha en fin lördag alla!

• Liffan

Macpau: Vi får ta ny date snart igen så att vi får träffa dig och lilla I!

Då hämtar jag upp Tarda och S och vitsippa på vägen. Juristen: hör av dig om vi ska svänga förbi dig också! Jag hör av mig via sms imorgon.

Godnatt på er!

• Liffan

Godmorgon!!

Miss Star: det är vi som ska tacka! väldigt gott och trevligt!! vi kom hem alldeles utmärkt och jag blev bara lite sen till middag men det var det värt!

ha en bra vecka alla!

• Liffan

Godmorgon!!

Macpau: en träff i juli hemma hos dig låter alldeles utmärkt! jag tänkte mest gå hemma och dra så jag kan i princip närsom . ska för övrigt bli så skönt att gå hemma och dra...

Vitsippa: sommarlov nu då gissar jag! njut!!

Miss Star: jippi! grattis! och vilken tur att ni hade is i magen så att ni fick rabatt också!

ha en bra dag tjejor!!

• Liffan

Hej fina, fina tjejer!!

Hoppas att ni alla har haft en riktigt skön midsommarhelg! själv har jag haft semster en vecka och hängt på landet med sambo och mamma. det blev kanske inte så mycket praktisk förlossningsförberedelse som jag hade tänkt (andning och avslappning typ) men en hel del snack om förlossning och hur det var för mamma osv. Så bra ändå. midsommar var trevlig med en hel del gäster, traditionsenlig dans kring stången och god mat. fixade faktsikt dansen kring stången riktigt bra vilket gladde mig eftersom jag är en sucker för midsommardans. nu har jag inlett mina två sista arbetsveckor och jag räknar verkligen ner. bebisen verkar för övrigt inte riktigt bestämt sig för hur den ska ligga. mamma kände nästan daglien och ibland var det upp och ibland ner så vi får väl se när den bestämmer sig och hur den då väljer att ligga. så, nog om mig!

Kissie: Kul att höra från dig!!! låter som att du mår bra i graviditeten och med livet! härligt! vi ligger ju verkligen nära varandra så vi kanske springer på varandra på BB framöver .

Tarda: tack för alla shoppingtips! ska ta tag i det snart... den där amningskudden verkar riktigt skön. jag är inte mycket för falskt skimmer och tycker att du ska använda oss precis så mycket du vill och behöver när det gäller att prata om saker som känns jobbigt. det är därför man har vänner! det är fullständigt normalt att känna att det är jobbigt och det har inget att göra med om man har gjort IVF eller inte.

Macpau: härligt med dop och en lyckad roadtrip. och samma sak gäller såklart för dig: prata av dig när du känner att du har tid att klaga hos oss! om inte så invaderar vi dig i juli och då kan du både klaga och vara glad hur mycket du vill . om inte annat kan du ju glädjas för den present som vi köpt till lilla I till förra gången som nu står hemma hos mig samlar damm. jag slutar jobba den 8 juli och efter det kan jag dag som kväll i princip alla dagar.

Miss star: hoppas din midsommar blev bra med mycket sol!

Jursiten: härligt att sambon fått känna sparkar! hoppas du höll dig vaken så att det blev lite firande för dig också!

nu får det snart bli juli så att jag får hänga lite med er igen! det var ju ändå två veckor sen sist...

kram på er!

• Liffan

Hej hej!

Hur är det med er i sommarvärmen? jag har suttit på jobbets balkong hela dagen och haft överlämning till min vikarie. köpte lite jordgubbar och hade det allmänt skönt. bra arbetsdag!!

jag var hos BM igår och kollade fosterläge. bebis låg neråt och hon erbjöd oss att kontrollera med UL att så verkligen var fallet (eftersom hon sa att den var fixerad vilket jag tyckte kändes lite orimiligt med tanke på att jag har känt hicka både här och där de senaste och att mamma hittade huvudet både uppåt och neråt och åt sidan under veckan som gick). så vi fick se det lilla livet igen iaf. det gick ju sjukt snabbt men var väl kul. måste erkänna att jag har väldigt svårt för att relatera till UL, att det skulle vara vårt barn. de flesta verkar tycka att det är fantastiskt och underbart men jag är inte jätteimpad. känns mer verkligt med alla rörelser och hickor, det kan jag relatera till mer. i övrigt såg det bra ut förutom, håll i er nu, blodtrycket. så jag ska dit och kolla nästa vecka igen. jävla skittryck som inte kan visa sig från sin bästa sida. minimalt med spår av protein i urinen dock så ingen fara på taket.

ha det!

• Liffan

Godmorgon!

Ny vecka och första dan på sista arbetsveckan. ska bli så skönt att vara ledig nu, känner mig orkeslös och tung.

Miss Star: hoppas helgen varit skön och utvilande efter den jobbiga veckan. skönt att vikarie till slut har löst sig någorlunda.

Macpau: hoppas även er helg var trevlig med besök och allt! ja, det är verkligen superlyxigt med mamma måste jag säga! trycket låg först på typ 150/80 sen ner till 140/80 men det har ju varit högt hela tiden och det verkar inte bli värre och det blir inte mer protein i urinen så jag gissar att jag helt enkelt har lite högt BT när jag är gravid... jag mår ju bra iaf...

Kissie: ja, visst går det fort nu med förändringar (till det sämre tyvärr). har nog också börjat samla lite vätska nu, skorna gick inte på alls lika lätt i lördags kväll när vi skulle hem från roligheter som de gjorde när jag kom dit... hoppas helgen i Malmö var härlig!

Vitsippa: vad härligt att ni har haft en skön vecka i Turkiet! alltid roligt med fördomar som kommer på skam! har bara varit i Istanbul men måste säga att jag verkligen gillande den staden! kan ifs tänka mig att det skiljer sig en del från det rurala Turkiet... Är du säker på att de där 2 kg var graviditetesrelaterade och inte bara semesterrelaterade . och virkning sen också!! glad att jag kunde inspirera!

ni får ha en finfin start på veckan

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?