• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej hej!!

Grattis till FET, JaMa!! Nu jävlar!

LVHM: håller tummarna hårt att det fungerat!!

Miss Star och Tarda: trevlig med date på lördag och jag hoppas på många respektive (även Mr Liffan)! vi kan väl träffas i Livingroom som är lobbybaren på Gothia? de öppnar kl 11 så det kanske finns chans till sittplats där...

någon mer som är sugen på att haka?

idag blir det besök hos BM för att mäta mage och lyssna på hjärtljud och väga mig och ta blodtryck och en massa andra. ska bli kul!!!

ha en fin dag!!

• Liffan
    Plan för fika hos Vitsippa76 {#emotions_dlg.flower}

Torsdag 21/4 (skärtorsdag)
    Vitsippa
    Miss Star (uppbokad nu, men när ett hopp om att det blir uppskjutet)

Måndag 25/4 (annandagen)
    Vitsippa
    Liffan

Måndag 2/5
    Vitsippa
    Miss Star
    Liffan

Tisdag 3/5
    Vitsippa

Onsdag 4/5
    Vitsippa
    Miss Star

Torsdag 5/5
    Vitsippa
    Miss Star
  • Liffan

Godmorgon!!

som sagt: fredag och jag ser fram emot att inte behöva gå til jobbet några dagar så att jag kan ägna mig åt min drog, handarbete... det börjar bli sjukligt. men jag ska ju såklart pallra mig iväg till fika och mässa och även jag får med respektive! trevligt det ska bli!

Vitsippa: härligt med bra, ny chef och jag hoppas att du hamnade där du ville hamna! kul att det börjar synas och visst känns det som att det är skillnad från dag till dag ibland. det kan ja vara helt absurt!

Miss Star: en bulle tror jag absolut att de ska kunna fixa! inget fika utan dopp inte!

Macpau: ha det bra på mässan idag och tipsa gärna om det är något man ska tänka på!.

Själv var jag hos bm igår. sa visst lite sturskt till min lunchdate innan att jag inte trodde att jag hade gått upp så mycket som ska vara normalt för den här tiden (5-7 kg har jag fått för mig). det fick jag visst äta upp. förstår inte hur det har gått till. så jag kanske får hoppa den där bullen till kaffet ändå...

ha en fin fredag!!

• Liffan

och ja, min galna majmånad drar igång direkt så det var inte så många dagar jag kunde men jag hoppas att vi hittar något som passar alla och om inte så får jag komma till Vitsippa en annan gång!

• Liffan
    Stella Kardunn skrev 2011-04-15 13:36:31 följande:
    Ja just det, glömde att du varit till BM igår Liffan. Vad sa hon annars då? allt verkar okej hoppas jag. Fick du moderskapsintyg att skicka till försäkringskassan nu?

Verkar som vi får hålla tummarna för att de flesta kan mån 2 maj
    jag fick aldrig något moderskapsintyp men det stod det på min lapp att jag skulle få så jag får kolla upp det. Ska tillbaka nästa torsdag och kolla blodtryck som var högt i vanlig ordning. är det då fortfarande högt ska det tas kompletterande prover. annars var allt bra förutom att jag var en tjockis... plus 8 kg sen inskrivning så det är väl egentligen rätt normalt - det var mer att jag hade fällt kommentaren om min obefintliga viktökning några minuter innan domen kom som gjorde att det sved till lite. magen låg strax ovanför mittenkurvan på SF-måttet men inom det normala (25 cm). fina och varierande hjärtud (138-156) och ett bra hb, 123.

ja, vi håller tummarna för den 2 maj!!

ses imorgon vid 11!
  • Liffan

Godmorgon!!

Instämmer med Miss Star: trevligt att träffa både Miss Star och Tarda med respektive och barn!

Vi måste ha gjort mässans snabbaste besök... provkörde kronanvagnen, den kändes bra, fick demonstration av den i montern och gick sen hem. vi bestämde oss för att köra på den och kommer köpa de tuffa terränghjulen också så att vi har störst hjul i stan. från ytterlighet till ytterlighet. inga inköp alls blev det men väl Liberopåsen och det kändes helt ok att bära hem lite blöjor. nu är de inställda i någon garderob för att tas fram om den evighet som ska förlöpa innan barnet ska födas...

Juristen: det är så skönt att höra från dig och jag hoppas innerligt att den jobbiga tiden ska ta slut NU!! kan du jobba? det låter inte alls skojigt...

Vitsippa: nu har du lov! härligt! det är du värd!! vad härligt att mormor blev glad och upplivad!

Macpau: hur mår du? nu är det nedräkning med stort N för dig!!

ha en fin start på veckan!!

• Liffan

Godmorgon finisar!!

LVHM: jag är inte heller någon tjuvtestare så jag kan förstå lite hur du tänker... det enda är väl om du tar någon form av progesteron . du kan ju visserligen fortsätta med det över påsken också men sluta inte iaf utan att testa först. Jag gissar att kroppen fortfarande behöver lite prog-tillskott vid en eventuell graviditet. och det är ju ändå det vi så innerligt hoppas på!! men ja, lite självplågeri är det allt får jag nog säga . jag hoppas så att det har tagit sig för er nu!

Miss Star: just det! glömde ju att berätta om yogan. jag måste säga att jag verkligen gillar min yoga. jag hade nog hoppats på lite mer fysisk träning och tips på hur jag skulle kunna anpassa min vanliga yoga som är den enda styrketräning jag gör. så var det inte alls men å andra sidan så är det fantastiskt sköna övningar som gör mig helt avslappnad och vi avslutar med meditation som jag inte alls trodde skulle vara min grej men som helt uppenbart är det. det är helt fantastiskt och jag känner mig verkligen i transcendens! jag tror faktiskt att jag ska köra på meditationsmusik under förlossningen, måste bara hitta rätt men tänkte fråga läraren om tips. så vad tråkigt att det inte blir något!!! simning fungerar ju bra men just nu är jag i en sån fas att jag fortfarande simmar fortare än de flesta (jag är grym på att simma ) men det tar väldigt mycket kraft att simma om hela tiden och dessutom känns det lite som att någon ska sparka mig i magen. jag tror att jag ska återuppta simningen lite senare, när jag är mer orörlig och inte lika otålig . schysst med en kronan-vagn för er också! jag får komma ut till er och gå på de gropiga grusvägarna så att de stora och fasta hjulen kommer till någon nytta .

Juristen: härligt med en dag som kändes bättre även om avslutet blev sådär... hoppas det blir fler sådana!!

ha en fin dag allihop!

kram

• Liffan

Godförmiddag!!

LVHM: om det är så att du ändå har testat idag så hoppas jag att det blev ett fint plus på stickan!!

Vi fick erbjudande om visning av en lägenhet igår. en fyra på linnégatan. vi är en av tre som blivit erbjudna visning. så spännande!!! det hade inneburit flytt exakt en månad innan BF så inget som Fru Tarda hade rekommenderad kanske men ja ja, det får vi ta i så fall. det är iaf hiss i alla inblandade hus. håll tummarna!! visning på fredag och vi ska svara senast tisdag så jag gissar att vi vet typ på onsdag. oh, the thrill!

ha en bra dag!

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2011-04-20 10:10:56 följande:
    Nej inget testande idag
    åh, du tålmodiga själ!
  • Liffan
    Stella Kardunn skrev 2011-04-21 08:23:09 följande:
    LVHM inget test ännu?

Ohh spännande med lägenhetsvisning Liffan, Linnégatan är ett mysigt område också och nära till Engelska butiken Flört

Jag hoppas alla får en riktigt glad påsk! Sol, avkoppling och proppfulla påskägg

Här jobbas det halvdag idag, sen ska utväxten ÄNTLIGEN få påfyllning så jag ser lite bättre ut i håret och imorgon innan ni troligen ens släpat er ur sängen sitter vi på planet mot London Solig
    Åh vad härligt med London, hörde på vädret igår att de hade varmast i hela Europa igår, 26,5 grader. lyxigt!! skönt att du vågar färga håret igen efter min kära mors förmaningar! 

Här blir det jobb hela dagen men sen ska jag njuta ordentligt av FYRA lediga dagar. åh vad härligt och åh vad med stickning och läsning och häng med vänner det ska bli. finfint!  
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?