Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Miss Star: sallad blir väl strålande!! och ang vädret tar jag nog med ett paraply och en picknickfilt som är plastad på undersidan. och kanske gummistövlar...
Miss Star: sallad blir väl strålande!! och ang vädret tar jag nog med ett paraply och en picknickfilt som är plastad på undersidan. och kanske gummistövlar...
skönt att det verkar lösa sig med skjuts! jag är redo 11.45! och kaffe med mjölk är precis vad jag vill ha.
och tack för lite tips Vitsippa. tror att badkläder får packas ned också kanske...
sov så gott nu Vitsippa!
Hej hej tjejer!
Ingen bebis här, har bara varit ute på äventyr. MEN, slemmis har gått (det var inga tvivel om man säger så) och jag har lite värkar så nu är vi hemma och ska klocka och kolla hur regelbundna de är. de gör inte jätteont men jag behöver andas igenom. så jag håller tummarna för att det har dragit igång så smått...
Hej hej!
kort uppdatering från oss! i måndags kom hon alltså!! vi åkte in en andra gång till fl vid 12 (tror jag) och jag var då öppen typ fyra. fick rum med bad och allt fungerade ok. vid fem accepterade jag att lustgas kanske var en god idé ändå. öppningsskedet gick långsamt och hon ville inte komma ner i förlossningskanalen. vid två på natten var jag öppen typ 7-8 och hon stod fortfarande vid spinae. jag hade inte sovit sen elva lördag morgon och inte ätit sedan lördag middag. redan innan vi åkte in till fl spydde jag så jag fick knappt i mig saft innan de gav mig något mot illamåendet framåt kvällen. dessutom låg hon "fel" med huvudet vilket jag fick akupunktur för. iaf var jag vid två sjukt trött och hade värkstimulerande dropp som inte gjorde mycket för att förloppet skulle gå framåt. men då blev jag liksom klar och med och sa att vi behöver en plan för att få ut barnet. jag ville undvika snitt, och sugklocka (vilket jag väl också ville undvika), var för tidigt att sätta. så det blev till att ta fram urkrafter from hell och krysta utan krystvärkar med bebis vid spinae. men det gick! jag och läkarn hade dragkamp med ett lakan, vi använde förlossningspall och en massa knep. till slut satte de sugklocka men de kunde släppa den direkt för hon kom ut av bara farten till slut. shit vilket jobb det var! livmodern var trött och jag fick en bristning som blödde mycket så jag förlorade över två liter blod och har varit trött efteråt. fick blod i tisdags men har ff lågt hb. men igår kom vi iaf hem och idag har jag kapitulerat till en sugande dam som vill ha bröst HELA tiden.
namn ff okänt. hon är SJUKT söt. och stark och rejäl. mor och far är något blödiga och gråter en hel del men är väldigt lyckliga!
kissie: hallå, var är du??
Gissa Miss Stars bebis:
Vitsippa - 26 augusti, pojke, 51 cm, 3850g..
Liffan - 1 sept, pojke (för att allt annat vore mot statistikens lagar ), 49 cm, 2950 g
Grattis Kissie!! helt otroligt vad många tjejer det blir!!
Miss Star: nej, jag var kanske inte helt tydlig inser jag . värkarna började sent lördag kväll och vi åkte in till Mölndal vid 4 på söndag morgon. sen en andra gång vid lunch och sen kom hon alltså vid 4 måndag morgon.
hörni, hur blödig får man vara? jag gråter stundtals helt okontrollerat. hon är bara helt otroligt perfekt och jag är så rädd att inte vara tillräcklig. inser att det är hormoniellt men oj vad jobbigt det är...
Hej hej,
Miss Star: hur går det? har du någon känsla för om du kommer följa dina egna teorier eller gå över tiden?
Vad bra att det inte bara är jag som gråter. nu har det lugnat ner sig något efter dag tre/fyra som var helt galet. det var inte bara mjölken som rann till kan man säga...
vi har också varit ute med vagnen men jag klarar inte av några längre sträckor, är fortfarande ordentligt svag från blodförlusten. men hon verkar trivas i sin vagn och har sovit där i över en timma nu sen vi kom hem. härligt!
hoppas allt är bra med er andra!
Godkväll på er!
Härligt med lite bak Miss Star. det är bara och ladda. tänk att det snart är din tur!!
Juristen: ja, nu börjar det bli trångt för bebben och de är så himla starka också... snart är det nedräkning för dig och Vitsippa. otroligt vad tiden går snabbt!
här har en dag gått med amning, promenad, blöjbyte och en hel del mys. finfint! imorgon kommer mormor och morfar. ska bli så mysigt att få visa upp det lilla underverket!
sov gott!