• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Kissie: gud vad skönt med stygnen!! jag vill också kunna powerwalka... *avundsjuk* jobbigt att även M verkar ha lite ont i magen. det verkar ju drabba rätt många. en liten, om än klen, tröst...

Juristen: åh vad kul! adressen är inboxad!

Tarda och Macpau och Juristen: välkomna kl 12 på fredag istället då! jag ska försöka ha maten på bordet så att du inte behöver känna dig alltför stressad Juristen.

• Liffan
    Tarda skrev 2011-09-04 14:13:51 följande:
    Liffan jag kommer gärna innan och hjälper dig om du vill. Känns ju för tokigt att du som är nyförlöst ska rodda lunch till alla.

Du får gärna komma som back up! man vet ju aldrig vad som kan hända...
  • Liffan
    Vattuman skrev 2011-09-05 17:23:11 följande:
    Liffan, det var ju absolut inte meningen att sätta dig i arbete pga mig! Jag kan så klart ta med mig matlåda

Hoppas att alla mår bra!

Kram

absolut ingen fara! tänkte inte göra det så svårt för mig... . matlådan stannar hemma!

Miss Star: härligt att höra från dig igen! grattis till lyckad amning och jag lider verkligen med er att det inte flyter på smidigare! vad bra att ni nyttjar hjälp som ni kan få. hoppas att bvc-besöket imorgon ger er bra tips och att hon har gått upp lite i vikt då! och höfterna också, stackars lilla R. men den där ställlningen brukar ju göra susen och som jag minns det från bb så verkade bebisarna faktiskt inte alltför besvärade av den. en massa kramar till er!! önskar att ni kunde komma på fredag också men vi får ta en date så snart ni känner er redo för det och där ni känner er bekväma att träffas!
  • Liffan

Godkväll!

Jag skrev ett långt inlägg tidigare idag om en dröm jag hade när jag tog en lunchnap. summa summarum så handlade den om dig Miss Star och att jag försökte förmedla min mammas amningstips, som hon hade när hon var nere och hälsade på, till dig. och att det vi var på utflykt och det var soligt och du hade virat in R i aluminiumfolie för att skydda henne från solen... jag hoppas att ni mår bra och att ätning, oavsett form, går bra!! 

Juristen: jättekul att du kan komma imorgon! ska bli så kul att se dig och mage! den är ju inte kvar så länge till så det gäller ju att passa på...

Vitsippa: det låter som att du har det tufft så här på upploppet. skönt att jobbet snart är slut så att du får vila lite innan förlossning. 

kul att ni kommer imorgon!!         

• Liffan

Tack själva! ser fram emot fler dater i höst när vi alla är lediga!

Juristen: vad mysigt att den lilla (eftersom det blir en tjej) hälsade. kom ihåg när jag höll S första gången och Alma låg i magen och sparkade järnet som för att säga hej. idag var hon väl inte lika kontaktsökande med sina bebispolare...

här är äppelkakan i princip uppäten. C har inte ätit något... sa vi något av graviditetskilon som inte riktigt försvann eller Skäms. fast jag känner inte att jag behöver stressa över det riktigt än... .  

• Liffan

Miss Star: vad härligt med mjölkmustasch! jag hoppas ni får en bra dag idag också!

Hos oss står besök på bvc på agendan. ska bli spännande att se hur stor hon är nu!

ha en bra dag alla!    

• Liffan

Godkväll,

Miss Star: jag känner mig lite som en novis vad gäller amning och det mest på grund av att A har tagit bröstet fint från början. men vad gäller tid så har det tagit olika lång tid hela tiden. för det mesta äter hon rätt snabbt men ibland kan hon ligga kvar och småsnutta länge och ibland somnar hon ifrån. än så länge har hon inte riktigt visat att hon vill lämna bröstet för att något annat lockar. när hon småsnuttar och man till slut tar bort henne så tycker jag att hon visar antingen på att hon är fortsatt hungrig och ger henne då andra bröstet eller så vill hon ha mer närhet eller hjälp med magknip. vi har lite som rutin att hon ammar, bajsar under amning (inte riktigt varje gång som tur är ), vi byter blöja och sen får hon efterrätt. ibland kan efterrätten bestå av bara några sug och ibland ett helt bröst. det jag försöker säga är kanske att det mesta nog kan vara normalt... tur att du får så bra råd från Tarda . och jag måste verkligen poängtera att det är helt självklart att du ska skriva och fråga hur mycket som helst. det är så fantastiskt att vi kan hjälpa varandra här!!

vårt besök på bvc gick bra! hon växer i jämn (men stadig) takt och väger nu 5310 g. hoppas att R också hade växt lite idag!!

Vitsippa: skönt att bebis ligger rätt, jag tyckte det var grymt jobbigt när A höll på med tvärläge i v 40... Jag tecknade Trygg hansas betalförsäkring men jag är egentligen osäker på varför så här i efterhand. och då fick jag ändå ut pengar för blodförlusten. att få ut pengarna var inga problem, de ville inte så journalkopior och pengarna kom in på kontot snabbt så där har jag inget att klaga på men jag är annars inte typen som teckar försäkringar hit och dit... men som sagt, jag fick iaf tillbaka premien och lite mer därtill. det kan vara värt att komma ihåg, om man teckar, att man får för större blödning och större bristning.

Miss Star: om ni vill och orkar är ni varmt välkomna upp på en fika om ni är i stan imorgon. det är bara att slå en signal!

• Liffan

hej på er! 

Vitsippa: vi tecknade THs barnförsäkring men kommer inte ihåg hur det var med övergången där emellan... härligt att ha inlett sista veckan nu! 

Juristen: och du har inlett näst sista veckan! snart är det dags för er båda! något sådant samtal hade aldrig vi... jag tycker det är bra att de tar upp det för jag kan tänka mig att det har betydelse för ens upplevelse av förlossningen.

miss star: grattis till inköp av sele. vi har också en sådan och A gillar den ibland och ibland inte. men jag fortsätter träna och försöka. hoppas allt är bra med er och att ni klarar er bra själva. C börjar jobba på onsdag så snart börjar verkligheten även för oss.

Tarda: hoppas du mår lite bättre!!

vi har varit i sthlm hos mamma och pappa i helgen. jättemysigt! nu har de flesta i släkten träffat A och ganska många kompisar också så det blev ganska intensivt. nu är vi hemma och C brottas med ett rekord i bajsande...

kram på er!      

• Liffan

Miss Star: fick ni tag i calma-flaskan förresten? hur fungerar den isf?

• Liffan
    Liffan skrev 2011-09-19 20:44:59 följande:

. nu är vi hemma och C brottas med ett rekord i bajsande...

förtydligande: rekord i bajsande av A...
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?