Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Dizzi82 skrev 2010-05-10 11:51:15 följande:
    Tarda: jag tycker att man hörde och framför allt läste en massa på FL om alla dessa hemska biverkningar men jag har nog kommit mycket lindrigt undan i så fall.Någon som börjat spraya på dag 1 eller 21? jag startade på dag ett och så slutade ju min mens direkt, nu en vecka senare så har jag börjat blöda igen tycker att det är lite knepigt, någon annan som haft samma?Välkommen PCO som sagt tidigare så är det nog ingen som hunnit med mer än max ett försök i denna tråden enu! Lycka till
    Jag började spraya på dag 21 och då kommer ju mensen som vanligt. Den var lika lång (kort) som vanligt men några dagar senare blödde jag igen, men väldigt lite. Det står som biverkning till sprayen, så jag antar att det är normalt. Säg det som inte är biverkning till sprayen... Fast nu mår jag faktiskt riktigt bra, efter två och en halv veckas sprayande. Kroppen har väl vant sig. Alltså, redo för nästa steg!

Idag var jag på sprutskola. Det gick faktiskt jättebra att sticka sig själv, kändes nästan inte alls! På torsdag är det dags att börja på riktigt. Tack för varningen Tarda, jag skall vidarebefordra den till min sambo.{#lang_emotions_wink}
  • Vitsippa76
    Finiz skrev 2010-05-12 11:21:56 följande:
    RD 5 idag, tiden står still. Jag börjar få mer och mer mensvärk, lite huvudvärk och är galet trött. Känns precis som innan mens så det är säkert kört..
    Jag förstår dig, det måste kännas som en evighet! Jag bävar själv för den perioden, ovisshet och väntan är det värsta jag vet. Jag håller tummarna för dig och tror inte alls att det är kört! Symptom är lika och lätta att misstolka. Om man kan tro att man är gravid när det bara är dags för mens så måste det kunna vara tvärt om också...?{#lang_emotions_smile}
    Liffan: Ny frisyr, låter snyggt! Jag kan tänka mig att det passar dig!
    Om långtidsodling: Jag tror också att det har betydelse, det måste det väl ha??? Jag har kompisar som gjort flera misslyckade försök, men sista försöket fick de blastocystodla - och nu har de tvillingar!
    Macpau: Bröllopet kommer närmare med stormsteg, härligt! Lycka till med linser och alla andra förberedelser!
    Tarda: Hoppas du fått vila lite och känner dig bättre. Lät inte alls kul det där!
  • Vitsippa76

Liffan: Jag har två vekcor kvar innan det är dags "på riktigt". Tar första sprutan på torsdag (oj, faktiskt redan imorgon!), sedan blodprov på måndag för att reglera dosen, VUL i slutet av nästa vecka och då kanske man kan bestämma tid för ÄP. Troligen blir det nån gång tis-tors i veckan därpå.

Nu är det dags att gå på långhelg, underbart! Tittar man på väderprognosen så lär det inte bli någon premiärpaddlingstur, som vi hade hoppats på, men mys framför brasan funkar väl det också!

Kram och trevlig helg på er alla!

• Vitsippa76

Hej på er!

Sprutandet går bra, tack. Tog den första igår och snart är det dags för en till. Det är faktiskt förvånansvärt enkelt att ta dem, nålen går igenom hur lätt som helst och det känns knappt. 
    Har varit lite orolig för annat, började i förrgår få ont i ryggslutet och i ljumskarna och det blev värre igår och sitter kvar idag. Ännu en biverkning? funderade jag, och plockade fram den långa listan till sprayen. "Cystor i äggstockarna" stod det sist som vanlig biverkning där. Kunde det vara så? Sitter äggstockarna så långt bak att det kan kännas som ryggen? Jag ringde i alla fall till barnmorskorna på SU, och de trodde inte att det kunde ha med behandlingen att göra. Cystor är tydligen bara risk om man börjar på cykeldag 1 och inte blir ordentligt nedreglerad. Däremot trodde hon att det kanske kunde vara urinvägsinfektion. Det har jag haft massor av gånger och har inga av de symptom som jag haft då. Kan det gå direkt på njurarna?? Jaja, blir det inte bättre så får jag väl gå till farbror doktorn och kissa i en mugg... Man tycker att det kan räcka med det man håller på med i behandlingen, resten av kroppen behöver väl inte krascha också???{#lang_emotions_frown} Rester av förkylningen sitter också kvar med hosta som håller mig vaken halva nätterna... {#lang_emotions_yell}
    Så, då var det färdiggnällt! För övrigt är det bra och vädret blev ju bättre än förväntat. Vi åkte till landet igår och fick lite frid med ett spegelblankt, om än grått, hav. Och idag blev det faktiskt en kort premiärtur i kajaken. Härligt!
  • Vitsippa76
    Tarda skrev 2010-05-14 16:39:09 följande:
    Jag orkar inte dra hela storyn men kortfattat så finns det undersökningar på barn födda efter ICSI som visar att en höjd frekvens av bl a autism och neurologiska skador. Att spermien tränger genom skalet på ägget för egen maskin är viktigt och har betydelse för hur hjärnan utvecklas, när man gör ICSI är det ju en nål och inte en spermie som tränger genom äggets skal. Riskern aär såklart små annars hade ju inte ICSI varit tillåtet men det oroar mig iaf.   Hittar inte mina papper just nu, men jag har en vän som läst om detta på sin utbildning nyss och hon berättade det för mig. Det är ingen info som vården går ut med då statistiken inte anses tillförlitlig ännu, man har ju bara gjort ICSI i knappt 20 år och har således inte kunnat studera det tillräckligt.
    Det där var inte kul att höra! Vi kommer eventuellt också att göra ICSI fick vi höra härom dagen. Sambon har lämnat prov vid två tillfällen och kvaliteten på det senare var mycket sämre. 
  • Vitsippa76
    Tarda skrev 2010-05-15 13:13:37 följande:
     Vitsippa: Det är inte så att du oxå har känningar i fogarna? Det låter ungefär som mina besvär.
    Kanske det. Men det verkar konstigt eftersom detta började innan jag började med sprutorna. Kan man få "foglossning" av låg hormonnivå...? Det känns som att det borde ha att göra med höjd hormonnivå. Jag önskar att jag kunde mer om sånt här!
    Liffan - vad duktig du är! Det är så härligt när man kommer in i träningen så där och går på endorfiner!
  • Vitsippa76
    Macpau skrev 2010-05-17 07:41:34 följande:
    God morgon!Tänkte ge lite tips, men Liffan gav förträffliga sådana . Lycka till på SU!Hoppas alla har haft en trevlig helg! Jag blir nog lite sen då jag ska till skräddaren med brudklänningen för lite justering, men jag ansluter mig till er så snart jag kan efter det!Kram & ha det gott så ses vi i eftermiddag
    Hur ska du hitta oss? Det har du säkert redan tänkt på, men jag inboxar dig mitt nummer!

Ses sen, ska bli trevligt!
  • Vitsippa76

Blå jacka och ytterligare en rosa sjal - det är jag!

• Vitsippa76

Jag vill också tacka för en trevlig kväll! Och tack för skjutsen, MissStar!

FrkSommar: Tråkigt att höra att du är nere. Vad är det som inte funkar? Jag skall också in för ett andra blodprov. Jag tog det första igår och skall göra ett nytt imorgon, men när jag pratade med sköterskan så verkade det inte alls alarmerande, och jag fick fortsätta med samma dos på sprutorna. Vad är det som har hänt för dig?

• Vitsippa76
    Tarda skrev 2010-05-18 21:38:40 följande:
    Wish me luck... Om exakt 12 timmar borde äggplocket vara klart och vi kan pusta ut lite. Förutsatt att det inte är några förseningar eller problem... Bubblan: Det står i mina papper att sprutan ska tas sen eftermiddag/kväll. Men kolla med dem om du tycker morgon är bättre, kanske spelar det ingen roll eller så förklarar de varför den bör tas på kvällen.
    Jättestort lycka till Tarda! Det kommer att gå jättebra! Kanske ses vi i väntrummet? Jag hänger på låset vid 7.15 för att ta blodprov.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?