Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej i snörusket!

Juristen - Jag ringde till SU idag, RD 17. Hon undrade när jag hade testat positivt, skrattade bara åt svaret och skrev glatt in 3:e februari. Vul den 3:e mars, alltså en torsdag, men hon förelog faktiskt onsdagen först.

Här har den stora tröttheten slagit till. Jag knoppade in vid halv tio i går kväll och sov som en stock till halv åtta. Inte alls bra, jag hade glömt att ställa klockan och skulle vara på jobbet åtta. Tur att jag bor så nära, jag hann!

Nu packar jag mina väskor och åker till de franska alperna och blir borta en vecka. Vi får se hur många svängar jag orkar med, men serveringarna i backen brukar ha väldigt sköna solstolar. Jag får väl parkera mig där och sova middag om den här tröttheten håller i sig. Följer det samma mönster som förra gången gör den det, då var jag knockad vecka 5-7...

• Vitsippa76

Hej på er!

Jag är hemma igen och har haft en underbar vecka i franska Alperna. Mycket sol och härlig skidåkning! Jag tog det lite lugnare än vanligt, krafterna räckte till skidåkning, men inte alltid till after ski och sena kvällar...

Juristen - den där nojan känner jag igen! Jag har också funderat på att ta ett sådant test, men vågar faktiskt inte... Vul om drygt en vecka och skall försöka härda ut till dess. Jobbigt, jag börjar faktiskt redan bli nervös inför det. Illa mår jag från och till, och har ganska mycket växtvärk, mycket mer än förra gången. Magen är rejält svullen på kvällarna också, jag skulle gärna dra på mig ett par mammabyxor redan nu...

Härligt att höra att det rullar på för de flesta, flyttlass går, äp på gång, mammabyxor på och bebisarna hemma! Tänk vad mycket som har hänt på ett år!

• Vitsippa76

Här var det tyst...

JaMA - hoppas att det har gått bra för dig idag!

Annars vill jag bara önska alla en supertrevlig helg! Lycka till med flytten Macpau!

• Vitsippa76

Skriver från sjuksängen... Jag fick en rejäl förkylning med mig hem från Frankrike. I slutet av förra veckan kändes det lite bättre, men plötsligt vände det igen och satte sig rejält på bihålorna. Var hos doktorn idag, men var inte tillräckligt dålig för penicillin än. Hon tyckte att jag skulle använda Nasonex näsdroppar (såna med kortison i) trots att det är tveksamt om man skall använda dem när man är gravid. Djurförsök har visat ökad risk för läpp-/gomspalt och studier på människor är för små för att kunna ge några rekommendationer. De undersökningar som har gjorts visar på mariginellt förhöjd risk. Ringde bm på mvc också, men hon kunde inte råda mig till något alls egentligen. "Undvik så länge som möjligt, men om de verkligen behövs så bestäm själv om du vill ta dem". Så - att spraya eller inte spraya, det är frågan... Hur skulle ni gjort??

Nog om mig...

Macpau - härligt att ni har fått flyttat! Men varför så kallt? Fel på värmesystemet? Brrr!

Liffan - Rul så snart! Här går det undan. Du kommer att få se en underbar frisk liten bebbe! Men det är lätt att säga, själv nojjar jag ordentligt inför vul på torsdag...

Kram till er alla!

• Vitsippa76

Håller så hårt jag kan! Kanske tittar ni på ett fint pickande hjärta precis just nu? Kram!

• Vitsippa76
    Vattuman skrev 2011-03-02 12:48:48 följande:
    7 mm och ett hjärta i full galopp! :):):)
    Hjärta  Grattis! Kram
  • Vitsippa76

Tack Macpau och Miss Star, jag mår faktiskt mycket bättre. Men "fökylningen from hell" var verkligen rätt beskrivning! Jag tog de där näsdropparna till sist, och slapp nog därmed penicillinkur. Imorgon skall jag pallra mig till jobbet.

JaMa08 - Grattis! Jag håller också mina tummar för smurfen!

Ja, imorgon gäller det... Jag har drömt om olika scenarion...
    1) Det finns ingenting, bara en tom hinnsäck...
    2) Där finns två!Förvånad Enäggstvillingar, eller så lyckades vi på egen hand också...
    3) Ordet "druvbörd" har lämnat märkliga bilder i mitt undermedvetna. Jag skall nog inte beskriva den drömmen mer än så...
    4) Där finns en helt frisk liten krabat med ett hjärta som slår för fullt.
    Är jag helt frisk i huvudet tycker ni...???

• Vitsippa76

Det gick bra idag! Ett fint litet Hjärta pickade för fullt! Men läkaren höll på att skrämma livet ur mig... Det tog (enligt mig) jättelång tid innan hon sa något alls, hon provade olika vinklar och ställde in olika program samtidigt som hon såg bekymrad (förmodligen koncentrerad) ut. Både sambon och jag höll andan och pustade ut rejält när hon äntligen sa att det såg bra ut. Men sen var hon jättegullig och visade noga och länge och väl på den flimrande lilla fläcken som var hjärtat. Underbart att se! Solig

Nu är det dags att ta tag i jobbet igen!

• Vitsippa76

Nu vågade jag ändra min status i medlemstråden också... Glad Kom igen Juristen, du vågar också!

• Vitsippa76

Tarda - Det var väl på tiden att du uppdaterade medlemstråden också! Det såg nästan ut som om din mardröm blivit sann - tre veckor över tiden... Tungan ute

Liffan - Drinkar hos dig låter toppen! När då?

JaMa - Ja, jag hade symptom innan, redan från RD 4 faktiskt. Tydliga stickningar/dragningar i livmoderstrakten. RD 5 trodde jag att jag hade ätit något olämpligt, men det visade sig att det höll i sig... Men det är ju många som inte har några symptom alls också, och är lika gravida för det!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?