Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Usch, låter läskigt Liffan. Men skönt att veta vad det är. Har du fått någon behandling? Läste att man genom huvudrörelser kan få kristallerna att släppa.

Hoppas allt är väl med er andra. Juristen, hur har du det? Det var längesen vi hörde av dig...

Själv myser jag på soffan med en sovande E på magen. Idag har vi varit på bvc. 3320 g och 50,5 cm! 400 g på en vecka, jag behöver i alla fall inte oroa mig för att hon får för lite mat... Nu får vi lov att testa någon natt utan att väcka för mat. Vaknar hon själv någon gång under natten slipper vi att ställa väckarklockan. Det vore väldigt skönt!

Jag träffas också gärna snart. Börjar bli lite rastlös här hemma och behöver träna på att ta mig iväg, även om det känns lite bökigt och osäkert...

• Vitsippa76

Äntligen har lilla E kommit till ro! Vi har fått lite problem med amningen och kvällen har varit lite av en mardröm. Tokhungrig tjej får panik vid bröstet och kan inte äta. Skriker, sväljer massor med luft, får ont i magen osv... Ikväll krävdes det att pappa klippte upp förpackningen med ersättning för att hon till slut skulle få ro att suga lugnt och få i sig något, då i nästan sittande ställning. Fy vad stressande! Nu snusar hon iallafall sött i mitt knä och vi går tillbaka till tätare amningar så att hon inte hinner bli så hungrig. Hoppas att det, och den nya ställningen kan hjälpa så att vi hittar tillbaka till lugnet.

Instämmer om förkylningar, folk tänker inte!

Liffan - skönt att höra att du piggar på dig!

Jag kommer gärna nästa tisdag, på måndagen skall vi till bvc.

• Vitsippa76

Jag hade gärna setts idag, men vi behöver nog en lugn dag hemma för att försöka komma i fas igen.

Ha så trevligt idag!

• Vitsippa76

Så var medlemslistan äntligen uppdaterad för min del också!

Nu har det lugnat ner sig lite här och jag mår bättre efter några ganska labila dagar. E är också mycket lugnare och nöjdare, lite gnäll ibland, men inte så mycket panikskrik. Hoppas att det håller i sig!

Jag hittar gärna på nånting nästa vecka. Hur känner ni? För tätt inpå lunchen hos MissStar? Om inte alla vill så kanske någon vill?

• Vitsippa76

Vi kommer också gärna på glögg! Mysigt!

4/12
    Juristen med man
    Tarda med man
    Liffan utan man
    Miss Star + sambo

11/12
    juristen med man
    Tarda med man
    Vitsippa + sambo

18/12
    Juristen med man
    Liffan med man
    Miss Star + sambo
    Tarda med man
    Vitsippa + sambo

MissStar - ville du ses i veckan? Du får gärna komma hit om du vill! Jag kan både onsdag, torsdag och fredag. Kanske nån annan som vill haka på också?

• Vitsippa76

Vad sägs om lunch på torsdag? Gärna med kladdpepparkaka till efterrätt!

• Vitsippa76

Förlåt att jag inte varit här inne och hängt med.

Kanske ska vi byta till fredag då, så kan jag fixa lite här hemma imorgon. Jag har haft svärisarna här hela dagen, mysigt och skönt med lite hjälp och avlastning. Löv är krattade, lunch lagad och ny klädsel till babysitter påbörjad.

Så, välkomna på fredag alla som vill och kan. Ska vi säga vid tolvtiden? Eller vill ni ta med vagnar och ta en promenad före lunch med hopp om att de små somnar och vi får lite luft?

• Vitsippa76

Kul att vi blir några stycken! Då satsar vi på att komma ut vid 12 så får ni komma när ni vill före det.

Miss Star - känn inte att du måste baka, jag har kaka i frysen också.

Juristen - nej, inget mer behövs, jag fixar.

• Vitsippa76

Är det någon som kan ta med sin Beco Gemini? Liffan och MissStar - ni har väl var sin? Vi funderar också på att köpa, men det skulle vara skönt att kunna prova i lugn och ro först. Sitter nu med en sovande E i vår lånade Babybjörn och den är ju hemsk för ryggen!

Hoppas på bättre promenadväder imorgon! Hade tänkt hinna ut före regnet idag, men icke!

• Vitsippa76

Jag instämmer i kören, tack för en trevlig eftermiddag med mycket gott!

Och tack Tarda för tios, vår egen konsumentupplysare! :)

• Vitsippa76

God jul till alla stora och små! Här tar vi en paus från stöket i amningssoffan. Kram!

• Vitsippa76

Liffan - vi tänker på dig här också. Stor kram!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?