Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Kul att ni kan nästa vecka! Ska vi slå till och bestämma en dag? Lunch på onsdag? Vill ni komma hit eller är det någon som hellre vill vara hemma?

Jobbigt med förkylningar, Tarda och Macpau. Krya på er och era små!

Gud, vad skönt det är att få slippa gå till jobbet på morgnarna! Att få tid att göra det man vill och att få vila när man behöver! Jag hoppas på att få två veckor så här, sedan får hon gärna komma ut!

• Vitsippa76

Grattis till ledigheten, Juristen!

Det verkar som att vi blir ett gäng på onsdag - mysigt! Extra kul att du kommer Kissie, vi har ju gått om varandra och inte setts. Äter du helt mjölkfritt, eller går det bra med laktosfria alternativ?? Hur är det med smör och margarin i maten, funkar det eller är det bara olja som gäller? För min del får du gärna ta med vovven också!

Vi kan väl satsa på mat nån gång vid 12.30-13, men ni får gärna droppa in närhelst det passar er dessförinnan.

• Vitsippa76

Nu har ni alla en vägbeskrivning i er inbox.

Självklart fixar jag mat som alla kan äta, Kissie, så du behöver inte ta med egen! Välkomna imorgon!

• Vitsippa76

Massage, vad skönt! Det kanske man skulle ta och göra? 11 dagar kvar nu... Tiden går fort, även när man är hemma på dagarna.

Faderskapspåskrift och mvc avklarat idag. Skrutt ligger inte fixerad längre, hon verkar ha lite svårt att bestämma sig... Huvudet nedåt i alla fall och väldigt liten sannolikhet att hon skulle lyckas vända sig nu.

Tarda, bussinstruktioner skickade till dig!

• Vitsippa76

Ja, jättekul att alla kan komma! Sju stora och fem små tjejer.Glad

Jo, halv ett sa vi nog med mat, men dyk upp när det passar er så äter vi när alla är på plats.

• Vitsippa76

Tack själva för en trevlig dag!

Underbar hund, Kissie! Vi kanske får tillfälle att träffa henne vid ett annat tillfälle? Jag skulle också gärna vilja ha bilden. Såg att du försökt skicka något, men det var tomt. Jag skickar dig min mail så kanske du kan skicka den vägen istället?

Jag var förresten just ute med komposten - och kunde plocka en vitsippa mitt bland alla svampar och höstlöv...

• Vitsippa76

Tack för bilden Kissie!

Juristen - jobbigt med oroande mått, hoppas att du får göra UL snart för att bli av med oron. Mitt mått har ju betett sig väldigt konstigt och kurvan ser mest ut som en trappa, men det har helt berott på hur bebisen har legat och min bm säger att det ofta är så. Kanske samma för dig? Jag skall på kontroll imorgon igen och då hoppas jag verkligen att jag växt lite, annars blir det ul på Östra för mig också.

Nu kommer mamsen snart med lunch, bekvämt och mysigt. Hon är pensionär på måndagar, så hon kommer nog att hänga här en del framöver... Och pappa på fredagar, som han sagt att han gärna spenderar med en eller annan barnvagnspromenad.

• Vitsippa76

Just hemkommen från mvc. Hade bara vuxit en halv cm denna vecka också, så nu blir det förmodligen Östra imorgon. Jag hoppas verkligen att hon mår bra där inne...

Juristen - hoppas det går bra idag!

AnnPann - tyvärr, har ingen aning...

• Vitsippa76

Morr! Hade just skrivit ett långt (allt för långt...) inlägg, men så försvann det! Ni får en kortvariant:

Juristen - så skönt att det gick bra för er, men trist med ett sådant bemötande!

Nu är allt bra här också, men det har varit lite oro. Jag fick inte tid på Östra förrän på måndag, vilket kändes långt att vänta. På kvällen blev jag riktigt orolig för att det hade varit så lugnt i magen hela dagen, Till slut ringde jag, och de tyckte att jag skulle komma in på studs. Vid nio var vi inne på specialförlossningen eftersom det var fullt överallt annars. Läkaren konstaterade att Skrutt är väldigt liten, men mådde bra. Hon var dock inte riktigt nöjd med sina mätningar och vi blev uppmanade att åka till antenatal idag för en ny undersökning på akuttid idag. Där såg allt bra ut, och det har varit full aktivitet i magen idag, men dagens läkare fick en ännu lägre viktskattning. Inte så att vi skall behöva oroa oss, men jag hoppas inte längre att förlossningen sätter igång så snart som möjligt utan hon får gärna stanna i magen och växa på sig lite till! Om en vecka skall vi tillbaka för ny kontroll, framför allt för att se att det fortfarande är bra flöde från moderkakan.

Det blev visst inte så kort det här heller...

Hoppas att ni andra har haft en härlig dag i höstsolen!

• Vitsippa76

Juristen - Hehe. Imponerande att du kan ligga så länge! Alla säger ju att man skall passa på att sova, men jag var uppe vid 6.30 för att magen ville ha mat och resten av kroppen röra på sig... Kröp visserligen ner en stund till sen, skönt! Doktorn igår kollade så att jag inte fortfarande jobbade och stressade, men jag kunde försäkra att så här lugnt har jag nog aldrig tagit det förut!

Liffan -Ja, din och Juristens gissningar känns önskvärda just nu! Eller kanske till och med att pappa får sin födelsedagspresent som han vill, 22 oktober...

Vitsippas bebis:

Liffan: tjej ( ), 18 oktober, 50 cm, 3260 g
    Miss Star: Tjej, 16 oktober, 49 cm, 3 420 g
    Juristen: Tjej, 20 oktober, 51 cm, 3399 g

Juristens bebis:

Liffan: kille (jag hoppas ju på tjej men alltså...), 17 oktober, 52 cm, 3940 g
    Miss Star: Tjej (nu gäller det!), 20 oktober, 49 cm, 3 620 g
    Vitsippa: Kille, 18 oktober, 51 cm, 3530 g

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?