Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Stella Kardunn skrev 2011-01-16 13:35:52 följande:
    Det verkar vara lite olika, själv fick jag bara lämna blodprov en gång per behandling, men jag vet att Vitsippa var iväg flera gånger också.

Usch Kissie vilken jobbig period du hamnat i, jag hoppas verkligen den inte blir alltför långvarig så du orkar med praktiken ordentligt. Själv känner jag mig väldigt konstig i magen idag, är hungrig, proppmätt och smått illamående om vart annat och det trots att jag varken ätit eller druckit på flera timmar.
    Jo, det stämmer, mig ville de ha in varannan dag för blodprov. Jag frågade om det fanns någon särskild anledning till det, men enligt sköterskan var det helt normalt. Kanske är det om man ligger på gränsen till att svara för mycket eller för lite på den dosen man har?

Den där hunger - proppmätt - illamåendekänslan känner jag igen. Och att ologiskt nog bli proppmätt när det är dags att äta... Testa att knapra på en riskaka, ett tips från en kollega som funkade för mig i de flesta lägen!

Här är det ganska frustrerat, fortfarande inget utslag på äl-test. Rynkar på näsan Ska det inte bli nåt i den här cykeln? Det vore typiskt för nästa månad krockar det med skidresa.
  • Vitsippa76

Usch vad tråkigt Finiz! Jag har tyvärr varit med om samma sak. Man kan ju ha färgade flytningar och blödningar utan att något är fel alls, så tappa inte hoppet! För mig konstaterades det dock att fostret var dött. Sök hjälp så snart som möjligt så att du får veta! Vilken vecka är du i? Det kanske är för tidigt för att kunna avgöra med vul, men jag tror att de kan ta blodprov och se om hormonhalten stiger som den skall. Om det skulle vara så illa så är det inte säkert att missfallet kommer igång av sig självt på flera veckor, men isåfall får man hjälp.

Styrkekramar!

• Vitsippa76
    Finiz skrev 2011-01-19 13:18:18 följande:
    Det blev ett missfall, klumpen kom ut idag... nu är allt bara tomt
    Kram! Hjärta
  • Vitsippa76

Äntligen! Skam den som ger sig! Efter två veckors testande visade äl-testet till slut positivt och på måndag har vi tid för FET. Solig

Jag hade faktiskt nästan gett upp och ställt in mig på att nästa försök skulle bli i mars, men för några dagar sedan visade kroppen tecken på att det kanske var något på gång ändå (utan att gå in på några detaljer...) och så var det ju! Underbart!

Vecka 4 är nog en turvecka, eller hur Juristen?!?

Kram på er alla och trevlig helg! Jag skall passa på att dricka vin jag!Skål

• Vitsippa76

Tack för alla tummar! Det gick bra igår, så nu är man ruvare igen!

Juristen - Tänker på dig idag!

• Vitsippa76

Hej på er! Jag är tillbaka i stan efter några dagar på skidor i fjällen. Härligt, men hjälp vilken träningsvärk jag har!!

Först och främst, stora grattis till Juristen och LVHM!  Solig Det känns bra att ha sällskap här i hönsgården! Hur länge tror ni att ni håller er innan ni testar? Jag tjuvtestar nog redan på fredag morgon. Sen reser sambon iväg och om det är positivt så vill man ju gärna dela det. Det blir samma RD som vi testade positivt sist, så vi hoppas på en repris!

Självklart kommer jag på torsdag, men blir nog inte så långvarig. Vi får nattgäster här hemma som jag gärna vill passa på och träffa en stund.  

Nu skall här jobbas!

Date den 3 feb. kl 17.30,  förslagsvis middag på Texas Longhorn

Liffan
    Miss Star
    Juristen
    Macpau
    Vitsippa 

• Vitsippa76

Bra jobbat Liffan! Jag trodde inte att man kunde boka bord där, men det kanske bara är på Linnégatan. För min del räcker det till 20.30. Jag skulle ju försöka ta mig hem tidigt, vi får väl se hur det går. Flört

Juristen - Jo, just fredag denna veckan! Jag är inte vidare bra på att vänta... På lördag borde mensen komma annars, så jag borde väl vänta över helgen åtminstone. Å andra sidan lär den låta vänta på sig ändå om jag är hispig. Jag skyller på att sambon reser iväg och om vi vill göra det tillsammans så dröjer det annars drygt en vecka...

Miss Star - Jag förstår din vånda om kub-test eller inte. Skönt att ni har kommit till ett beslut i alla fall!

• Vitsippa76

Mmm... semla är gott. Jag har precis mumsat i mig min första för i år, men ingen spärrballong än. Glad

Jag vill också tacka för en trevlig kväll i torsdags och särskilt tack till Miss Star för fina små presenter. Jag får väl också avslöja för er som inte var med att ja - jag har tjuvtestat, och ja - det var positivt. Så nu är vi med på banan igen, om än lite oroligare nu än förra gången.

Jag hoppas att alla har en skön helg i stormen!

• Vitsippa76

Tjoho! Juristen, åh, vad härligt att höra!!! Grattis, grattis, grattis! Nu satsar vi på att följas åt hela vägen fram till mitten av oktober!  Solig  {#emotions_dlg.flower} 

Jag har också testat med testlagrets stickor, och strecken blir starkare och starkare för varje dag! Har en hel liten samling i nattygsbordslådan...

Kram på er! Nu skall jag gå och duscha efter svettigt träningspass.

• Vitsippa76

GRATTIS Tarda!!

Måste rusa, snabbkikade här bara och det var det ju väl värt! (Det är det ju förresten alltid...!)

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?