Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Jag fick tyvärr avbruta min behandling idag eftersom äggen inte växer. De är samma storlek på dem sedan min senaste VUL. Fick beskedet nu på morgonen. Är så himla ledsen och besviken.  Hade inte räknat med att bli gravid på första försöket men åtminstone få gå igenom äggplock, återinförande osv. Hade närmare 20 äggblåsor men de vill alltså inte växa och att fortsätta spruta är ingen idé eftersom då blir slemhinnan för gammal. Sjukskrev mig idag. Orkar inte mer.

• Lycklig vill ha mer

Idag har jag en gnäll dag. Efter mitt avbrutna IVF försök i måndags fick jag ett litet bryt men plockade upp mig själv och det kändes ändå ganska ok. Idag skulle jag ha haft ÄP så det gör lite ont i hjärtat. Hoppas nu att mensen inte börjar krångla av all medicinering utan att den kommer snart så vi kommer igång igen.

• Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-03-10 08:45:15 följande:
    ja....nu har jag väntat i 5 veckor..så det kanske kommer snart!! Åh, hoppas:) man måste ha gnälldagar..annars hade vi bara kokat över nån dag  och gjort en Michael Douflas i "Falling Down" Jag hoppas att det går jättesnabbt nu med mensen! Hur ser det ut för er nu, procedurmässigt?kramar
    Jag vet inte riktigt vad som händer. Förhopppningsvis får vi köra på med start nästa mens igen. Annars får vi vänta en månad till.
  • Lycklig vill ha mer

Har precis pratat med min läkare och man är överrens om att höja dosen till det dubbla inför nästa behandling så jag inte får avbryta igen. Är dock lite nervös över antalet ägg. Senast hade jag närmare 20 blåsor, fast de var ju små och växte inte. Fler vill man väl ändå inte ha om alla börjar växa så kommer det bli jättesvullen mage. Ja de vet ju bäst så jag hoppas att de håller bra uppsikt över mig, risken för överstimulering är betydligt större den här gången.

I alla fall så får jag börja redan i nästa menscykel och det blev jag väldigt glad för. Jag funderar på när mensen behagar att komma, undra om den kommer som normalt eller om den blivit störd på något sätt av alla sprutor. Idag är jag på dag 21 och brukar få mens runt dag 31 eller så. Förhoppningsvis får jag börja spruta någonstans runt påsk och då är det ju lite extra ledighet så dagarna går förhoppningsvis fort.

• Lycklig vill ha mer

Hoppas att ni har haft en härlig lördag fina flickor. Idag har jag hämtat ut ny medicinering på apoteket och hoppas att min mens kommer snart så jag får börja om på ny kula. Dubbel dos Gonal-F den här gången.

Å tur att det finns högkostnadsskydd. Medicinen jag hämtade ut idag skulle kostat över 12.000 kronor. Hua

• Lycklig vill ha mer

Jäkla skitmens. När man inte vill att den ska komma så kommer den alltid och tvärt om. Är på dag 34 i dag och den visar sig inte och nej tyvärr är jag inte gravid. Hade hoppats att få börjat på sprutorna i helgen men nej då. Håll tummarna för att den kommer snart.

• Lycklig vill ha mer

Det hjälpte att skälla lite på min kropp så kom faktiskt mensen igång igår på dag 34 så i morse tog jag första sprutan igen. Den här gången dubbel dos. Vi får hoppas att det gör susen. Vill åtminstone gå igenom hela processen den här gången. Sist fick jag ju lägga av på den 11:e sprutdagen.

• Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-03-31 07:37:41 följande:
    ...missade halva inlägget: jag vet inte hur det känns men jag kan bara tänk mig nervositeten kring äggmognaden. Men nu vet de hur din kropp fungerar och har justerat dina doser-det är därför det ofta sägs att det 1a försöket är lite utav en "testomgång". Nu kommer allt att gå kanon, jag är säker:)
    Ja jag hoppas det. Ska på VUL på påskdagen så jag hoppas att det ser bra ut.
  • Lycklig vill ha mer

Grattis MissDrutten! Härligt med så många i frysen!

• Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-04-05 20:08:32 följande:
    precis som Liffan skrev- jättebra med konkret info! 20 minuter...låter överkomligt. Bara att be om en massa morfin då . Kramar!Jag har en fråga; hur ser det ut om äp / "insättningsdatum" skulle krocka med en helgdag? kan de styra allt detta och skjuta på allt sånt till nästkommande vardag? Lite nyfiken...kram allihopa & njut av de sista lediga timmarna:)
    Hej tjejer.
    På Carlanderska är det i alla fall öppet hela veckan. Jag var t.ex. där på ett ultraljud nu i helgen. Skönt att inte behöva oroa sig över vilka dagar som passar dem.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?