Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-08-12 07:11:09 följande:
    God morgon i tråden!

tack alla för en trevlig fika igår-som vanligt

Tarda- superfiiin bula!

Hoppas alla har en bra dag-ska bli rätt OK väder.

kram
    Hoppas att ni hade det toppen igår!!
  • Lycklig vill ha mer

Igår tog jag första sprutan. Ska in till SU för blodprov i morgon, känns lite tidigt efter bara två sprutor och den sista sprutan har ju inte hunnit verka så himla länge, tar ju kl 21.00 och blodprov vid halv åtta tiden dagen efter.

Ja ja vi får väl se vad de säger. De ville inte vänta tills på måndag för då är det ju helt plötsligt sprutdag 6.

• Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-08-13 08:06:00 följande:
    Berätta hur det har gått!

Måste bara beätta; var ute med ett par vänner igår och var givetvis tvungen att gå in på toan & blanda till sprutorna igen, men denna gången fanns det bara 1 toa och kön började ringla direkt då restaurangen var överfull...efter 5 minuter så hör jag folk ute prata om vad det är som tar sån tid. Irriterad och stressad över situationen som jag redan är, öppnar jag då dörren med sprutan i högsta hugg /den med den stoora kanylen på och säger syrligt " ursäkta, men jag ska bara ta denna först, kommer ut när jag är klar, är det OK med er"?! Både männen & kvinnorna bara nickade, ingen sa ett pip. Sen när jag stängde dörren hörde jag dem skämta om att sprutnarkomaner finns överallt...jaja, gilla läget!

Det verkar som att hormonerna har tagit fart nu...över natten fick jag 3 enorma finnar i pannan och 2 på kinderna...känner mig som en tonåring igen

kram på er alla och ha en jättebra helg .
    Ha ha du är ju galen, fast jag är impad att du fixar allt sånt på en restaurangtoalett, själv tycker jag det tar tid och är krångligt och jag har ju bara 150 enheter, 2 st räcker alldeles utmärkt att blanda til

Lämnat blodprovet så nu får jag vänta till i eftermiddag på resultatet, men hur mycket kan egentligen läsas ur det när jag har tagit endast två sprutor.

Äntligen fredag, en vecka på jobbet och det känns knappt att man har haft semester. Vad skönt det har varit att vara hemma under första tiden med spray och så. Tycker vi borde införa sjukskrivning under hela ivf perioden. Inget meckande med jobb, läkartider, medicintider och annat. Bara ta hand om sig själv.
  • Lycklig vill ha mer

Vad gör alla tjejer idag då...tycker det är ovanligt lugnt

Jag pratade precis med Sahlgrenska och jag ska sänka min dos till 112,5, alltså dra upp allting och sen spruta ut 2,5 ml från sprutan innan jag använder den själv. Till Göteborg igen på måndag för att ta nytt blodprov, blev inget skicka den här gången för de vill inte att det ska ta en dag till innan de får se resultatet. Eventuellt ytterligare sänkning på måndag sa de. Hade helst velat göra ett VUL på måndag också men de kör väl på sina blodprov tills det närmar sig. Jag känner lite grann i magen idag men det kanske är inbillning vi får väl se.

Ha en underbar helg tjejer.

• Lycklig vill ha mer

Nu har jag blivit nojig över befruktningsprocessen, på vårt privata försök gjorde vi icsi eftersom mannens prover inte var bra. På Sahlgrenska säger de att de mäter provet på annat sätt och att hans är "normalt". Jag vill göra icsi igen men de vill att vi ska göra ett vanligt försök. Kan man kräva isci tror ni? Min mardröm är att få ut ägg men att de inte blir befruktade tack vare att vi inte får göra icsi.

• Lycklig vill ha mer

Macpau: Lycka till på äggplocket. Alla håller tummarna så klart! Vi är jätte nyfikna på hur det går så hör av dig när du orkar.

Blodprov på SU idag igen, får väl se vad de säger den här gången. Eventuellt var de inne på att sänka dosen igen.

• Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-08-16 10:05:34 följande:
    Stackare vilket trixande du har haft med dina doser, först ingenting, sen för mycket och nu dosändringar flera gånger, men å andra sidan måste det väl kännas bra att de kollar så noggrannt och justerar direkt, så du inte får avbryta en gång till.
    Det är väl bara att lita på dem att det blir bra till slut. Hade dock gärna gjort ett VUL snart så jag vet hur mycket som händer där inne.
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-08-16 11:34:43 följande:

Hej tjejer!

Nu är jag tillbaka. Allt gick kanon, kände ingen smärta alls. Då jag var rädd innan så fick jag en sömntablet innan, som gjorde mig dåsig. Sen när jag la mig i stolen så sprutade de in det där morfinliknande preparatet och frågade om jag behövde en dos till, men det räckte med en dos. Så jäkla skönt!

Fick tyvärr inget jättebra resultat, men det blev 6 blåsor och 5 ägg. Får se på onsdag hur det har gått. Med facit i hand (och om det inte känns värre än så här, så är jag laddad inför nästa omgång, om detta skulle skita sig.

Kram på er alla och tack för all peppning

5 ägg låter väl som ett helt godkänt resultat. Har för mig att ca 7 ägg är ganska standard när det gäller IVF så du är ju absolut i de trakterna. Nu får du vila ordentligt.

Vad skönt att du är hemma redan. Vilken tid hade du på SU?

Jag ska försöka att ta ganska så lite smärtstillande på äggplocket, jag blir så susig i huvudet efteråt och lågt blodtryck. Jag låg nästan kvar tre timmar efter mitt äp sist och varje gång jag försökte resa mig så snurrade hela rummet så det var bara att gå och lägga sig igen. Jag vill hellre ligga hemma i min egen säng och vila.
    Hoppas så att jag har bra skörd så det blir äp för mig snart också. Tror på måndag nästa vecka om allt går vägen. Hade tyckt det vore skönt med fredag men jag antar att de försöker skjuta på det till efter helgen. Nej nu går jag händelserna i förväg. Det är långt kvar tills dess Ha ha nu är det nog hormonerna som spökar, positiv ena sekunden och negativ nästa.

Vad händer nu Macpau? Har du fått en tid som du ska tillbaka på onsdag för återinförande??
    Spännnande!!!
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-08-16 14:35:41 följande:
    Jag var där 7:30, hade tid för ÄP 9:30 och mannen lämande sitt idrag kl. 10:00. Då var jag redan klar och satt på rummet och åt en macka. Ja, det var 2 små rackare till (1 med ägg i) som låg & kuckilurade där . Tack för din uppmuntran när jag kände mig vääldogt ynklig för ett par dar sen

LVHM- vi hade parkering fram till 12:00 och jag minns när vi var på väg hem (trots att jag var hög fortfarande, formodligen) då att det var drygt 1 timme kvar på p-kortet, så gav jag bort det till en annan som kom...så vi var därifrån innan kl. 11! Vi ska dit på onsdag kl. 13:30 (om de inte ringer innan dess pga ingen befruktning). Så nu vill jag för ovanlighetens skull inte bli uppringd från SU ! Håller tummarna jättehårt för dig-snart är det din tur!

Liffan- ja, det känns faktiskt helt OK, trots att resultaten kunde varit bättre. Hörde ett par prata på su, och dettavar deras 2a försök-de hade fått ut 11 ägg 1a gången, men bara 1 ägg hade befruktats, så det visar på att det kan gå precis hur som helst. Än har jag inte gett upp . Skulle detta misslyckas så vet jag att mina resultat var bland de sämre/under snittet, men absolut inte katatrofala.

JaMA08- jag hade det likadant under spolningen-tror det var fler i tråden som hade det likadant, men detta var faktiskt mkt smidigare, i jämförelse. Hoppas det hjälper dig lite...

Nu börjar morfinet släppa och mesvärken/stickningar i livmodern börjar kicka in, men absolut inte farligt. Som mesvärk ungefär.

Kram på er alla och tack för att ni finnsHjärta
    Nu till lite ingående frågor
    Var du tvungen att gå på toa och kissa innan du fick åka hem? På Carlanderska var de väldigt noga med det och därför blev jag kvar lite längre trots att jag kunde stå upp   Det var nämligen inte så lätt att kissa när man hade så förstorade äggstockar att det gjorde superont och jag trodde att de skulle följa med ut.

Men trots det har jag ingen nervositet angående äggplocket, oavsett om det känns eller inte så är det för en sån himla god sak att jag kan göra det 100 gånger bara det fungerar någongång.
  • Lycklig vill ha mer

Okej då vet jag vad man har att vänta. Tackar Macpau du är vår testkanin

Jag fick tid för VUL på torsdag. Tills dess bibehållen dos 112,5 enheter Menopur.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?