Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
tack alla för en trevlig fika igår-som vanligt
Tarda- superfiiin bula!
Hoppas alla har en bra dag-ska bli rätt OK väder.
kram
Igår tog jag första sprutan. Ska in till SU för blodprov i morgon, känns lite tidigt efter bara två sprutor och den sista sprutan har ju inte hunnit verka så himla länge, tar ju kl 21.00 och blodprov vid halv åtta tiden dagen efter.
Ja ja vi får väl se vad de säger. De ville inte vänta tills på måndag för då är det ju helt plötsligt sprutdag 6.
Vad gör alla tjejer idag då...tycker det är ovanligt lugnt
Jag pratade precis med Sahlgrenska och jag ska sänka min dos till 112,5, alltså dra upp allting och sen spruta ut 2,5 ml från sprutan innan jag använder den själv. Till Göteborg igen på måndag för att ta nytt blodprov, blev inget skicka den här gången för de vill inte att det ska ta en dag till innan de får se resultatet. Eventuellt ytterligare sänkning på måndag sa de. Hade helst velat göra ett VUL på måndag också men de kör väl på sina blodprov tills det närmar sig. Jag känner lite grann i magen idag men det kanske är inbillning vi får väl se.
Ha en underbar helg tjejer.
Nu har jag blivit nojig över befruktningsprocessen, på vårt privata försök gjorde vi icsi eftersom mannens prover inte var bra. På Sahlgrenska säger de att de mäter provet på annat sätt och att hans är "normalt". Jag vill göra icsi igen men de vill att vi ska göra ett vanligt försök. Kan man kräva isci tror ni? Min mardröm är att få ut ägg men att de inte blir befruktade tack vare att vi inte får göra icsi.
Macpau: Lycka till på äggplocket. Alla håller tummarna så klart! Vi är jätte nyfikna på hur det går så hör av dig när du orkar.
Blodprov på SU idag igen, får väl se vad de säger den här gången. Eventuellt var de inne på att sänka dosen igen.
Hej tjejer!
Nu är jag tillbaka. Allt gick kanon, kände ingen smärta alls. Då jag var rädd innan så fick jag en sömntablet innan, som gjorde mig dåsig. Sen när jag la mig i stolen så sprutade de in det där morfinliknande preparatet och frågade om jag behövde en dos till, men det räckte med en dos. Så jäkla skönt!
Fick tyvärr inget jättebra resultat, men det blev 6 blåsor och 5 ägg. Får se på onsdag hur det har gått. Med facit i hand (och om det inte känns värre än så här, så är jag laddad inför nästa omgång, om detta skulle skita sig.
Kram på er alla och tack för all peppning
Okej då vet jag vad man har att vänta. Tackar Macpau du är vår testkanin
Jag fick tid för VUL på torsdag. Tills dess bibehållen dos 112,5 enheter Menopur.