Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Vitsippa76 skrev 2010-06-11 17:44:34 följande:
    Mens...

Gråter Skrikandes Gråter Skrikandes Gråter Skrikandes Gråter
    Neeeej Demon
  • Lycklig vill ha mer

Om det här går vägen så rekommenader jag verkligen att vara ruvare i ostimulerad cykel. Herregud jag har ju nästan glömt av att jag ruvar i och för sig så har det varit ganska fullt upp men inga mediciner eller så att hålla på med. Väldigt skönt!! Och ingenting känner jag heller men det kanske inte är så skoj men å andra sidan hellre det än att bli lurad med massa biverkningar på grund av progestoronet.

• Lycklig vill ha mer

Hej tjejer.
    Verkar som jag hänger med er på SU i augusti. Fick mens i fredags så mitt FET misslyckades väl. Blir till att testa på torsdag ändå precis enligt instruktioner men det känns väldigt långsökt att detta skulle ha lyckats ändå.

• Lycklig vill ha mer

Macpau! Börjar du spraya på lördag? Hur länge ska du spraya? När börjar du med sprutorna. Ska ringa till SU idag för mitt planeringssamtal men jag är lite nyfiken.

• Lycklig vill ha mer

Ringt SU precis. Det här är ju första gången som jag sprayar så jag är lite nybörjar igen. Ska börja spraya på dag 1 i menscykeln. Sprayar man kortare tid då än om man börjar på dag 21? Hmm ska i alla fall in i början av v. 32 för blodprov för klartecken med sprutor. Har Sahlgrenska öppet för ÄP på helger? Är bortskämd med den privata kliniken som alltid har öppet.

Har ni andra fått några tider, klartecken för att starta?

• Lycklig vill ha mer

Macpau: Då börjar vi nog spraya ungefär samtidigt så jag tycker minsann att du ska kika in här då. Jag börjar på CD1 och ungefär den 20:e juli skulle jag kunna tro. Hade hoppats att de skulle ändra min ÄP till v33 i stället för 34 men men vi kör på som vanligt. Får spraya några dagar extra bara om mensen nu kommer så tidigt. Den har varit lite mer regelbunden och inte så lång de sista månaderna.

PCO: Jag har pco men är inte överviktig. Jag har däremot lätt att bli överstimulerad och har svårare att få fram bra kvalitet på äggen. Min kropp kör tyvärr kvantitet över kvalitet. Ska bli spännande dock att ändra metod och medicinering den här gången och se om det gör någon skillnad.

Tarda: spontangraviditet låter bra tycker jag. Tänk vad chockad man skulle bli. Min ÄL inträffar kanske när vi är på semester i Grekland så man ska aldrig säga aldrig

• Lycklig vill ha mer
    Tarda skrev 2010-06-24 11:14:51 följande:
    Väldigt chockad skulle jag tro Flört men tänk så härligt. Afrodite är väl kärlekens och fertilitetens gudinna så du får leta upp ett tempel tillägnat henne och be om ett mirakel...

Idag hade vi äntligen tid för VUL och det var själve LN som utförde det, han såg direkt en fin köttbulle med pickande hjärta, precis så stor (10,5 mm) som den skulle vara för 7+1 så vi fick OK-stämpel och en grynig bild mot löfte av att vi skulle lämna dem en bild när underverket är här. Jag pustar äntligen ut, iaf för ett tag. På tisdag blir det ett första besök på MVC och sen tar jag lite semester.

Ha det gött alla!!

PS. Hur är det med dig Vitsippa? Du är saknad, hoppas allt e bra och att din frånvaro beror på sommarlov och annat skoj. Stor Kram.
    Grattis till köttbullen!
  • Lycklig vill ha mer
    pco skrev 2010-06-29 10:24:48 följande:
    macpau: ja jag hoppas att chanserna är goda för oss pcoare. Har du gjort ivf elr någon annan behandling?

Tarda: hmm okej BMI 35 men deå borde jag klara mig :) mene får man lov o fråga varför du gjorde ivf om du inte har pco? ha du egen ÄL?
    Du skrev också att det verkar vara fullt i höst o att man antagligen får en tid inom 3mån. När jag sist va och lämna prover o sådant så sa de att dem skulle skicka en remiss till sahlgrenska och att vi sen efter 3mån kommer att få en tid för att vi har nåt som heter vårdgaranti dvs inom 3mån ska vi få sätta igång. och det har vi redan gjort nu vi har fårr tid för infon o nybesök o så efter 3månaders väntetid men då kan det väl inte vara så att vi ska vänta ytterligare 3mån efter nybesöket ?:S trodde att jag skulle få sätta igång nu ju :( va tråkigt om det e på det viset.

Lycklig vill ha mer: okej men om du har lättare för att bli överstimulerad så innebär det väl att det fungerar iaf? för då får du ändå fram en äl?

Miss star: tack för tipset:) men jag känner också att jag kan tyvärr inte vara ledig hur mkt som helst från jobbet heller..suck fan va allt ska vara komplicerat bara för att man inte kan bli gravid på ett vanligt sätt:S  :( 
    PCO innebär ju oftast att man får många ägg vid stimulering men de blir av sämre kvalitet.
  • Lycklig vill ha mer
    MissDrutten skrev 2010-06-29 16:19:38 följande:
    Idag var det TD-dagen...och jag kan inte tro att det är sant men det visade två streck... POSITIVT...Glad

Vågar inte riktigt tro att det är sant.
    Allt kan hända såklart men vad glad jag/vi är!

Ska till SU 26/7 för ett ultraljud (hoppas jag).

kram till er alla.
    Grattis!!! Skoj att det lyckas då får man lite hopp.
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer.

Hoppas att ni alla har en härlig sommar och kan njuta ordentligt!!

Själv tror jag att jag börjar spraya på lördag den 24:e.

Massa kramar

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?