Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-02-24 10:43:03 följande:
    Var gör du din ivf nu igen? på su sa de till mig att de nästan uteslutande kör med den långa metoden tyvärr...hade gärna testat den korta först-ska vara mindre påfrestning på kroppen (och säkerligen på psyket).
    Jag gör min IVF privat på Carlanderska i Göteborg men alla förgrejer sköts av min läkare på hemmaplan. Bor ca 10 mil utanför Göteborg.

Jag blev väldigt glad över att få prova den korta metoden och se hur det blir. Enligt min läkare så blir det färre ägg på den metoden men det ska inte vara något problem. Man vill få ut 6-10 ägg ungefär för att vara nöjda har jag för mig.

Nu vet jag inte hur gammal du är men enligt min läkare så är det större chans att få den korta metoden om man är under trettio ungefär eftersom äggreserven är större ju yngre man är. Jag är 28 år. Sen är det ju inte säkert att jag svarar på behandlingen och då får man väl göra ett nytt försök med den långa metoden i stället. Tyckte att det var tillräckligt med grejer att hämta ut från apoteket den här gången utan massa nässpray och så.

Nu får gärna mensen dyka upp. Hur ser din plan ut framöver. Hur långt har ni kommit?
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-02-24 12:25:13 följande:
    Jag är 30 1/2 år...så jag är väl för gammal för dem då .Vi har fått hem ett brev om att iv är uppsatta i ivf-kön. Detta var för ca 1 månad sedan...så nu är det max 2 månader kvar tills vi blir kallade till intromöte då, antar jag.
    Jag fick mitt ivf-kö brev i förra veckan så jag ligger nog en månad efter er när det gäller den. Men förhoppningsvis ska det inte behövas.
  • Lycklig vill ha mer

Tjoho mensen kom igår så nu är det dags för första sprutan idag

• Lycklig vill ha mer

Hej tjejer. Då har jag startat med sprutorna, har sprutat i två dagar nu och jag ska på vul på tisdag. Spännande. Var lite nervös först men sprutorna är verkligen inget problem. Skönt

• Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-02-27 11:03:41 följande:
    Vad spännande! Är det inga problem alls att ta sprutorna? Gud vad skönt! Jag är inte så oroligt för dem...däremot äggplocket!!! Jag är så jäkla dum som läser allas upplevelser i sambad med äp (och vem skriver bra saker, liksom? givetvis hamnar jag där de har varit med hemska upplevelser...hahahaha...jag får allt skylla mig själv). Sen har jag "youtubat" äp också. Som tur var kom min sambo och stängde snabbt igen datorn framför näsan på mig när jag började oja mig. Vissa saker är bäst att inte undersöka..hur lockande det än är, för ett kontrollfreak som jag .Trösten är det är värt det. Och kan andra göra det så borde ju även lilla jag klara av det!
    Ja vi fixar det allihopa. Får väl be om massa smärtstilllande när det är äggplock.
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer!
    Håller med att tisdag inte är favoritdagen på veckan men nu skiner solen ute lite grann så jag blir på gott humör. Jag är inne på min femte sprutdag idag och idag började jag även med en annan sort så nu får jag ta två sprutor på mig själv per dag. Den andra var lite värre tyckte jag, tjockare nål men man har ju blivit van så det gick ganska bra ändå tyckte jag. Var på VUL idag och hade 6-7 äggblåsor på varje sida och det säger han är helt ok då det är den korta metoden de kör. Får de ut 10 ägg så är han jätte nöjd. Spännande och se vad det blir av det. Vad jag förstår så är det inte säkert att det är ägg i varje blåsa. Nu ska jag tillbaka nästa måndag och sen är det äggplock på onsdag nästa vecka. Väldigt spännande men försöker att hålla förhoppningarna låga.

Håll ut tjejer och hoppas att ni får brev om kallelser snart.

• Lycklig vill ha mer
    MIA SD skrev 2010-03-03 21:35:24 följande:
    Första gjord!!!Inga problem för mig, maken knycklade ihop ansiktet när nålen gick in...Allt känns overkligt men är på G!!Mådde lite dåligt efter ca en timme men det gick över..Jag har mått jättedåligt sen jag fick min mens.. Bla med en blixtrande Huvudvärk och en helt enkelt en sjukkänsla i kroppen..Nu ska jag njuta av min lyxglass och heja på min svägerska som ligger på BB och krystar för fullt..Måste väl vara ett gott tecken?!?!?!
    Vad bra! Första är helt klart värst. Vad är det för typ som du sprutar?
    Jag är inne på min 7:e dag med Gonal-F, bara några dagar kvar
  • Lycklig vill ha mer
    MaMaS skrev 2010-03-04 10:23:11 följande:
    Mia: Vad bra att det gick bra med första sprutan. Kan förstå att din man tyckte det var lite obehagligt Du var verkligen värd lyxglass efter det Nu är ni verkligen på G!! Liffan: Hur känns det med Pergo idag? Känner du något? Låter som ett spännande jobb du har. Jag söker jobb inom personal-området. Har du något?   Såg en jätte roligt tjänst idag, men tyvärr i Sthlm. Alla roliga jobb inom mitt område finns i Sthlm Lycklig: Oj, redan 7 dagar, spännande. Mår du bra? Pratade med min syster tidigare. Hon är några år yngre än mig men funderar på att skaffa barn (nej, nej, nej säger jag, inte hon också innan mig) men hon har inte haft nån riktigt mens efter hon slutade med p-piller och nu efter hon tagit tester och testat tabletter för att få igång mens har det visat sig att hon inte har äl. Så nu ska hon få nån liknade tablett som pergo för att få igång det. Hon sa dock att de skulle vänta och skaffa barn tills jag var gravid, så jag hoppas på det Men jag blir så trött på att SÅ många har problem med mens och äl efter de slutat med p-piller (inkl mig själv). Det var aldrig nån som sa detta när man började. Jag är helt övertygad att det är pga dom jag har så konstig mens, dålig äl och alla mellanblödningar nu. Hade aldrig det innan jag började med p-piller. Så tänk om jag kollat upp detta långt innan vi skulle börja skaffa barn, då kanske jag hade varit gravid nu?? Fast så får man ju inte tänka, men kan inte låta bli...
    Japp jag mår bra. Känner ingenting annorlunda. Är lite svullen runt magen tror jag men det är väl inte så konstigt. Hade 13-14 äggblåsor när jag var på VUL i måndags och då var de ju inte mer än 7 mm stora ungefär så de ska ju växa till sig en hel de. Men skönt att inte må dåligt i alla fall! Men så kör jag ju den korta metoden också och slipper nedregleringen med spray.
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-03-04 15:53:21 följande:
    ...och du har verkligen kommit en bra bit på väg Lycklig!! Har du haft några biverkningar än?? nyfiken..
    Nej inga som helst biverkningar alls faktiskt. Känner lite sträckningar i magen nu men det är nog inte så konstigt, äggblåsorna växer ju för varje dag som går. Jag är så glad att jag fick testa den korta metoden och slipppa alla sprayer och bli nedreglerad. Nu gick jag på sprutorna direkt och då finns det egentligen inte så mycket biverkningar.

Nästa vecka blir spännande med VUL på måndag. Äggplock på onsdag och återförande antingen på fredag eller måndag där efter.

Nu ska jag vara duktig och i väg och träna lite.
  • Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2010-03-04 17:07:22 följande:
    Hemma igen efter en dag med noll motivation på jobbet. var tvungen att gå lite tidigare så att jag inte skulle få krupp!Miss Star - ja, ja, vi knaprar pergo iaf, det räcker för att vara med i pergogänget . och lite forskning i tråden kan ju aldrig skada.Macpau: bra att vi fick med dig också i pergogänget lycklig: gud vad skönt att slippa alla biverkningar! det kan jag ocskå tänka mig... duktig du är som ska träna. har inte tränat på två veckor och jag misstänker att min kondition inte är på topp efter helgens konvultioner och sjukdom så det tar emot att börja om. men imorgon tror jag att det får bli lite dans (på gymmet alltså). jag är så trött och seg. vet inte om jag kan skylla på pergon eller att jag bara har sovit dåligt... och att jag inte har tränat på länge kanske
    Jag måste åka och träna så jag inte ligger hemma och blir tokig av att vänta. Men det går snabbare än vad jag hade tänkt mig. Nästa vecka händer massor.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?