• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Stort Grattis Vitsippa, äntligen är fotbollslaget komplett. Hoppas du känner dig piggare och återfår krafterna snart. Är så nyfiken på vad hon heter och hur stor/liten hon är. Ta hand om er men glöm inte att uppdatera oss snart

• Tarda

Angående resor. Har man ett barn som trivs i bärsele hade jag skippat vagn alt. försökt låna av någon på plats. Hur mycket använder man egentligen vagnen under en dag, är det värt att släpa på den eller klarar man sig utan några dagar?

När jag åkt tåg har vi stuvat och packat i vagnen och burit S, då kan några snälla medpassagerare ta vagnen o mamma har koll på det viktigaste.

• Tarda

Härligt det låter Vitsippa, skönt att höra att det går så bra för er. Ebba är jättefint, när jag jobbade som barnflicka tog jag hand om en Ebba så det namnet kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.

Jag känner mig förövrigt hyfsat nöjd med mina gissningar, om vi bortser från datumen

• Tarda

Stackars Alma och dig. Är hon helt täppt så att hon inte kan amma? Vi har enbart använt den när vi varit tvungna, den är hemsk och är hon bara snorig men får luft låter vi det vara.

Har du en näsfrida eller liknande Liffan? Det otrevliga med nässugen är dessvärre att man måste hålla fast barnets huvud, enklast om man är 2 men det går att göra ensam. Jag brukar ta S i knät och ha henne i någon sorts upprätt amningsposition, ena armen låser jag i min vänstra armhåla och den andra håller jag i med vänster arms hand. Sen försöker jag vara snabb som attan med högerhanden. På skötbordet kan oxå funka men jag inbillar mig att hon känner sig mer hotad när hon ligger på rygg.

Några droppar koksalt i näsan 5-10 min innan underlättar, är det inte så illa kan det räcka för att få lite snor att rinna ut o så slipper man suga.

Hoppas hon tillfrisknar snart och att C kommer hem o tar hand om er.

Håller med dig om mer egoinlägg, vi vill veta allt

• Tarda

Puuuh, tur att du skrev Miss Star, började tro att jag dödat tråden Flört

S har ofta skrikit efter badet, vi har tolkat det som att hon gillar att bada så mycket att hon blir ledsen för att det är slut. Lite som ett antiklimax när det roligare är över. Nu brukar C alltid ta ut henne snabbt ur badrummet så att hon ska komma på andra tankar, när hon sett att jag varit kvar i badkaret har hon blivit så ledsen.

C har jobbat i helgen så jag o snorpan har roat oss själva, igår åt vi köttbullar och gungade i Trädgårdsföreningen och idag fick vi besök av min kompis och hennes lille Z, 8 v gammal. Jag kan knappt föreställa mig att S varit så liten, visst var det mysigt med en spädis men jag måste erkänna att det är roligare och mindre uppbundet med en större bebis. Nu gör vi saker ihop och jag märker tydligt att hon uppskattar det, dessutom är jag väldigt glad att slippa liggamma henne i timmar och aldrig våga lämna hemmet för att hon vägrade äta när vi var borta, tur att de månaderna är förbi. Meeen - ett stort sådant - de luktar betydligt godare när de är små, såklart luktar hon fortfarande underbart men inte riktigt lika gott som en nyfödd, så passa på att sniffa innan lukten försvinner.

Hur går det för er Vitsippa och Juristen, har släkten invaderat er eller är det hanterbart? Hoppas ni och kottarna mår fint.

Är A frisk nu Liffan? Hoppas inte det blir långdraget.

Hur var tågresan och besöket hos farmor och farfar Macpau? 

KRAM 

• Tarda

Ni kanske inte behöver bada så ofta om det känns jobbigt Miss Star. Man kommer långt med en fuktig tvättlapp, finns ingen direkt anledning att doppa dem i vatten flera ggr i veckan. Vi badar nästan bara om det kladdats mycket med maten eller som idag när S spydde upp frukosten och massa mjölk på oss båda.

Ensamma en hel vecka, jag är imponerad.
    Skönt att du har släkt som stöttar. Nu skäms jag nästan som tyckte det var hemskt idag när C kom hem runt 19, ska nog inte klaga.

Jag är absolut sugen på en sväng till Sandared, denna veckan är fullbokad men nästa kan vi, nu på lördag är vi nog lediga oxå förresten.

• Tarda

Men hjälp vad läskigt Liffan, skönt att du får hjälp och kan ta igen dig. Har de någon aning om vad det är? A har det såklart toppen med farmor och pappa men jag förstår att du saknar henne.

Tänker på dig

• Tarda

Min halva snarkar ganska högt just nu så jag skulle tycka det var ganska skönt att få ha sängen för mig själv

Det är tuffare än man kan tro att vara ensam med en bebis, beundrar verkligen ensamstående föräldrar o de som har en partner som jobbar/reser mycket. Men nu har halva veckan ju gått, snart är han hemma hos er igen.

• Tarda

S har feber sen igår, kanske tredagarsfeber, hon har inga andra symptom. Hon har vaknat 1000 ggr inatt och dagsömnen är helt ur gängorna, men i övrigt är hon ganska glad och go. Nu sover hon i nya selen, en Boba 3G, på magen.

Det hade varit jättemysigt med Lunch på tisdag men det beror på hur hon mår och så får jag läsa på om smittsamhet.

Skönt att du mår så bra att du ryter till Liffan, hur går det för er?

Vad roligt att få läsa hur det gick till när A föddes Juristen. Hon hittar nog snart er rytm och då blir det lite enklare.

Jag tänker på er och era små töser

Kram

• Tarda

De tänker inte alls tyvärr, egoistiskt och korkat. Tycker ni med gott samvete kan stanna uppe, alla vet väl att nyfödda ammar nästan dygnet runt.

En kompis farfar mörkade att han var sjuk när deras son föddes, han ville så gärna träffa bebisen men det blev inget med det såklart, hon vände i dörren och åkte hem, det var väldigt tydligt att han var genomförkyld som tur var.

Tror en del äldre människor inte tänker riktigt, antingen var det inte så noga förr eller så har de liksom glömt hur försiktig man är som nybliven förälder.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?