• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

De nationella rutinerna säger sen avnavling och det är väl bara här (VGR) som man fortfarande gör tidig, en ganska ny studie hittade inget samband mellan gulsot och sen avnavling. Även vid ett akutsnitt eller om barnet är medtaget är sen avnavling att föredra, barnet hålls lägre än moderkakan och man mjölkar ur navelsträngen, det tar inte många sekunder extra och för ett svagt barn är den extra blodmängden ännu viktigare. Man har sett ett samband mellan lågt järnvärde under barnets andra halvår och tidig avnavling. Forskning är toppen men inte på bekostnad av bebisars hälsa.

Strongt av dig att gå runt på Liseberg i denna hettan. HemmaSPA låter toppen, jag filade faktiskt fötterna när jag badade hemma under värkarbetet Tungan ute 

Jag såg en grön Kronan på stan i lördags (efter att vi sagt hejdå Liffan), jättesnygg, hela mjukliften fick plats i korgen under, nifty. Bara 4 dagara kvar nu Miss star, sen får du vara hemma läääänge.

Gissa Liffans bebis

Miss Star: 3 augusti, pojke, 3 456 gr och 51 cm
    Tarda: 5 augusti, pojke, 4065 g och 53 cm. 

• Tarda

Jag tror som Liffan att det är bättre att säga det än att skriva, de kan nog känna sig lite misstrodda om man är så detaljerad.

Strunta i tiden och vänta med att klampa/klippa tills ni fått mysa och bekanta er med bebisen ordentligt. Navelsträngen ska vara slapp och vit, jag vet inte exakt men tror att det tog 10-15 min innan vi klippte S sträng. Bm tyckte nog att den skulle kapas innan men jag bad dem vänta, det finns inget negativt med att det dröjer lite. Är den väldigt kort kan det dock vara svårt att få upp bebisen på bröstet.

• Tarda

Det känns svårare att gissa när din kommer iom att vi inte sett magen eller träffats det senaste men jag ger det ett försök ; )

Gissa Kissies bebis

Tarda: 14 augusti, flicka, 3395 g, 50 cm

• Tarda
    Macpau skrev 2011-08-05 10:26:31 följande:
    Säger samma som Liffan- njut av tiden som du har framför dig!!

Meddelande till Liffans bebis- kom igen nu då! Jag har satsat på idag!

Juristen- det var ett tag sen, hoppas du o bebisen mår bra!

Kram till er allihopa
    Hur står det till med datumen kära macpau? Flört
    Du satsade på igår och jag på idag, 13 timmar kvar, heja heja...
  • Tarda

Gissa hur förvånade jag och S blev när en höggravid Liffan i svarta trikåer svingade sig förbi vår balkong på tredje våningen tidigare idag? Och trots att S hoppade på magen samt nöp Liffan lite överallt satte det inte igång, envisa bebis Tungan ute

• Tarda

Här blir minsann inga barn födda. Men S har iaf fått en kusin idag, född på NÄL, kanske ni borde göra en utflykt till Trollhättan/Vänersborg Drömmer

Nu när alla Liffantips spruckit (utom hennes eget) får man gissa igen då? Isåfall tror jag på lördag den 13e.

Förresten, vill nån hänga lite imorgon eller på fredag? Jag kan tänka mig en utflykt till Gunnebo eller Råda säteri. 

• Tarda

Då vet jag inte riktigt vad jag ska hålla tummarna förr, blir det utflykt tar jag iaf med mig kimchi.

• Tarda

Både Liffan och jag är ju utbölingar så det ska nog gå bra

Maken blev lite avis så kanske följer han oxå med.

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?