• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

1 dag innan BF dök Säva äntligen upp, som vi väntat. Jag vaknade av mensvärk runt 02 natten till tisdag, hade inga direkta förhoppningar om att det var nått annat än förvärkar så jag tog 2 panodil o försökte somna om. En halvtimma senare fick jag gå upp o rota fram TENSen, satte mig i vardagsrummet och började klocka, visste inte ens om det var värkar jag kände men de kom hyfsat regelbundet så efter ett tag insåg jag att nått var på G, blod på pappret när jag var på toa övertygade mig lite mer.

Vid 5 slet jag av TENSen som inte gjorde mycket nytta längre och hoppade i badkaret istället, skönt, iaf nån timme. Sen klockade vi de alltmer regelbundna värkarna och försökte oss på Dyktekniken, vid 8 ringde vi förlossningen för att kolla läget, värkarna var inte helt jämna men det var i snitt 3 min mellan dem, vi var välkomna in så fort vi kände oss redo. Stod ut hemma i drygt 2 timmar till, runt 10.30 kom vi till Mölndal och jag var till min besvikelse bara öppen 3 cm, men stanna fick vi som tur var. De tyckte vi skulle försöka äta och gå lite för att snabba på förloppet men jag var inte alls sugen på att lämna rum 6 så vi blev kvar.

När jag efter 2 timmars plågor bara öppnat mig en ynka cm höll jag på att bryta ihop, BM tyckte dock att jag kämpat på bra o menade att det var helt enligt planerna. Hon föreslog att jag skulle bada så i en dryg timme låg jag i badkaret o C duschade mig under värkarna, jätteskönt, rekommenderas. Vid halv 3 var det dags för skiftbyte och jag frågade den nya BM om det var för tidigt för lustgas, planen var att köra utan medicinsk smärtlindring men det var rejält drag i värkarna och jag kände mig lite ynklig som låg o ylade i badet. Gasen och jag blev snabbt kompisar, jag var rädd för att må illa men det gick bara fint, hade log dos så jag blev inte snurrig eller sa heltokiga saker som jag hört andra berätta om. När jag började vråla allt mer desperat i masken tyckte BM att det var dags att gå upp, hon ville göra en inre koll för att se hur det artade sig, med tanke på hur "långsamt" det gått innan hade jag INGA förhoppningar o ville helst inte lämna det sköna badkaret. Runt halv 4 gick jag iaf upp o på bara de 2 metrarna mellan badkaret o sängen fick jag 2 täta värkar, BM tyckte att nu var de bråttom, bebisen var på G. Ingen risk tänkte jag som tänkte mig en maratonförlossning som avslutades på em den nionde eller nått. Men mycket riktigt var jag fullt öppen och bebisen var långt ner i förlossningskanalen. Så på 2 h i badkaret öppnade jag mig 6 cm, fantastiskt. Efter att ha krystat i kanske 10 min var hon ute, världens finaste lilla skrutta föddes 16.06, 3285 g och 50 cm. Kunde aldrig tro att jag skulle få en sån minibebis :D

Det gick ju lite snabbt så dessvärre sprack jag en del, inte helt av men något påverkad ringmuskel, bara några muskeltrådar som tur är. De sydde ihop mig snabbt och jag kände absolut inget när jag sprack o väldigt lite när de lagade. Hoppas det går bra när det är dags för nr 2 bara.

Nu ska jag väcka lillan o pappa o öva lite amning.

Tack för alla grattis på FB. Vi hörs när vi landat hemma :)

• Tarda

Fnissar oxå åt snigeln, hehe. Jag läser allt nån gång per dag (när jag ammar) men det är svårt att få ro att skriva med en hand, bara så ni vet att jag är med er. Jag har bra mycket mer vaddering än dig på magen miss Star men likväl tyckte jag att magen kom snabbt, å andra sidan kanske andra bara tyckte jag var fetare än vanligt ; )

Va jobbigt att det inte verkar gå vägen denna gången LVHM, men visst är det en liten tröst att det kan funka. Att göra försök på försök o aldrig få se plus måste vara så jobbigt, när man liksom inte vet om det ens kan gå.

Härligt att ni är igång JaMA08, det var verkligen på tiden. Helt sanslöst att du fått spraya så länge, har aldrig hört om det innan.

Idag har vi tagit PKU o barnläkaren har gett Säva OK-stämpel så strax blir det hemgång.

Angående den STORA tröttheten, den vill jag allt påstå att du har framför dig Vitsippa ; )

Som tur är kommer den samtidigt som den ännu större kärleken till det lilla underbara livet. Ta hand om er så hörs vi snart.

Ps. Jag strösslar en redig hög bebisbaciller på er i tråden, nu när hon är levererad känns det som om de måste vara extra potenta.

• Tarda

Är så nyfiken på hur det gått för dig JaMA, uppdatera snart ;P

Önskar alla en trevlig helg. Sävas mormor o morfar är här på besök o beundrar sitt första barnbarn, skapligt stolta.

O jag har hör o häpna köpt barnvagn, en Joolz i jeanstyg. Läste dessvärre på nån blogg att nån jämförde den med vår hatvagn (ni vet vilken) så nu har jag lite ångest. Vill ni fortfarande vara kompis med mig om jag kommer med den? Jag kan kanske gå 15 m bakom på barnvagnspromenaderna i Slottis...

• Tarda

Äntligen kom jag till en dator, det blir mest iphonesurfande för mig nu för tiden och där kan man inte kopiera text. Jag får dessvärre hoppa kvällsträffen, både jag och snorpan är ganska trötta efter en lång dag och en av oss kan bli ganska grinig, inte så kul när man vill umgås o prata. Dessutom vill hon oftast amma nonstop (laddar upp inför natten) iofs skönt att hon bara vaknar en gång för mat o torr blöja men kvällarna blir inte så flexibla. Jag hoppas vi är lite tuffare och inte så beroende av hemmet om några månader, så borde det väl bli? Jag sätter iaf upp mig den 26e med förhoppning om att vi kanske kan ses redan på eftermiddagen? Då brukar hon sova eller iaf vara på bättre humör Drömmer

Och Liffan jag får be om ursäkt, såg nu att du skrev kväll redan när vi diskuterade detta på FB men min amningshjärna sållar friskt bland orden. Igår kväll frågade jag C tre gånger om han bokat klipptid, sista gången bara stirrade han på mig och trodde jag drev med honom.

Härligt att Juristens och Vitsippas VUL såg bra ut, visst är det en underbar känsla. Grattis till er båda.
    Detta blir ett riktigt babyår Skrattande bortsett från alla IVF-bebisar här i tråden så väntar 2 av mina bästa vänner barn. En i början av september, hon blev gravid samtidigt som jag plussade med S men fick tyvärr missfall i v 5-6. Är så glad att de lyckats igen, det var svårt för oss båda förra sommaren, mycket känslor. Sen fick jag veta i lördags att min bästis hemma i sthlm plussat efter sin första IVF. Så himla kul att vi får barn under samma år, det har vi pratat om sen vi var 10 år eller nått, och att vi båda gjort IVF, snacka om sammanträffande.

Vilken tid är RUL idag Liffan? Lite dumt av din mamma att svara på den frågan, men å andra sidan hade det väl varit märkligt om hon sagt att man inte kan upptäcka nått Flört Stort lycka till, håller tummarna och ser fram emot din uppdatering om den livliga kotten.

Hur har det gått med flytten Macpau? Ser verkligen fram emot grillande i sommar.

Nu är det dags för blöjbyte, knorrisen luktar inte tårta (iofs inte bajs heller, mer senap) om vi säger så.

8/3
    Liffan
    Miss Star

9/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa

14/3
    Liffan
    Vitsippa

15/3
    Liffan
    Vitsippa

26/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa (? osäker, det var nåt där, men minns inte vad...)
    Tarda

• Tarda

Dietistinformation, är det i mödravårdens regi alltså? Finns det här i gbg oxå eller är det nått speciellt för Borås? De kanske t.o.m bjuder på semlor, det vore stor humor. Om inte får du klämma en semla på kvällen istället, det planerar jag att göra Tungan ute

Ja det passar fint att bli lite mer mobil när våren kommer. Igår skulle jag ta en promenad med en kompis, var tvungen att ändra tid 3 ggr för att ett visst litet matvrak jojoammade på sin "vanliga" sovtid. Förstår inte hur man ska kunna passa tider utan grym planering, inför våra besök på BVC förbereder jag mig i 3 timmar typ, snacka om en ny värld för mig som brukade sminka mig på vagnen på väg till jobbet...

• Tarda

Inte ska du ge upp redan på RD8, det finns en anledning till att de ger oss ett specifikt datum att testa på ju. Vänta en vecka och testa igen. Håller tummarna för dig Glad

• Tarda

Hallon alla fina tjejer!

Hjälp vad tiden går snabbt, snorpan är redan 6 veckor på tisdag. Hon närmar sig 5 kg med stormsteg och jag ska på återbesök hos sjukgymnasten som ska kolla att jag läkt som jag ska efter tråklandet. Känns som om jag har en dragkedja down there, antar att det är de självupplösande stygnen som inte är så självupplösande :/

Jag kan söndag oxå, lägg gärna till mig, kan inte göra copy paste med mobilen.

Som vanligt läser jag men är sämre på att skriva. Det e så kul att följa med i era funderingar. Det känns både som om det var nyss men oxå som en evighet sedan, tänk att vi var på RUL för ett halvår sedan och gifte oss några dagar efter. Nu ligger den vilda Bebin med de fina fötterna och Karl XII profil som en sugfisk vid bröstet o plirar upp på mig

• Tarda

Jag instämmer i hyllningskören, stort tack för att du bullat upp så fint åt oss. Lessnar du på EU tycker jag du ska öppna ett tearoom längs något barnvagnsstråk så att fikanödiga mammor kan få nått vettigt i sig. Fik med plats för barnvagnar tenderar att ett mycket tråkigt kakutbud, tänk delicatobollar och E-nummerstinna bullar.

Ett stort tack till alla fina för den tjusiga one peicen till S också, och vad roligt/lustigt att ni tyckte hon var så skötsam, jag var rädd att ni skulle ångra er Drömmer när hon gnällde loss, jag tyckte nog hon hade en av sina sämre dagar, det brukar vara lugnare än igår.

Härligt att RUL gick bra idag Miss Star, och häftigt att se och känna buffar samtidigt. Vi får försöka hitta ett lämpligt datum för nästa träff, trots den späckade våren.

• Tarda

Hur har det gått Liffan? Håller tummarna för att eran rejäla unge kom igång framåt eftermiddagen.

• Tarda

Jag är lite sugen på den där mässan men är det lönt när man redan fått barn? Jag vet inte riktigt vad som finns att se. Om inte hade det ju varit kul att träffa er, det var alldeles för länge sedan :D

S har gått in i en ny fas, skriker utan direkt anledning mest hela kvällarna. Hon har börjat upptäcka omvärlden på ett helt annat sätt och det är nog läskigt. Det enda som hjälper är att gå runt o vagga henne, i timmar. Jag får väl erkänna att jag saknar den där lilla nyfödda som sov mest hela tiden, å andra sidan skrattar hon nu o det är så härligt

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?