Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Roliga bröllopsnyheter? Hmm, just nu känns det mest som allt går snett, men jag får försöka att inte hänga upp mig på detaljer. Jag byter gladeligen mitt bröllop mot en snabb rådhusvigsel, så säg bara till Miss Star
På tisdag ska jag iaf testa provklänningen (toile) hos sömmerskan, den riktiga ska vara klar ungefär en vecka innan vigseln. Skor och underkläder är klart, men jag vet inte vad jag ska ha i håret, någon typ av hårsmycke iaf.
Vårt stora problem är att den kostym vi sett ut till C inte finns i rätt storlek. Han drar en storlek större byxor och de finns ingenstans i Sverige. Så nu går han på pulverdiet och vi hoppas att det i kombination med att de små byxorna kan läggas ut några cm ska hjälpa. Annars får det blir tråkig enfärgad kostym, vi hade verkligen hoppats på en rutig.
Menyn är nästintill spikad och vi ska ner till Skåne och provsmaka på måndag. det blir halstrad pilgrimsmussla med någon puré på rotfrukter till förrätt. Till varmrätt ska vi ha dovhjortsfilé med rotfruktrösti och lite andra rotfrukter, smörstekt svamp och något sött typ lingonchutney. Sen följer två kulor äpplesorbet i ett champagneglas toppade med några cl calvados, ostbricka och efter lite dans blir det tårta. Puuh vad mycket mat.
Bröllopet är förresten 25 september, så drygt 3 veckor kvar och om en vecka ska vi på RUL. Jag längtar mer efter det om jag ska vara ärlig, ska bli så skönt att få veta om allt är ok. Har känt lite rörelser men inte direkt tydliga sparkar, mer som om magen är i olag och de kör runt där nere.
Sommarförkylningar sucks, jag har varit smårisig i snart 3 veckor, så tröttsamt att aldrig bli fri från snor och hosta.
Vad tror vi om fika tisdagen 21 september?