• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Roliga bröllopsnyheter? Hmm, just nu känns det mest som allt går snett, men jag får försöka att inte hänga upp mig på detaljer. Jag byter gladeligen mitt bröllop mot en snabb rådhusvigsel, så säg bara till Miss Star Flört

På tisdag ska jag iaf testa provklänningen (toile) hos sömmerskan, den riktiga ska vara klar ungefär en vecka innan vigseln. Skor och underkläder är klart, men jag vet inte vad jag ska ha i håret, någon typ av hårsmycke iaf.

Vårt stora problem är att den kostym vi sett ut till C inte finns i rätt storlek. Han drar en storlek större byxor och de finns ingenstans i Sverige. Så nu går han på pulverdiet och vi hoppas att det i kombination med att de små byxorna kan läggas ut några cm ska hjälpa. Annars får det blir tråkig enfärgad kostym, vi hade verkligen hoppats på en rutig.

Menyn är nästintill spikad och vi ska ner till Skåne och provsmaka på måndag. det blir halstrad pilgrimsmussla med någon puré på rotfrukter till förrätt. Till varmrätt ska vi ha dovhjortsfilé med rotfruktrösti och lite andra rotfrukter, smörstekt svamp och något sött typ lingonchutney. Sen följer två kulor äpplesorbet i ett champagneglas toppade med några cl calvados, ostbricka och efter lite dans blir det tårta. Puuh vad mycket mat.

Bröllopet är förresten 25 september, så drygt 3 veckor kvar och om en vecka ska vi på RUL. Jag längtar mer efter det om jag ska vara ärlig, ska bli så skönt att få veta om allt är ok. Har känt lite rörelser men inte direkt tydliga sparkar, mer som om magen är i olag och de kör runt där nere.

Sommarförkylningar sucks, jag har varit smårisig i snart 3 veckor, så tröttsamt att aldrig bli fri från snor och hosta.

Vad tror vi om fika tisdagen 21 september?

• Tarda

Pulver är sista utvägen, jag vägrar gifta mig med nån som väger tresiffrigt Tungan ute
    Om du blir sugen på mat är du nog på bättringsvägen Liffan, jag förstår bara inte hur man ska orka dansa efter den sittningen.

Min vikt är helt oförändrad än så länge, men jag ökar i omfång mitt på naturligtvis. Jag svär att mammabyxor är jordens skönaste plagg, kommer aldrig vilja gå tbx till vanliga jeans, hehe.

Vart ska ni åka Macpau? Jag har nog missat det. Vi står i valet och kvalet om vi ska åka nu eller skjuta upp till nästa sommar. En tjej i en annan tråd jag hänger i fick sin dotter i grekland nu i helgen, hon var i v 28, hjälp liksom. Jag kommer vara i v 21-22, händer något då kan varken en läkare i Sverige eller någon annanstans gör något så egentligen borde jag väl åka iaf. Sen känns det sådär att lägga ut massa pengar på en resa som man inte kan njuta av till fullo, det blir ju inga äventyrliga vandringar eller spännande lokala ostar för mig direkt.

• Tarda

Bråttom bråttom men påminner snabbt om att jag har ett gäng gravtest här hemma som behöver nya ägare. De är inte fancy-varianten från CB men iaf. Så bara hojta om du vill ha dem Macpau (eller någon annan). Jag kan säga att det enda som höll mig någorlunda frisk när allt var så ovisst i början var att få kissa på en sticka varje morgon och börja dagen med 2 fina streck.

• Tarda

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!  Skrattande

Jag är inte helt säker men jag misstänker att Uno gör kullerbyttor av glädje i magen, snurrar runt gör hen iaf Flört

• Tarda
    Macpau skrev 2010-09-05 19:47:35 följande:
    ...kan inte glädjas riktigt än. Är det dumt? Vet hur leden jag var över mitt ma i v.10 förra året... . Jag ska ringa SU i veckan, smälta detta lite och uppdatrar inom kort-deal?
    Nej det är absolut inte dumt, bara väldigt mänskligt. Det gör ont att bli besviken så vi gör vad vi kan för att skydda oss.

Jag kände exakt så under en ganska lång tid, istället för "när bebisen kommer" tänkte jag "om det blir nån bebis" osv. Jag gör det fortfarande stundtals, gruvar ihjäl mig över RUL på torsdag, fast jag känner hur hen rör sig i magen går jag och förbereder mig på det värsta.

Det enda jag kan säga är att ju längre du går desto lugnare blir du. I början var det mest negativt, efter ett tag hälften o sen mindre och mindre. Nu kan jag lägga handen på magen och hela ansiktet spricker ut i ett leende, jag kan tänka på hur det blir när hen föds och hur nästa sommar ska bli. I början var jag på allvar rädd för att inte kunna glädjas åt graviditeten. Att jag skulle vara livrädd hela vägen in i mål. Visst är jag fortfarande rädd, men troligtvis inte mer än andra gravida.

I början sa min pappa åt mig att tänka positivt, att bebin kommer känna att jag gör det och vilja stanna. Han är en riktig flumfarbror ibland men jag har verkligen försökt ta till mig det. Så fort det negativa kommer smygande minns jag vad pappa sa och försöker tänka positivt.Jag är förhållandevis rationell så jag hade nog kunnat hantera ett mf utan att tro att det berott på att jag inte tänkt tillräckligt positivt men jag inser såklart paradoxen i det.

Stor KRAM
  • Tarda

Sådär ja, att få höra att allt såg fint ut under RUL var obeskrivligt skönt. Uno är ca 18 cm lång och har världens sötaste fötter. Dessvärre var hen toksprallig så det var svårt att få fina skarpa bilder. Tror det får bli en omgång med 3D UL om en dryg månad . BF blev turligt nog 9/2 (samma som enligt ET), man kan inte följa kurvan bättre.

Jag har lagt 2 bilder i mitt galleri om ni är nyfikna, om ingen har invändningar kan jag såklart posta dem här, men det känns bäst att kolla först.

Kissie: Vad skönt för er att allt gått bra. Jag hade oxå ett mindre kul ÄP, det verkar vara väldigt olika hur man reagerar på det. Lycka till med ruvningen nu

Stor kram till er alla, jag gillar verkligen den här tråden Skrattande

• Tarda

Hallå Hej,

Jo jag lever men bröllopsnerverna har satt klorna i mig. Har massor att ta tag i men inget vettigt blir gjort, suck. I övrigt mår jag fint men är så otålig efter att få känna tydligare fosterrörelser, lite bubbel och diffust fladder räcker inte på långa vägar. På RUL såg de att moderkakan ligger i framkant så det är ju en förklaring men jag är ändå så orolig och vill ha bekräftelse på att allt är ok. Inbillar mig att jag kände mer för några veckor sedan, eller så har jag vant mig kanske?

Har jag missat när du ska på VUL Macpau, eller har du inte sagt när det är? Enligt mina uträkningar borde det vara i veckan som kommer, eller?

Snart är det oktober och då jävlar rasslar det till i provrören på SU, håller tummarna för massa sommarbebisar 2011.

Jag ser verkligen fram emot vår dejt på tisdag, ska se om jag kan få med mig några bilder på brudklänningen som är klar nu. Frågan är vem som ska ta dem? Kan ju inte direkt be C...

Hoppas alla har en fin lugn valdag. Happy voting Cool

• Tarda

Jo då det räcker, tror jag hade kvar lite i andra flaskan när jag sprayat klart.

pco jag förstår hur du tänker. Vår plan var att gifta oss under tiden vi gjorde ivf, så vi skulle ha iaf något kul att se fram emot när vi misslyckades, förväntade oss 3-4 försök. Gissa hur förvånade vi blev när det gick på första försöket? Bröllopsplanerna fick ändras en smula men det känns jättefint att gifta sig med en bebis i magen.

Imorgon har vi gått 140 dagar, precis halvvägs. Det firar Uno i förskott med att lugna sin uppskrämda mamma med tydliga buffar mot urinblåsan, nu kan jag sova gott.

Ses im tjejer, ingen annan i tråden som känner för att ansluta i sista sekunden? Lovar att vi inte är farliga Flört

• Tarda

Jag tipsar om parkeringen på stora badhusgatan, precis innanför P-arken eller nedanför Cloetta, tror det blir närmare för dig.

Testar igen med en vanlig länk

Parkering

• Tarda

Usch jag lider verkligen med dig Macpau, det är pest att må så. Hoppas de kan skriva ut nått bra åt dig, jag fick lergigan comp men dessvärre kräktes jag varje gång jag försökte ta tabletterna så jag vet inte om de funkar.

Nu har jag inte kräkts på ungefär en vecka men om det fortsatt hade jag testat akupunktur som jag fått flera tips om, ska vara väldigt effektivt.

Försök dricka i små klunkar, suga på en isbit eller isglass kanske? Du som är så tunn måste verkligen försöka få i dig vätska så du inte blir uttorkad, rubbas vätskebalansen för mycket är det svårt att häva kräkningarna utan att få dropp.

Vi förstår såklart att du behöver vara hemma i lugn o ro, det kommer fler gånger.

Kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?