• Tarda

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Som jag skrattade när jag fick Miss Stars sms, vad pysslar de med på Sahlgrenska egentligen? Nu måste ju Juristen ha en tjej i magen oxå, allt annat vore mot naturlagarna ; )

Grattis igen miss Star

• Tarda

Åh grattis till Vitsippa som prickade datum, Liffan närmast på storlek och Juristen tog könet.

• Tarda

Ja det börjar kännas lite lustigt, leker med en tanke att vi ska samla alla kottarna på bild och skicka gemensamt tackkort till Sahlgrenska, typ tack för fotbollslaget...

Hur går det förresten med namnet Liffan? Miss Star verkar redan ha bestämt sig Flört 

Angående mjölkproduktion, mitt vänsterbröst har alltid producerat betydligt mindre än det högra, det är ganska vanligt tydligen. När hon var mindre föredrog S det högra med mer tryck i men nu kvittar det. En del barn vill bara amma på ett bröst och det går utmärkt att låta det andra sina och amma på ett. 

• Tarda

Det hänger på dig om det ska bli en kille i gänget Juristen, Vitsippa har tjuvkikat så där vet vi att det blir en tjej till

• Tarda

Vi var oxå väldigt förvirrade samt oense under hela graviditeten, känns som rena turen att jag hittade ett namn vi båda gillade en vecka innan BF. Vi hade nog velat ännu annars. Sen tror jag iofs att vad man än kommer fram till så blir det namnet rätt efter ett tag, det blir så förknippat med barnet att man inte kan tänka sig något annat.

Hur går det för er nyblivna mammor? Har Miss Star kommit hem?

• Tarda

Alma är jättefint, skönt att ni är överens. Jag hade ju Olga som favorit men S var verkligen ingen Olga så det skrotades redan i förlossningssalen. Lustigt hur man kan se sånt direkt.

Hoppas du känner dig starkare snart Liffan, blodiga stekar o rödvin tror jag på
    En sak om dagen är klokt, i början var det nog 1 sak var tredje för oss. Vi ses gärna (är så nyfiken på de nya tjejerna) men är hos mormor 1,5 v, men sen så.

Tror de flesta nyfödingar är ganska lätta, det har naturen sett till så att mammorna ska få ta igen sig lite. O att kvällarna består av maratonamning och bärande känns igen, Malou kanske håller på att öka produktionen?

Hur funkar MTn Kissie? Har du en trikåsjal oxå? Det är himla smidigt att kunna stoppa i och ur utan att knyta om när de bara vill vara nära jämt.

• Tarda

Vilken av dem menar du Pau, trikån? Har hon sett min eller undrar hon om sjalar generellt?

Min trikå heter Wrapsody Bali Stretch, en stadigare trikåsjal som funkar ganska länge jämfört med andra märken, bär fortfarande S i den och hon väger snart 9 kg. Finns på Eden baby i Mölndal.

• Tarda

Testa att ha fötterna innanför i grodställning om ni inte redan gjort det, kanske känns snällare för benen.

Har du fått någon ost o förbjudna charkvaror ännu, på tal om mat...

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?