• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Åh vad jag gillar er! Det är så härligt att komma in och ta del av tjattret! Har sjukt mycket på jobbet men ville gratta Försöker till nybesökstid och hålla mina tummar för Finiz att ÄP gått bra idag! Tarda: kul att du hänger med! bitch, whine, wine and dine...

Återkommer senare ikväll (om jag någonson kommer härifrån...)

KRAM

• Liffan
    Macpau skrev 2010-05-04 19:55:33 följande:
    Hej Liffan! *vinkar* Varför ska du inte ta den sista Pergokuren, är det pga värdena? Kan vara sunt...kram!
    ja, jag pratade med dem och sa att jag tyckte att det kändes fel att äta när jag inte kände av min ÄL och att jag dessutom fick sämre prog-värden. det kändes bara fel! SU höll med mig så jag skiter i den med gott samvete.

men jag tycker att jag borde få brev om att de mottagit min remiss. hur lång tid tog det för er att få det efter att de hade sagt att de skulle skicka remiss?
  • Liffan

Bubblan: vad skönt att ni kommer igång direkt efter sommaren! vi är verkligen lyckligt lottade som bor i Sverige med högkostnadsskydd och i VGR som inte har så långa köer.

Vitsippa: grattis till vallningar! känns ju ändå skönt att veta vad som väntar i framtiden .

Tarda: gissar att du kanske tagit din första spruta nu. hoppas att det gick lika bra som vid övningen! bra biverkningar som gör hemmet städat också... Måste fråga: har du koll i vilka fall som man får börja på CD1 istället för CD21? känns SÅ mycket smidigare om man nu ska köra långa ändå...

Macpau: du menar att de alltså ska lämna oss så att vi inte får veta hur ditt bröllop går och hur sprayande och sprutande och äggplock går? jag vet inte om jag ställer upp på det. tycker att du kanske kan uppdatera oss någon gång ibland iaf...

Försöker: har du pratat med SU ang mens och pergo? kom den igång ännu mindre än vanligt eller? återigen, grattis till tid!! när i maj blir det? *nyfiken*

• Liffan
    bubblan79 skrev 2010-05-05 20:18:00 följande:
    det tog ganska exakt 3 månader för oss att få tiden till su från det att remiss skickades
    tack men jag mendade det här första brevet som man får hem där det står att remiss är mottagen (om jag förstått det hela rätt). hur lång tid tar det? (så att jag vet när jag ska ringa och kolla att de verkligen har skickat remiss)
  • Liffan

*efterlyser Finiz och lycklig för uppdatering från dagens övningar*

• Liffan
    Macpau skrev 2010-05-05 20:32:22 följande:
    oj, här var det liv i luckan-härligt!bubblan- vad roligt, då har vi beräknad ÄP ca 1 vecka mellan varandra! Jag fick nästan maxdosen på drygt 400....chocka kroppen sa de . Spännande, spännande...Liffan- för mig tog det exakt en vecka från det att vi var hos läkaren och bestämde att vi skulle göra ivf, tills det att vi fick hem brevet. Där stod det att vi skulle bli kallade inom 3 månader och 1 vecka innan de 3 månaderna hade gått ut fick vi datum för intro/nymöte inför ivf.Hahaha....ja just det, jag kommer ju att "pausa" mitt i allt det spännande! Nä, jag får väl revidera mig lite och ta time out i juli bara då . Vill ju inte missa allt som händer här!
    tur att du kan tänka dig att komma på bättre tankar...

så en vecka - då kan jag ringa på måndag så har de lite marginal. pratade med dem i torsdags.

400, snacka om att chocka...
  • Liffan

Tarda: aha, så imorgon alltså, jag går uppenbarligen lite fort fram...

Macpau: visserligen kör man på direkt men det är klart att det inte är kört bara för att det inte skulle funka första gången, de kommer att fungera för dig, jag känner det på mig!

Lycklig: så du får också sålla dig till gänget i augusti *avundsjuk*. förstår att det måste kännas frustrerande att de vill pröva sig fram, särskilt när man redan gjort det en gång...

nu ska jag lägga mig och läsa, det är visserligen ljust ute men jag är SÅ trött.

Kram och godnatt

• Liffan

Miss Star: ok, då väntar jag nog ytterligare ett tag, kanske till torsdag och hoppas att de har öppet under kristi himmelfärd, så är man hemma i lugn och ro också... hoppas att ni får till det lite iaf, känns ju jobbigt att behöva svettas utan att ens få en chans. jag tycker att det är så fascinerande att man har lite hopp ändå varje månad och att man blir så pass stressad vid en missad ÄL trots att det aldrig har gett resultat tidigare. det kallar jag återhämtning!

Försöker: tack för din kram! det känns faktiskt helt ok ändå. min tid kommer väl...

Finiz: låter som att du klarade det där med äggplock alldeles utmärkt! och sju ägg är väl ändå en helt ok skörd. vi håller tummarna att de har det bra med spermierna och att du får tillbaka ett finfint ägg imorgon!

Macpau: hoppas du får en trevlig filmkväll! vad ska ni se (har ni sett kanske snarare)?

Tarda: nu så är jag på rätt dag äntligen!! lycka till med sprutan!! vilken gullig fästman du verkar ha!

Hoppas ni alla har en trevlig kväll!

• Liffan
    Tarda skrev 2010-05-06 19:39:57 följande:
     Asch, han har bara dåligt samvete för att det är hans spermier som är för få *stor ironi* Tror inte de svarar i telefon på kristi flygare förresten, jag har försökt på nån annan röd dag o kom till en svarare tyvärr.
    ja men då så, då är det ju inte mer än rätt .

ok, onsdag it is!! thank you!
  • Liffan
    Tarda skrev 2010-05-06 22:09:16 följande:
    Sådär ja, första sprutan klar. Den läckte lite efter att jag drog ut men det är ju inget att göra åt. Sorry om det börjar bli som twitter här, ska skärpa mig...
    Bara trevligt!

första gjord! grattis!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?