• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Jävla skitväder!! men i övrigt är det ifs bra så jag ska inte komma in här och sprida dålig stämning...

Finiz: det där kan ju verkligen vara vad som helst och både och så förlora inte hoppet!

Hej Vitsippa: hur mår du nu då? är det nästa vecka det är dags eller ytterligare en vecka senare? (blandar ihop dina och Tardas tider nu när ni bytt vecka...)

Kissie: störande alltihop! jag tycker att du verkar ha en bra stöttepelare i ditt liv! helt förståligt att man skruvar på sig om en människa är otrevlig eller har jobbig röst! betyder bara att han är mottaglig för sinnesintryck. skönt att ni har en starttid nu iaf!

Tarda: hoppas du är ok!

Macpau: hej hej!

Kram till er alla!

• Liffan

Vitsippa: så ett tag kvar då... spännande med spruta imorgon men du klarade ju din sprutexamen med beröm härom dagen så det ska väl gå bra!

Tarda: då är du väl förberedd när fogarna knakar på riktigt sen Visst är det underbart att ha den här tråden och tjejerna i den!

Tiden RUSAR ju verkligen bara iväg och på måndag är det dags för fika!! Jag klistrar in listan för de som känner att de vill lägga till sig på den.

Måndag 17 maj: 
    Macpau
    Liffan
    Vitsippa76
    Miss Star
    Tarda

Jag hoppas att jag hittade den senaste - annars får ni ge mig smäll på fingrarna (Vitsippa, jag kanske lämnar den uppgiften till dig då med tanke på vad du gör hela dagarna).

Kommer inte ihåg om vi sagt någon tid men ska vi säga 17.15 utanför SevenEleven Vasaplatsen?

Nu ska jag pallra mig hem och ta helg! skönt!!

• Liffan

Hej tjejer!

Tarda: trist att få veta det så här i förbifarten... men det är ju många barn som föds med hjälp av ICSI och de flesta är ju friska och välskapta så jag tror säkert att det kommer gå alldeles utmärkt! jag visste inte att det var just spermiens penetration av ägget som var viktigt, tänkte mer att det inte blir ett naturligt urval på samma sätt som kan vara problematiskt... men kul med en tjock och fin slemhinna! aldrig TMI!

det verkar vara många som eventuellt får ICSI och så även vi kanske. min sambos första spermaprov var inte optimalt så jag har ställt in mig på att det kan vara det enda sättet och då är det ju liksom bara att acceptera...

Vitsippa: skönt att sprutorna går bra men trist att annat krånglar! jag måste ändå säga att jag blir så lugnad av att höra dig skriva om sprutorna som du gör - känns inte alls lika jobbigt då.

Macpau: hoppas att arbetsdagen inte blev alltför hård!

har haft en jätteskön dag med lång frukost, ett dansaerobic pass och sen ett yogapass och sen en massa matlagning till min kära sambo. det var han värd! nu har vi precis avslutat med lite kladdkaka efter en massa italienska delikatesser. gott!

hej hej på er andra också!!

håller med - ska bli så kul att träffa er på måndag!

Kram

• Liffan

Godmorgon!!

Nu ska jag träna lite mer - min kropp är helt öm men är man hög på endorfiner så är man...

ha en skön dag!!

Kram

• Liffan

Hej Miss Star!

Jag har för mig att man kan parkera på Schillerska gymnasiets skolgård, det ligger precis i närheten. annars på gatorna... Om inte det fungerar så kan man altid stå på Heden, en liten bit att promenera (fem-tio minuter) men där får man typ alltid parkeringsplats iaf.

vet inte om du kommer kolla imorgon så att du vet hur du ska känna igen oss men jag tar på min cerisa sjal som förra gången, den syns iaf. Vi ses 17.15 utanför 7-11!! och lycka till på SU!

• Liffan

Godmorgon!

MissStar: schillerska kan eventuellt vara fullt... heden känns ju säkert iaf. olika nyanser av rosa då...

Lycklig: du får så gärna vara med här även om du inte kommer på IRL-träffarna - det är ju bara lite bonus för de som vill. Jag beklagar verkligen din katt! vad tråkigt! när jag växte upp hade vi katter i lite olika omgångar och det är så tydligt hur katter är sina egna personligheter som man verkligen lär känna. förstår att det kommer kännas jättetomt! Stor kram till dig!!

Nu vet jag mer vad jag har på mig idag - svart kappa, svartvitprickig kjol, svarta stövlar och cerisrosa sjal. och kort mörkt hår med lugg nu förtiden då...

Ses sen!

• Liffan

FrkSommar: tråkigt att höra att du inte mår bra! hade gärna kommit och hållit sig sällskap men är bortrest då. hoppas proverna ser bättre ut då!

Tarda: det var faktiskt jätteroligt när Macpau öppnade dörren till köket... tack för den lilla påminnelsen!

Tack för en trevlig kväll! skönt att det gick bra med sprutan, tur att man kan lära av varandra och hoppas att det gick bra för dig också Macpau!

• Liffan

Trada: hoppas att äggplocket gick finfint!!

Vitsippa: hoppas att blodprovet gick bra också!!

nu blir det jobb, jobb, jobb....

Kram på er!

• Liffan

Hej tjejer!

Finiz: Jag fortsätter hålla tummarna för dig ändå!!

Tarda: sju ägg var väl jättebra! hoppas att ett gäng har tagit sig till morgondagen. halv två säger du... jag ska försöka kikia in framåt kvällen och kolla till hur det gått.

Vitsippa: hormonkrig låter sådär kul.

Miss Star: låter underbart med morgonfika i trädgården - det är då jag själv blir sugen på hus med täppa...

Macpau: vink tillbaks

hemma efter några intensiva dagar i Bryssel med vetskapen om att jag inte kommer att se dagens ljus förrän i början av juli...

Kram och godnatt

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?