Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Kissie skrev 2010-09-24 01:20:25 följande:
    Jag hann deppa ihop ikväll. Detta var mensen som hade sitt intågande. Ska testa imorgon bitti, bara för att. Men jag vet redan vad det kommer visa. Ingenting. Känner mig så himla tom o den jädra läkaren som inte ville skriva ut mina värktabletter för att jag inte behöver dem. Nu kommer jag få dras med denna djävulska värk hela helgen. Bitter man kan känna sig. Nattinatti
    Nää Rynkar på näsan det är sååå orättvist, varför kan det inte bara funka... Du kan inte ringa in idag och få tabletterna utskrivna på e-recept åtminstone?

Jag förstår verkligen er frustration, att man aldrig riktigt får veta vad som är fel om det inte dyker upp som en obehaglig överraskning någon gång under behandlingen...som det gjorde för oss, som i ett slag gick från att vara så kopiöst normala och oförklarligt barnlösa, till att helt plötsligt tillhöra kategorin som måste ha icsi.

Min helg kommer däremot förhoppningsvis bli trevlig...det blir Gbg för nästan hela slanten, middag och Robert Gustavssons show ikväll, sen hotellövernattning och bokmässa imorgon. Tänkte ta vägen om the English shop på väg hem imorgon och köpa Clotted cream om de har, så blir det afternoon tea med scones och äppelkaka på söndag.

Tarda jag hoppas ni får en toppendag imorgon! och önskar alla er andra en riktigt trevlig helg också!
  • Stella Kardunn
    Vitsippa gud va skönt att höra! Jag hoppas verkligen allt går bra imorgon och sen ska jag hålla tummar och tår allt vad jag kan!

Macpau vi lovar att inte reta dig alltför mycket...skämt åsido skönt att ni kommer iväg på något och förhoppningsvis mår du bättre då så ni kan njuta av lite lata dagar i solen.

Clotted cream är en typ av syrad grädde som man har på sina scones tillsammans med sylten, ser ut ungefär som creme fraiche i konsistensen med en liten "skorpa" på toppen. Såhär står det på Wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Clotted_cream Det finns inte att köpa i vanliga affärer här vad jag vet, men har man blivit bortskämd med det sen innan är det inte riktiga scones om man inte har det tll tycker jag.

Showen var bra, men ingen fullpoängare. Som någon recensent skrev, sångnumren mellan sketcherna var bra men man väntade mest på nästa nummer.

Tarda hoppas din första dag som fru varit bra!

Liffan ja det var en helg med mycket roligheter, hoppas din också varit trevlig!

Trevlig söndag kväll på er alla!
  • Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-09-28 14:28:48 följande:
    Hej tjejer! Ett tips för att få tiden fram till FET vecka 45 att gå om möjligt ännu långsammare. Gå och bryt  handen, dessutom höger hand. Så det där med att leva livet i 1,5 månad föll samtidigt som jag föll.
    Nää det är ju helt otroligt, vilken osis! Hoppas verkligen tiden knallar på som den ska ändå (du får inte se till att den går ännu långsammare nu, jag hoppas ju på sprutstart vecka 45!)
    Vitsippa76 skrev 2010-09-28 17:31:52 följande:
    Mitt FET gick bra igår, det lilla ägget hade klarat sig fint. Hade en jättetrevlig läkare som jag inte träffat innan. Jag fick själv hålla i ultradjudsmakapären utanpå magen och efteråt visade hon ett litet risgryn som är luften och vätskan runt embryot.Nu hoppas jag att det trivs bra där inne.
    Åh va skönt att höra! Nu får du prata snällt med den varje dag så den fäster och inser vad bra den kommer att få det om den stannar där!

Tarda tusen tack för fina bilder, så roligt att få en liten titt! Skönt att höra att Uno med på banan också, h*n kanske kände av att det var en viktig helg som passerade, jag menar det är ju inte varje dag man går från oäkting till legitim

Liffan Jag har ju ingen erfarenhet själv, men jag kan inte se några hinder med att åka veckan efter ÄP, förutom vaggisarna bör det ju vara som vilken vecka mellan ÄL och BIM som helst egentligen.

Hoppas läget är under kontroll för er andra, önskar alla en fortsatt trevlig vecka! {#emotions_dlg.flower}
  • Stella Kardunn
    Juristen förresten, hur går det med sprutorna? har du VUL den här veckan? Jag hoppas allt tuffar på precis som det ska i alla fall...
  • Stella Kardunn

Nu är jag tillbaka efter några få dagars ledighet. Dock inget nytt på IVF fronten här, hoppas bara på mens i slutet av veckan så jag får börja räkna ner till spraystart.

Håller tummar och tår för att du får en relativt smärtfri och bra ÄP idag Juristen!

Tycker också det är kul att de planerar att premiera IVF i Nobelpriset, synd bara att hans kompanjon redan är död och inte får uppleva det hela. Jag är dem evigt tacksam i alla fall Hjärta

LVHM jag hoppas det bara är lite tillfällig hicka så du ändå är på banan som du ska snart igen!

MissDrutten härligt att höra!

Finiz de är som de andra skriver, för dem har detta blivit rutin och de har så många patienter varje vecka att de säkerligen inte ens tänker på hur de bemöter oss ibland, men det är å andra sidan ingen ursäkt heller så jag tycker du har all rätt att vara missnöjd och jag hoppas verkligen du får ett bättre besök nästa gång.

Macpau skönt att se du är här ibland iaf, hur går det med illamåendet nu?

Liffan du verkar vara expert på att fixa trevliga helger tycker jag Skrattande

Vitsippa mina tummar vitnar här...jag hoppas så in i bänken att allt går bra!

Alla jag glömt och alla jag nämnt, fortsatt trevlig vecka på er!

• Stella Kardunn
    Macpau Ja jag hoppas verkligen allt flyter på enligt schema den här gången med, med en lite bättre avslutning då förstås...ska jag ha förstoppning i en vecka vill jag banne mig ha anledning till det också! Flört

Men det är då attans vad du drabbats av elakt illamående...jag hoppas verkligen det planar ut snart så du kan få njuta lite också!

Liffan tack, känns fint att vara saknad Glad tänk på söndag är du igång tjejen! tjohoo!!

Vitsippa skönt att allt går bra än så länge...jag fortsätter hålla tummarna så hårt jag kan här! Vart ska ni iväg på ledighet?

Juristen jag önskar er all lycka imorgon! hoppas allt går precis som det ska!!

Frikadellen får hälsa dig välkommen tillbaka jag med då, även om du nog var här före mig tom Flört Gällande SU så verkar de vara rätt fullbokade som vanligt, så tyvärr kan ni nog få ställa in er på att inte få börja på den här sidan året. De har ju 3 månader på sig att börja efter att ni varit på nybesöket och det verkar ha varit full rush hela hösten. Men jag hoppas de hittar en lucka så ni hinner börja på den här sidan året ändå! Såg att du hittat medlemstråden också så du har full koll på oss andra nu Cool

Tarda hur är det med nyblivna frun?
  • Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2010-10-07 09:20:02 följande:
    Faaaaaaaaaaaaaaaan.
    Fick ett samtal från SU precis. Med dåliga nyheter.
    Orkar inte mer.
    Skickar en stor tröstkram Hjärta..jag vet precis hur det känns om det är någon tröst Rynkar på näsan

Jag antar de kommer köra icsi på alla på er nästa gång med för att vara på den säkra sidan, vilket känns tröstande i och med att det finns ytterligare medel att ta till, men jag tänkte precis som dig, när de såg att det inte funkade, kunde de inte fiskat upp några och gjort icsi direkt, men jag vet ju att det inte funkar så tyvärr.

Själv är jag i väntans tider på att denna mens ska komma som den ska så vi äntligen kommer igång med ET2....och trots att det kändes som en evig väntan på den där andra mensen så står man ut på något sätt och fortsätter drömma framåt, men det är väl som de säger, hoppet är det sista som överger människan och det försvann där en stund när de ringde, men så på något sätt reser man sig ändå och fortsätter.
  • Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2010-10-06 18:55:23 följande:
    Liffan - Jodå, det är RD 18 för FET också... Skulle inte tro att jag lyckas hålla mig så länge... Var inne i en annan tråd, med folk från hela landet och TD verkar variera från RD12 till RD22...

Resan går till södra Spanien för att hälsa på svärisar - ska bli underbart! Förhoppningsvis måste jag tyvärr hålla mig ifrån det goda vinet, skinkorna och ostarna. Flört
    Ja just det, jag visste ju att det var dit du skulle, men minnet sviker som vanligt. Jag hoppas ni får jättetrevligt iaf och att fröet därinne uppskattar lite luftombyte och bestämmer sig för att stanna en sisådär 36 veckor till Flört

Känns som att ett tjuvtest skulle kunna funka runt dag 14 iaf, med tanke på att du ändå är i helt naturlig cykel. Det beror på förstås, när slutar man med vaggisarna? för de kan väl ge falskt + i värsta fall har jag för mig?
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-10-06 12:59:39 följande:

Miss Star-hahaha...det där med förstoppning är ett jäkla bekymmer faktiskt! När jag var uppe hos mina svärföräldrar så såg de så glada ut för de tyckte at jag bara måste vara gravid med en sån mage Fick tyvärr slå hål på deras illusion och förklara att det bara var gaser  efter ivf .

Varit på vul-allt var bra . De lilla bönan rörde sig/kråmade sig så mkt så Lars kunde inte få till en bild med fullt mått. Är så glad . Nu vill jag bara att alllllla i den här tråden snabbt ska bli gravida. Det är nu ju så mkt värda!! Äh, nu blev det lipigt...men ni fattar!

kram

Vilken tur att jag har lite mage att skylla på redan innan då

Åh va skoj med VUL....nu väntar vi alla spänt på RUL bilder nästa gång Skrattande

Vad sa han om illamåendet förresten?
  • Stella Kardunn
    Vattuman skrev 2010-10-07 16:35:25 följande:
    Och för att vara ännu mer på den säkra sidan ville han dessutom byta till Menopur, han sa någonting om att äggen kunde ha påverkats negativt av fel hormon.

Oftast ligger problemet hos äggen när simmarna har svårt att tränga igenom, men då kanske det kan bero på fel hormon. Så fattade jag det.
    Sparade 2 meningar från ditt inlägg som fick mig att fundera lite extra...Vi fick ju inget av 7 ägg befruktade...men till mig sa de bara att vi kör på precis som sist, samma preparat, samma dos eftersom allt detta funkade perfekt ända fram till befruktningsförsöket...kan inte låta bli att undra varför de säger till dig att det kan berott på hormonet och att du ska få byta...vad var skillnaden mellan oss?

I övrigt känns det som att din läkare bekräftade vad jag själv gissat, att den uteblivna befruktningen beror på hårda skal på äggen och att det också är anledningen till att vi inte lyckats på egen hand på alla dessa år, men i såna fall undrar jag bara ännu mer varför man inte ens verkade fundera på att byta preparat på mig?

Åh gud vad allt detta är förvirrande ibland och ju mer information man får desto mindre vet man....Rynkar på näsan

Ingen mens i sikte heller..Skrikandes

Jag hoppas verkligen nästa försök går som på räls för er iaf!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?