Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
ja, testet gick väl sådär... oklart kan man säga. jag vaknade tidigt och gick upp och gjorde det. doppade för säkerhets skull två test. när det inte hade gett något positivt utslag efter ca 30 sek gav jag upp och gick ut från badrummet. kom tillbaka ca 7 minuter senare och då var båda positiva. men man ska ju läsa av dem inom fem minuter och det känns som att de som får plus får det rätt snabbt på stickan. så jag vet inte jag... har inte heller någon större testerfarenhet, har ju typ aldrig tagit ett gravtest förut så jag vet inte hur de brukar reagera. summa sumarum är iaf att jag idag inhandlar ett dyrt test eftersom det känns mer pålitligt och testar imorgon igen.
vad tror ni mer erfarna testare? ni behöver verkligenen inte peppa mig utan säg som det är. mina förhoppningar är rätt läga ändå. 5 procent förhoppning kvar tror jag. .
Så till mig då...jag slängde mig på luren vid 2 igår och fick prata med en norska (tror jag det var) och hon sa att jag skulle fortsätta med 225 enheter 2 dagar till (igår och idag) och sen komma på VUL imorgon.
I jämförelse med förra gången betyder det VUL på samma dag, men 1 dag extra med 225 enheter (jag fick ta blodprovet en dag tidigare den här gången så det blir bara en dag extra totalt), så möjligen att jag är aningens mer svårstimulerad den här gången eller att de tar en dag extra och tror det är okej och tar nytt beslut på VUL istället.