Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-11-24 08:34:31 följande:
    Miss Star: vad sa testerna nu då? bibehålen dos? ökning? sänkning? vad är anaysen?

ja, testet gick väl sådär... oklart kan man säga. jag vaknade tidigt och gick upp och gjorde det. doppade för säkerhets skull två test. när det inte hade gett något positivt utslag efter ca 30 sek gav jag upp och gick ut från badrummet. kom tillbaka ca 7 minuter senare och då var båda positiva. men man ska ju läsa av dem inom fem minuter och det känns som att de som får plus får det rätt snabbt på stickan. så jag vet inte jag... har inte heller någon större testerfarenhet, har ju typ aldrig tagit ett gravtest förut så jag vet inte hur de brukar reagera. summa sumarum är iaf att jag idag inhandlar ett dyrt test eftersom det känns mer pålitligt och testar imorgon igen.

vad tror ni mer erfarna testare? ni behöver verkligenen inte peppa mig utan säg som det är. mina förhoppningar är rätt läga ändå. 5 procent förhoppning kvar tror jag. .
    Nu vill jag på inget sätt säga att jag är en erfaren testare, men den gången jag testade positivt gick det såhär....2x CB digital...inget utslag alls, men å andra sidan inte ens något kontrollstreck värt att nämna heller, så min slutsats var att det helt enkelt var fel på dem. 2x Apoliva...gravidstrecket började dyka upp direkt när urinen passerade på väg mot kontrollstrecket...har för mig man skulle vänta 30 sekunder innan man avläste det, men jag kunde se svaret klart och tydligt långt innan det. Tilläggas ska att jag testade i princip en vecka efter BIM så HCG hade hunnit höjas rätt bra troligen, vilket bör vara en anledning till att svaret kom så snabbt. Så jag håller tummarna för att du fick vagt svar för att du testat lite tidigt bara.

Så till mig då...jag slängde mig på luren vid 2 igår och fick prata med en norska (tror jag det var) och hon sa att jag skulle fortsätta med 225 enheter 2 dagar till (igår och idag) och sen komma på VUL imorgon.

I jämförelse med förra gången betyder det VUL på samma dag, men 1 dag extra med 225 enheter (jag fick ta blodprovet en dag tidigare den här gången så det blir bara en dag extra totalt), så möjligen att jag är aningens mer svårstimulerad den här gången eller att de tar en dag extra och tror det är okej och tar nytt beslut på VUL istället.
  • Stella Kardunn

G R A T T I S ! ! Liffan Solig det där såg ruskigt positivt ut tycker jag....hi hi så himla fyndig jag var då Tungan ute

Mmm du bör nog baka lite extra tårta om du vill vara säker Vitsippa Flört så länge som vi brukar sitta kan det nog vara dags för fika nummer 2 när vi väl bryter upp efter fika nummer 1 Drömmer....

• Stella Kardunn

Tillbaka från VUL (eller ja inte nu, men tidigare idag)...

11 blåsor, hyfsat jämna i storleken, men lite små (de flesta var ca 11-14 mm, bara någon var över 15)...så fortsatt dos 225 enheter och ÄP först på onsdag 1/12...så nu håller vi tummarna att de växer på sig fram tills dess så jag inte står där med ett gäng omogna ägg på onsdag istället...

Liffan jag förstår dig, har själv funderat ut vad jag ska säga som anledning till att jag inte dricker på julborden och jag är ju för sjuttsiken inte ens nära att vara gravid ännu...Drömmer

• Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2010-11-27 13:09:52 följande:
    Läkarbesök och VUL igår var en katastrof... Man kunde se ett foster, men det var för litet, låg helt stilla och inget hjärta slog. Gråter

Har gråtit floder, just nu känns allting meningslöst.

Nytt läkarbesök på tisdag, man gör alltid två kontroller innan man får tabletter för att hjälpa kroppen att stöta ut det som finns kvar.

Hoppas att ni andra har en bättre helg i det fina vädret! Kram!
    Åh nej Gråter va hemskt...mitt hjärta blöder för er! Sänder all tröst jag kan Hjärta
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Angående fikat, för mig är det inga problem att flytta det en timme framåt eller så om det skulle hjälpa någon av er (Macpau och Juristen) att hinna följa med, vill ju gärna moffa scones tillsammans med er också!

Tänker på dig Vitsippa Hjärta

För min del är det dags för Pregnyl ikväll och sambon har redan bestämt att vi ska tillbaka på fredag eftermiddag den här gången, så jag håller tummarna att han har koll på läget...och tar en stor risk genom att uppdatera medlemstråden, trots att det är helt emot min natur...

Kram på er alla!

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-11-30 06:50:49 följande:
    Miss star: hoppas blandandet gick bra igår! *minns min egen pregnyl med ångest*. Kram
    Tack det gick bra, men jag hade tappat bort broschyren från förra gången, så jag var lite orationellt nervös först, men sambon övervakade och det blev nog rätt i slutändan Cool 22.31 var den i magen iaf...

Fikalista

Söndag 5 dec (ange tid)

Tarda (kan hela em)
    Macpau (kan med säkerhet komma förbi ett tag, ej hela em tror jag)
    Miss Star (hela em)

Söndag 12 dec (tid)

Tarda (hela em)
    Macpau (hela em)

Kram till alla och en extra tanke till Vitsippa Hjärta
  • Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-11-30 15:50:50 följande:

Hej tjejer!

Kom just på att vårt Internet stängs av därhemma från och med imorgon...hur ska jag klara mig?? Stackars jobb blir lidande nu då  . Jag hade väldigt bråttom med att "flytta" men tänkte inte på att vi faktiskt ska bo kvar i lägenheten året ut...oops.

kram

Du får ringa och böna och be om en månad extra det ska väl inte vara så svårt för dem att fixa Drömmer
  • Stella Kardunn

Nu är jag här...

Själva plocket gick  bra idag med, dvs ingen överdriven smärtupplevelse även om min namne som utförde ingreppet idag upplevdes som mer hårdhänt, så jag fick nog lite mer smärtstillande den här gången.

Däremot lyckades hon träffa på något blodkärl eller liknande så att en så kallad stickblödning uppstod. Detta innebar att det såg ut som ett mindre blodbad när det var klart (blod på golvet, på lakanen i stolen, blod på mig osv) och resulterade i att de fick stoppa in en så kallad tamponad efteråt (låååång gasbinda typ) för att stoppa flödet och även hämta min säng så jag fick åka tillbaka. Tamponaden satt i en timme och gjorde hyfsat ont, men när den väl var ute återgick det mesta till att vara som vanligt. Tack och lov verkade blödningen dessutom upphört rätt snabbt så det såg fint ut när de tog bort den. Detta resulterade dock i att vi blev kvar där rätt länge idag.

Så till skörden, 12 blåsor tömdes och 12 ägg hittades. Jag känner mig dock säker på att minst 1 är omoget då de bara räknade 11 blåsor på VUL, så den där 12 rimligen måste varit rätt pyttig...

Nu har vi firat med bakelse uppkrupen i soffan med vetekudde på magen och håller samtidigt tummarna för att icsin som utförs nu under eftermiddagen går bara bra....Visste ni förresten att det finns en speciell tång gjord för att hålla fast äggen medan man sticker in nålen?! helt otroligt...Skrattande

Kram på er alla Hjärtaoch va skönt det var att höra från dig igen Vitsippa, även om inget mirakel skett som sagt...

• Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2010-12-01 15:31:41 följande:
    Hej Miss Star! Skönt att det gick bra idag!

Här sitter en till i soffan med vetekudde på magen! Bestämde mig för att ta de där tabletterna idag ändå och få ett slut på det här. Sambon kunde vara hemma idag också och har pysslat om mig, skönt!
    Jag förstår dig, även om jag fick ta mina på sjukhuset var det inte roligt på något sätt...hoppas det går bra så du slipper göra något mer sen, ska du dit på kontroll nästa vecka eller?
  • Stella Kardunn

Tack för alla lyckönskningar! Sätter mitt hopp till morgondagen nu, det bara måste fungera den här gången!

Oroar mig dock aningens för att jag känner mig så mycket mer mörbultad den här gången (antagligen pga att hon var mer hårdhänt och stickblödningen) att det har en negativ effekt på ev äggs chanser att fästa sen...men vi är inte ens där ännu, kanske slutar det här försöket också med ett samtal imorgon förmiddag....Tyst (annars ska jag dit 14.30 Liffan)

Kissie va roligt att du dykt upp igen...Håller tummarna för att testdagen ger ett stort fett  Plus oavsett när den nu kan tänkas infalla i din kalender Förresten, skulle du vilja hänga på och fika någon av söndagarna som nämnts ovan?

Macpau skönt att höra att du tajmat det så bra att du kommer kunna äta dig genom alla julbord utan problem Skrattande Varbergs kurort låter trevligt! Själv ska jag äta mig igenom 4 julbord på 4 dagar är det tänkt med start på torsdag nästa vecka...*pust*

LVHM Jag håller tummarna för att blödningen håller sig borta av en helt annan anledning än progynonen iaf!

Har någon möjlighet att kolla med Juristen om hon kan fika den 12/12 istället, så vi kanske kan komma till ett beslut angående fikat imorgon? Jag kikar in här imorgon förmiddag i vilket fall, men måste ju veta om jag ska ringa och avboka på söndag eller inte.

Fikalistan just nu

Söndag 5 dec (ange tid)

Tarda (kan hela em)
    Macpau (kan med säkerhet komma förbi ett tag, ej hela em tror jag)
    Miss Star (hela em)
    Liffan (hela em)

Söndag 12 dec (tid)

Tarda (hela em)
    Macpau (hela em)
    Vitsippa (hela em)
    Liffan (hela em)

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?