Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

11.50....kan jag sluta hålla andan nu?! Tyst

Ni är ack så snälla och själviskt som jag är (eller tack vare Vitsippa, som erbjöd sig) så bestämmer jag härmed att det blir fika på söndag som planerat innan....Flört

Så vi ses vid Restaurang ETT på Avenyn 1 kl 14 på söndag.

De som kommer med är då:

Tarda
    Macpau
    Miss Star
    Liffan
    Kissie

Macpau du kan väl bara höra av dig till någon om du inte är där från början utan dyker upp senare.

Kissie G R A T T I S !! Solig Va roligt att höra!! och ja vi kör fika på söndag, jag tror inte du träffat någon innan? Jag kommer ha svart täckjacka från Didriksson med en gul,svart,rosa, lila, röd osv. randig halsduk från Sonia Rykel for HM. Men det är nog inte så många som står och huttrar utanför deras ingång på söndag em heller.

Liffan Jag håller med helt och hållet vi får planera in ny fika snart igen så Vitsippa och Juristen kan vara med också.

Vitsippa ÅÅÅH va du är gullig! Vi åker skilda bilar hem då sambon redan är i Gbg. Går det bra där idag vore en fika hos dig inte en så dum idé (beroende på hur du mår förstås?!). Vi kanske kan höras via telefon när det börjar närma sig? Jag inboxar dig mitt nr iaf.

• Stella Kardunn

Nu är jag här igen...Stannade på lite otroligt goda hembakta bullar hos Vitsippa på vägen hem (tusen tack tjejen Solig) och sen hade sambon middag nästan helt klar när jag kom hem...men vinet fick jag hoppa Tungan ute

Det gick bra idag, så vi är så glada just nu! De hade mycket riktigt fått tag på 11 ägg och alla hade injicerats. 7 hade börjat växa och 5 hade sett bra ut idag så de gav ett till mig och frös fyra.

LVHM åh nej Rynkar på näsan styrkekramar i massor! på något konstigt sätt samlar man ihop sig och tar nya tag, men låt det ta den tid det tar!

Vi ses på söndag!

Kram på er alla Hjärta

• Stella Kardunn

Tack själva tjejer....trevligt som vanligt! och gott var det med! Solig Ser fram emot en ettårsfest i januari

Liffan, nu har jag nojat hela vägen hem, kan du kolla med din mamma är du snäll om det här med hårfärgningen. Kan det vara ok om jag bokar om tiden så den är före testdag, dvs vid en tid när jag fortfarande egentligen inte ens vet om jag är gravid?

• Stella Kardunn

Tack tjejer, er kan man lita på Solig Den där länken du hittade Liffan gav ju ett lugnande svar om inte annat. Ska fundera lite på om jag bokar om den till lite tidigare ändå, tror inte jag klarar av att strunta i att färga även om sambon tyckte jag var oerhört fånig...Skäms

• Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Hoppas du får lite lättare illamåendeperiod än våra kära Tarda och Macpau iaf Liffan, jag håller tummarna!

Macpau japp och eftersom du är Mrs TS förväntar vi oss såklart ett hejdundrande ettårskalas med Skrattande eller så hejdundrande det nu kan bli när folk på det här stället är gravida till höger och vänster

En fråga om vaggisarna, är det bara jag som tycker det känns som det  "rinner" mest hela tiden av dem? Jag blir galen på det här att man känner sig som man håller på att kissa på sig hela tiden och nojar över att det ska gå igenom (men så mycket kommer det ju aldrig) Skrikandes men tilläggas ska såklart att jag sååååå gärna tar dem om det är vad som behövs.

Önskar alla en riktigt trevlig dag {#emotions_dlg.flower}

• Stella Kardunn
    Liffan trosskydd har jag hela tiden och jag kör så långt fingrarna räcker Tungan ute i övrigt var jag såklart tvungen att berätta din historia för sambon i söndags kväll

Förstår om du nojar över VUL, det skulle jag också göra, men nu utgår vi såklart ifrån att allt kommer se bara bra ut!

Macpau   Kan föreställa mig hur det skulle se ut om jag börjar utföra akrobatiska tricks på personaltoan på jobbet....Spännande med RUL imorgon, det kommer gå finfint!!
  • Stella Kardunn

Åh Vitsippa Rynkar på näsan skickar styrke- och tröstkramar Hjärta hoppas du får bättre besked efter besöket på Östra imorgon, så eländet tar slut. Stanna du hemma så länge du känner att det behövs, jobbet kommer inte gå någonstans...

Juristen va skönt att få ett livstecken från dig! Attans att den där förbaskade mensen inte dyker upp, kanske har det med stressen att göra som du säger...jag hoppas du får lite lugn och ro i jul och nyår iaf och kan komma ikapp så du är redo för ett nytt försök när nya året har kommit.

• Stella Kardunn
    Macpau skrev 2010-12-09 08:03:53 följande:
    God morgon tjejer!

Vitsippa- hoppas allt gick snabbt och smärtfritt på sjukhuset. Jag tänkte på dig igår. Stor kram

Nu är jag tillbaka från rul och allt såg finfint ut . Hon såg könet och frågade om vi ville veta, men vi sa nej...NU ska jag njuta av det! . Laddar upp en bild (var så tagen och tåranrna bara rullade så hon printade ut en massa bilder till oss...). Ville tacka genom att sponsra deras fikakassa men det ville hon inte . Här kommer en liten bild!

Ha en fin dag allihopa{#emotions_dlg.flower}

Åh var roligt Macpau!! Grattis igen!! Njut nu av Gravid  ordenligt! Var ni helt överens om att inte ta reda på könet eller fick ni "dividera" en stund om saken? Känns hemskt långt borta för vår del, men jag skulle nog nästan vilja veta...eller jag vet inte...Drömmer

Vitsippa hoppas du mår efter omständigheterna okej och att besöket på Östra gick bra Hjärta

Liffan Nej inga idéer hos sambon än så länge, men han tänker nog efter före nu skulle jag tro Skrattande Hur går det med Kräks för fröken då?

Igår kväll ägnade vi en stund åt tumhållning eftersom det nu gått snart en vecka efter ET och ägget förhoppningsvis har fäst om det tänkt sig att stanna...annars är det bara att fortsätta vänta 1,5 vecka till...tur att det är mycket på jobbet den här årstiden iaf...

Stor kram till alla {#emotions_dlg.flower} ha en riktigt trevlig torsdag!
  • Stella Kardunn
    Vitsippa76 skrev 2010-12-09 11:46:47 följande:
    Åh, Macpau, vad härligt att se! Jag gråter en skvätt jag med...

Liffan och Miss Star - jag skulle gärna vilja höra den där historien... Men jag får väl bärga mig till januari.

Allt gick förhållandevis bra igår. Landstingets fantastiska samordning gjorde att gyn på Sahlgrenska bokade in oss klockan 7, men på avdelningen på Östra fanns ingen läkare förrän 9... Lång väntan i obekväm fåtölj utan att få äta eller dricka. Ingreppet gick bra och jag har nog aldrig sovit så gott som under narkosen. På kvällen fick jag feber, men den gav sig efter några timmar och nu mår jag helt bra, så det är nog ingen fara och penicillin äter jag ju redan.

Nu skall jag ägna resten av veckan åt att bara ta det lugnt och göra trevliga saker. Idag blir det lunch hos en kollega som också är sjukskriven, och sedan kanske man skulle ge sig på att göra lite julgodis?
    Ehm hur i hela friden kan de ha så dålig koll? Nåja skönt att det gick bra när du väl fick komma in i iaf, men mycket irriterande! Har du orkat meddela Reproduktion nu också?

Göra julgodis tycker jag låter som en mycket bra idé! Vill du ha någon som hjälper till att äta sen har jag en lucka nästa söndag

Sköt om dig tjejen!
  • Stella Kardunn

Morgon i tråden,

Idag har jag ont i magen 4 julbord sätter sina spår och jag ser verkligen fram emot nästan 2 hela veckor med helt vanlig mat innan det är dags för julmat igen.

Härligt att du är med på banan igen Macpau, jag förstår dig helt och fullt ett liv utan internet idag är mycket handikappat. Hoppas det går bra med alla renoveringsbestyr, så ni kommer in som planerat.

Hoppas illamåendet fortfarande håller sig någorlunda i schack Liffan

Kissie jag håller tummarna för ditt VUL så får du hålla tummarna för att jag får ett plus!

Önskar alla en riktigt trevlig vecka Solig

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?