Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

God morgon i tråden allihopa!

Kikar in en snabbis innan jag dyker ner under ytan (nu lät jag riktigt präktig, lär säkerligen titta in här fler ggr innan dagen är slut ändå Flört)

Tack så mycket för lyckönskningarna kära ni Hjärta

Jag håller med Liffan, vi har verkligen spritt ut det jämt och bra med en per vecka, om jag inte minns fel är det väl dags för några FET sen i vecka 36 och 37, håller tummarna att planerna håller för er som väntar!

De verkar verkligen ha högtryck på SU nu, jag klev in som nummer 12 i väntrummet igår morse, det fanns knappt sittplats kvar. Jag var först på väg att få ha mitt besök i deras lunchrum, men i sista sekund blev ett rum ledigt. Dessutom hörde jag lite korridorsnack bland personalen att de hittills hade 37 aspirationer (ÄP) inbokade för nästa vecka, så det är mycket babymaking på den där avdelningen nu.

JaMA08 Härligt att höra! nu ska du se att det äntligen rullar igång för er med, det är lite som en ketchupflaska det här, först händer inget och så händer inget, sen kommer alltihopa på en gång och man blir stammis på SU Skrattande

Tarda Japp vi gamla hönor kan med kunde dock inte låta bli att fundera lite när jag jagade dammsugaren igår kväll. De hittar inga fel på oss, jag verkar producera ägg utan problem och sambons prover är helt normala, så varför funkar det inte utan hjälp? Nåja lika bra att lägga ner det där och hoppas det betyder att vi lyckas på första ET med.....Åh brudbh, det börjar närma sig, spännande! så skönt att du mår bättre nu så du har en sak mindre att oroa dig för....och så RUL på det...vilken höst du fick tjejen!

En sista grej, har ni någonsin haft koll på det där med slemhinnans tjocklek? Har läst i många trådar att folk pratar om den, men jag har ärligt talat ingen koll. Minns iaf hon sa igår att jag hade 11 mm, är det bra?

• Stella Kardunn

Jag snokade runt lite på lunchen om det där med slemhinnor, någon skrev att den bör vara 7 mm för att ägget ska kunna fastna som det är tänkt, men att man sett lyckade graviditeter på slemhinnor så tunna som 4 mm. Sen såg jag ett ställe som nämnde att "bastjockleken" är 1-1,5 mm och det förstod jag var precis när mensen är avslutad.

Har man problem med tunn slemhinna kan man dessutom få det lite kämpigare vid eventuellt FET då stimuleringen vid ET hjälper till att förtjocka slemhinnan också, medan man inte gör samma stimulering vid FET.

Det där med skikten har jag inte hittat så mycket mer om än att det precis som LVHM säger ska vara bra med 3 skikt. Såg även någon som skrev att hon hade bara 6 mm hinna men att läkaren inte var orolig eftersom den ändå var 3 skiktad.

Tydligen kan för tunn slemhinna dessutom vara en anledning att man inte gör ET även om man fått ut ägg vid ÄP.

Dessutom har jag sett på mer än ett ställe att Pergotime kan ge tunn slemhinna...vilket såklart får mig att undra om allt mitt pergotimeknaprande kanske både hjälpt och stjälpt våra försök, om det är så att jag fått upp hormonvärdena men istället fått för tunn slemhinna...Med det i åtanke börjar det dessutom kännas hyfsat märkligt att jag aldrig någonsin fick gå på VUL Obestämd

• Stella Kardunn

Åh nej Macpau Gråter styrkekramar till dig! men jag håller tummarna att det är falskt alarm, har trots allt flera i bekantskapkretsen som blött lite av och till under sina graviditeter.

• Stella Kardunn

Nu är jag hemma igen (fick vänta lite på sambon i Gbg). Det blev 12 blåsor de tömde (de räknade till 14 på VUL) och ur dessa fick de ut totalt 8 ägg. Om det är bra eller dåligt får vi som vanligt vänta 2 dagar på att få reda på.

Tack för tumhållningen!

Macpau, hoppas du mår ok!

• Stella Kardunn
    Kissie skrev 2010-08-29 23:02:37 följande:
    Fick starta upp i onsdags med sprutorna dos 150. Klämde ihop magen så mycket av nervositeten av att trycka in nålen att jag nu går omkring med iaf 2 stora blåmärken på vardera sida om naveln. Skönt att det går mot höst och att man inte behöver visa magen mer än nödvändigt. :P 
    ja jösses vad vi testas under den här perioden, jag har för min del fått en större förståelse för diabetikerna känns det som...tack och lov är det bara en begränsad tid och bara en gång om dagen.
    Macpau skrev 2010-08-30 17:53:31 följande:
    Idag känns det lite bättre...har fortfarande lite brunt när jag torkar mig (sorry for denna info).Däremot hände något väldigt konstigt...jag tog ett test till för nån timme sedan (herregud vad jag har missbrukat Clearblue denna månaden) och det visar lite starkare nu. Jag vet inte, jag blir nog tokig. Jag testar på dag 18 nu på fredag som det står i  SU:s papper *läxa för framtiden, testa tidigast 1-2 dagar innan testdagen. Inte testa 9 dagar innan*.
    Åh va glad jag blir att det ändå verkar finnas hopp! Kan förövrigt meddela att BM som "skrev ut" oss idag dessutom särskilt sa att det är ingen fara om det blöder lite innan det är testdags så länge det inte är som mens.
    Liffan skrev 2010-08-30 19:19:18 följande:
    hur mår du efter ÄP Miss Star? hur gick det för dig? gjorde det ont eller fungerade bedövning och droger?
    För min del gick ÄP riktigt bra, jag fick en dos i kanylen innan de la lokalbedövningen, det kändes lite när de stack igenom väggen och blåsorna, men det var okej, efter ett tag stack det till rejält och då fick jag en dos till som jag klarade mig på tills det var klart. Efteråt har jag haft som kraftig mensvärk, har tagit ett par alvedon sen jag kom hem och legat i soffan med vetevärmaren på magen, men molvärk kan jag hantera rätt bra.

Hoppas du inte blir alltför sjuk nu tjejen!

Tusen tack igen för hållna tummar allihopa Hjärta
  • Stella Kardunn

God förmiddag i tråden,

Här var det dött idag,  hoppas det betyder att alla mår bra och pysslar på med sitt. Själv sitter jag på jobbet och är lite sådär lagom ofokuserad som vanligt. Fick dra till med en jättelögn till en kompis angående gårdagens aktiviteter också, men som tur var avhandlades den via sms och msn, så det behövdes inget pokerface.

I övrigt har jag aningens lite värk idag med, men har inte tagit några tabletter. Det är nog att jag känner mig så uppblåst i magen som är värst, tror det har med sprutorna jag tagit snarare än ÄP dock, för det började redan i slutet av förra veckan.

• Stella Kardunn

Det blir ingen ET idag Gråter De ringde redan vid 9 imorse...

7 ägg blandades med simmare, allt såg precis ut som det ska, alla prover var okej...inte ett enda blev befruktat.

Nästa gång kommer de göra microinjektion på allt.

• Stella Kardunn

Tack för tröstkramar Hjärta försöker slå det ifrån mig just nu och fokusera på presenten jag ska handla idag och mötesprotokollen jag borde renskriva, vill inte börja gråta på jobbet även om det inte gick sådär jättebra innan, tur man har eget rum.

Jag frågade också litegrann om detta kunde vara anledningen till att vi inte lyckats på egen hand och han svarade att man nog kunde utgå ifrån att det är detta som varit problemet innan med, att de helt enkelt inte klarar av befruktningen själva trots att alla tester visar att allt är normalt både hos mig och sambon.

Angående ICSI så sa han väl mer eller mindre att de inte ens övervägt det vid det här försöket då allt såg så himla normalt ut. Det vet ju egentligen inte nu heller vad som är felet utan säger bara att microinjektion tar oss förbi det här oväntade problemet...sen kanske det visar sig att de inte växer ändå och då är ju frågan vad som är felet då och hur man tar reda på det...Känns jobbigt att behöva börja om från noll bara.

Även om jag förstår att man inte kan göra så, var såklart min första tanke att de väl för sjutton kunde fiskat upp ett ägg och en spermie redan när de såg att de inte lyckades få ihop det på egen hand så hade vi fått ett befruktat iaf.

• Stella Kardunn

Underbar höstdag här idag, klarblå himmel och solsken och här sitter man inomhus på en stol hela dagen Obestämd

De ringde från SU nu, jag måste få en vanlig mens (dvs inte den jag kommer få nu) innan vi får börja räkna igen, så som det ser ut nu blir spraystart i slutet på oktober, under förutsättning att min kropp rasslar igång som den ska....Skrikandes Jag blir galen på all väntan!!

Nåja jag konstaterade krasst igår att vi iaf har hela 2011 på oss innan vi blir för gamla...medan sambon verkade desperat och tyckte en rådhusvigsel typ idag verkar som en bra idé, då man ska vara gift vid adoption. Jag meddelade honom dock att "hörrö tjejen, var inte så svårflirtad" inte kvalificerar sig som ett frieri.

Nu är jag bara negativ här känner jag Tarda berätta roliga nyheter om bröllopet istället!

Nu har jag som ni förstår inget inplanerat besök till Gbg förrän tidigast i mitten/slutet på november, men om jag kan drar jag ner för en fika ändå. Kl 17 blir dock det tidigaste jag kan komma loss till i sådana fall och måndagar är inga bra dagar, men annars så Drömmer

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?