Inlägg från: Stella Kardunn |Visa alla inlägg
  • Stella Kardunn

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Instämmer med föregående talare, gud så skönt att det är fredag!

Här blir det ingen svampplockning utan lite planterande hemma istället.

Jaaa Tarda, var huset något att ha?

Intresseklubben antecknar förövrigt att sprutandet gick bra igår med, men det gjorde lite ont, det berodde nog på att jag träffade en blodåder för jag blödde lite efteråt, droppen på nålen var dock pytteliten igår och jag konstaterade att den dyker upp så fort man dragit upp dosen, så jag bestämde mig för att inte vara hysterisk över det efter att ha hört om era erfarenheter Skrattande

Önskar alla en fortsatt trevlig dag och helg!

• Stella Kardunn

God förmiddag i tråden!

LVHM hoppas ÄP går som en dans idag, med finfina ägg som resultat!

Liffan 26 dagar är så mycket standard det kan bli för mig, men jag verkar följa samma schema ändå så de justerar nog som sagt.

Själv har jag varit och lämnat blodprov på morgonen, så nu oroar jag mig såklart för att posten ska tappa bort mitt prov...men jag försöker tänka positivt och hålla tummarna för VUL på tors-fre och ÄP nästa vecka.

Förresten, när jag ringer för provresultaten imorgon, är det då de talar om när jag ska komma på VUL? och är detta något som är skoj för sambon att följa med på i sådana fall? Jag gick själv på förra mötet eftersom det bara var prat om sprutorna, men vill ju ändå att han ska vara delaktig i processen så jag funderar på om VUL kan var något att följa med på, eller får han ändå bara sitta utanför vid undersökningen?

• Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-23 14:18:54 följande:
    Det blev 7 ägg så jag är väldigt nöjd, nu hoppas jag bara att allt annat går bra också.
    7 ägg låter som en alldeles lagom skörd tycker jag....nu håller vi tummar och tår för att du får ett finfint ägg tillbaka på onsdag Solig sen lägger vi in en extra tumme för några till frysen med!

Jag har också funderat framlänges och baklänges på det här med att vara ledig eller inte. Min tanke har hela tiden varit att vara ledig på ÄP dagen, jobba dagen efter och så länge som möjligt på ET dagen, men det är som ni skriver, frågan är om man ens presterar något under de där 2 dagarna...åh dilemma Obestämd
  • Stella Kardunn

Som jag skrev igår kväll, det känns som ett himla dilemma det där med ledighet eller inte. Jag har ju berättat för min chef att det är på gång med IVF under hösten, men han har inte fått några som helst detaljer om tidsplan osv.

Jag är traditionellt sett inte en "sjuk person" vilket innebär att det skulle väcka lite uppmärksamhet om jag blev "sjuk" så för min del får det nog bli till att knapra på semestern eftersom jag inte vill att kollegorna ska börja fråga alltför mycket heller. Som jag känner det idag satsar jag på semester på ÄP dagen och jobba dagen efter...men jag kan verkligen inte bestämma mig gällande ET dagen, som du skriver Liffan, risken finns att jag bryter ihop totalt om de ringer från Sahlgrenska och säger att det inte blir något och det vill jag inte göra på jobbet....oavsett om någon vet något om varför eller inte.

Jag har ju turen att ha en sambo som jobbar i och omkring Göteborg hela tiden så jag kommer nog insistera på att han får åka med på ET, även om det går fort och inte är så "speciellt" känns det ändå som det kommer vara speciellt första gången iaf...Jag har däremot erbjudit mig att ta tåget hem efter ÄP så att han kan stanna kvar och jobba istället för att skjutsa mig hem, tänkte att vi får se hur jag mår, är jag okej får han släppa av mig på tågstationen, är jag inte okej får han skjutsa hem mig.

• Stella Kardunn

...och nu har jag ångest över att jag gett alltihopa dålig tur genom att gå händelserna i förväg gällande ÄP och ET....Nåväl 2 timmar kvar tills jag får något slags besked iaf.

• Stella Kardunn
    Liffan skrev 2010-08-24 17:48:38 följande:
    Äsch! det kommer gå hur bra som helst!! har du fått några provsvar?
    Japp slängde mig på telefon vid 14. Fick inte veta jättemycket förutom "hmm jaha Gonal-F..då ska vi se här...ja värdena har stigit...hmm då ska vi se vad doktorn tänk.." Resultatet blev bibehållen dos på 225 tis-ons och så VUL på torsdag. Så det kändes ju skönt med tanke på att jag inte känt något alls egentligen än så länge.
    Tarda skrev 2010-08-24 18:16:23 följande:
    Varför skulle man inte kunna sjukskriva sig? Hade man gjort ett annat medicinsk/semikirurgisk ingrepp hade ju ingen ifrågasatt att man var hemma, eller hur? Min kompis var (t.o.m) hemma flera dagar efter en hyfsat enkel plastikoperation och det hade hon full rätt att vara enligt FK, det är ju inte som att vi valt att skaffa barn i labb för vårt höga nöjes skull direkt.
    Jo jag vet, jag har nog bara varit alldeles för fokuserad på vad som är bra för jobbet skull tidigare, precis som Macpau skrev.

Nu en kopp thé och sen huggsexa i badrummet vid 22 Flört

God natt allihopa!
  • Stella Kardunn
    LVHM Håller tummar och tår allt vad jag kan idag!!

Tarda Håller illamående sig borta nu så du kanske kan börja andas ut? Det måste väl dessutom snart börja närma sig RUL för dig Glad

Macpau Det är såå trevligt när du håller mig sällskap härinne på dagarna Flört

Vinke vink till Liffan och Vitsippa och alla jag missade helt!
  • Stella Kardunn

Åh va glad jag är jag tog mod till mig och berättade om våra planer för min chef innan! Har tid för VUL kl 10 imorgon och höll som bäst på och funderade på om jag skulle vara på jobbet före 7 imorgon för att sen gå vid halvnio igen och så komma tillbaka till lunch, för att vara borta så lite som möjligt.

Fick dock helt plötsligt ett infall och tänkte att jag säger till chefen som det är och berättar om min plan...Han svarar direkt att det inte kommer på fråga. Jag ska inte komma hit på morgonen alls och när jag sen dyker upp framåt lunch ska jag dessutom justera stämplingen så att jag "var på plats" klockan 8 som vanligt. Vilken pärla han är!

Höll dessutom på att glömma, jag tillhör oranga teamet!

....vad gäller barnskaffande förövrigt så är det bara en tjej här på kontoret som är i den branschen och hon fick sitt barn nu i augusti. Men i bekantskapskretsen är det däremot helt galet...typ alla är i "skaffa andra barnet" fasen, så det är 3 som är gravida nu och minst 3 till som försöker.

• Stella Kardunn
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-08-25 17:45:56 följande:

I'm back!

Det gick fin fint. En i magen och två i frysen. Nöjd

Härligt att höra! Återanvänder Tardas oslagbara uttryck "Nu får du ruva tills du börjar kackla!!"

VUL gick bra idag, 14 blåsor (hon mätte 6-7 st och de var alla mellan 15 och 18), så jag fick sänkt dos till 150 de två sista dagarna. ÄP på måndag!

Nu måste jag jobba jobba...missade halva dagen idag (de var sena på SU) och så blir det ju minst 1,5 dag ledigt nästa vecka, får gå in i helgen och sammanställa faktureringen (som jag skulle gjort på måndag morgon).

Vinke vink till alla!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?