Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-08-25 18:33:59 följande:
    hahaha...men visst kändes det konstigt? så många månader/år av väntan, sen nedreglering, sprutor, nervositet och så var det över på 5 minuter!

kram
    Det hade bara varit så typiskt mig om jag hade gått därifrån och missat något, tänkte om barnmorskorna hade något mer och säga å så efteråt.

Skönt att den delen är över nu. Bara härliga vaggisar tre gånger om dagen som påminner om vad som varit.
  • Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-08-26 13:43:48 följande:
    Härligt att höra! Återanvänder Tardas oslagbara uttryck "Nu får du ruva tills du börjar kackla!!"

VUL gick bra idag, 14 blåsor (hon mätte 6-7 st och de var alla mellan 15 och 18), så jag fick sänkt dos till 150 de två sista dagarna. ÄP på måndag!

Nu måste jag jobba jobba...missade halva dagen idag (de var sena på SU) och så blir det ju minst 1,5 dag ledigt nästa vecka, får gå in i helgen och sammanställa faktureringen (som jag skulle gjort på måndag morgon).

Vinke vink till alla!
    Grattis till förhoppningsvis många fina ägg.
    Känns konstigt att alla äp är på måndagar, kanske bara är en slump. Men jag tror stenhårt på att måndagar är turdagarna!!
  • Lycklig vill ha mer

Ha en härlig fredag finaste flickorna,

Macpau: Nästa vecka blir spännanade för dig

• Lycklig vill ha mer
    En sista grej, har ni någonsin haft koll på det där med slemhinnans tjocklek? Har läst i många trådar att folk pratar om den, men jag har ärligt talat ingen koll. Minns iaf hon sa igår att jag hade 11 mm, är det bra?
    Jag hade nog 10 mm någonting tror jag och 3 skikts slemhinna vilket jag har för mig behövs för att ägget ska kunna tas emot ordentligt. Men jag kan ha fel, inte jätte insatt i slemhinnor
  • Lycklig vill ha mer
    Macpau skrev 2010-08-29 16:02:11 följande:
    Hej tjejer,

nu är vi hemma efter helgens kalas. Hoppas alla har haft en bra helg.

Måste bara berätta att jag fick plus på stickan i fredags morse (jag tänkte överraska er idag ) MEN...tyvärr så håller det på att bli väldigt tidigt missfall. Hade svagare igår och idag syns det knappt på stickan längre. Så...nya tag, eller hur säger man?

Kram på er alla
    Men har hört att ägglossningssprutan kan ge positivt i ca 10 dagar efter man har tagit den. Kan det inte vara så.

Kan ju fortfarande vara positivt, det hoppas jag på i alla fall.
  • Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-08-30 14:41:57 följande:
    Nu är jag hemma igen (fick vänta lite på sambon i Gbg). Det blev 12 blåsor de tömde (de räknade till 14 på VUL) och ur dessa fick de ut totalt 8 ägg. Om det är bra eller dåligt får vi som vanligt vänta 2 dagar på att få reda på.

Tack för tumhållningen!

Macpau, hoppas du mår ok!
    Grattis grattis till fin skörd. Nu blir det nagelbitning tills på onsdag men det ska ju säkert gå vägen!!
  • Lycklig vill ha mer

Miss Star! Lycka till i dag!!! Vi håller tummarna för inga samtal och sen för att ET går fin-fint.

Macpau: Inga mer tjuvtester....?

• Lycklig vill ha mer
    Stella Kardunn skrev 2010-09-01 10:51:56 följande:
    Det blir ingen ET idag Gråter De ringde redan vid 9 imorse...

7 ägg blandades med simmare, allt såg precis ut som det ska, alla prover var okej...inte ett enda blev befruktat.

Nästa gång kommer de göra microinjektion på allt.
    Vaaaa....neeej fy tusan MIss Star vad jag blir ledsen för din skull. Att gått igenom allt, kommit så långt och så blir det så här.
  • Lycklig vill ha mer

Dagens ruvarobsession, yrsel. Trodde jag skulle svimma i djuraffären. Annars ingenting alls, inga ömma bröst, ingen magvärk. Nu får det gärna vara slut på den här väntan...

• Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2010-09-02 19:25:12 följande:
    Miss Star: tack för påkryningen - det verkar faktiskt fungera!

Tarda: vilken våg är det tresiffrigt på?  jag vägrar nämligen tro på SUs våg - både jag och sambon hade orimilgt många kilon extra efter semestern. blivande maken kanske kan få en sån mammamudd insydd i bröllopsbyxan?

LVHM: halva tiden gjord nu! några roliga helgplaner som kan mota tankarna lite? ska ni köpa husdjur? eller kanske bara tillbehör...
    Nja inga speciella helgplaner men helgen brukar gå fort ändå Nej inget husdjursköp utan kattsand ha ha. Vi har två perserkatter redan.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?