Inlägg från: Lycklig vill ha mer |Visa alla inlägg
  • Lycklig vill ha mer

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Liffan skrev 2010-10-04 19:49:19 följande:
    LVHM: hoppas verkligen att du missade men läkaren måste väl ha baserat sitt uttalande på något så det tror jag! då borde mens snart. det håller vi tummarna på!

rykterna stämde ang nobelpriset. jätteroligt tycker jag!!

hoppas ni har haft en bra inledning på veckan!
    Super roligt med nobelpriset. Helt sjukt att första ivf bebisen föddes 1978. Vilken utveckling på 30 år.

Misstänker ÄL flytningar nu vilket gör att det är två veckor kvar till mens...blä. Hade verkligen hoppats på att den skulle överraska mig till det positiva för en gångs skull
  • Lycklig vill ha mer

Vitsippa: Otroligt grattis!!! Så härligt.

Väntar på mens....långsamt men tog i alla fall stygnen på handen idag. Alltid något.

• Lycklig vill ha mer

Hej tjejer!
    Tittar in här lite snabbt och läser i kapp.

Miss Star jag väntar också på min mens. I planeringen skrev vi att den skulle komma den 14:e men det tror jag tyvärr inte på.

• Lycklig vill ha mer

Hej tjejer!
    Äntligen mens så jag började sprayning inför stimulerat FET igår. Skönt att komma igång igen. Räknade ut att förhoppningsvis förstsa fet blir 80 dagar efter ET. Gaaahh jag blir galen. Men men nu är vi på banan igen.

Hoppas ni andra har det bra!

• Lycklig vill ha mer

Ta fikat på en helg så kanske jag också kan Afternoon tea röstar jag alltså på, eller 11:e november en torsdagkväll då jag övernattar i Göteborg ändå...

Igår hade jag en riktigt Suprecur huvudvärksdag....usch och fy!!

• Lycklig vill ha mer
    Liffan skrev 2010-10-27 21:31:51 följande:
    OK, lite fikauppdatering. 7/11 it is eftersom det var flest som kunde då men Kisse, det hade varit jättekul om du kunde komma även då!

Och sen har jag lite efterlysningar:

LVHM, du var lite sugen, ska du inte slå till?

Finiz: fika? och hur har det gått med FET?

Miss Drutten: tråkigt att det är för långt! vi får åka på trådutflykt någon gång .

Frikadellen: jag hoppas att jag inte skrämde iväg dig med min glädje över att inte vara sist ut! du är varmt välkommen du också!

och om jag har glömt någon (det är ju alltför lätt) så är ni självklart välkomna också!

Fikalista

söndag 7/11 (dag)
    Liffan
    Macpau
    Miss Star
    Vitsippa
    Juristen
    Tarda
    Hej tjejer....jag har fallit ur tråden lite den sista tiden men nu när det börjar närma sig FET så ska jag göra comeback. 7:e funkar inte för mig tyvärr men ni får ha det så himla mysigt. I morgon ska jag till SU och ta ett nedregleringsblodprov. Sen ska jag börja knapra tabletter, förutsatt att jag är nedreglerad så klart. Har ingen aning om hur länge man ska äta de tabletterna innan ett FET men det är tabletter för att bygga upp slemhinnan. Jag ska dessutom gå på akupunktur i samband med FET:et. Ska på ett första besök nästa vecka och sen blir det dagen för FET 2 ggr. En före återförandet och en gång efter.
  • Lycklig vill ha mer
    Finiz skrev 2010-11-02 07:29:21 följande:
    Morrn morrn!!

Liffan: Kram till dig med!! Vad spännande, nu är det snart dags, hoppas det är många fina mogna ägg på VUL

Macpau: Välkommen hem!! Vad härligt det låter, v14!!! Tänk vad tiden går fort. Kram

Miss star: Skönt att du är igång igen, hoppas på bra resultat denna gång!! Kram

Kissie: Åh nej vad tråkigt, hoppas gubben tillfrisknar snart, kramar om

LVHM: Håller tummarna för att FET ska gå bra, och att det går bra med akupunkturen. Jag fick också akupunktur vid mitt förra FET, men eftersom det inte hjälpte la jag ner det, kanske borde gett det en chans till, men blev så jäkla dyrt, fick göra den långa behandlingen för tydligen var min kropp helt ur balans..

Här är det ruvning för fulla muggar, hur gör ni med träning tjejer när ni ruvar? Kör ni som vanligt? Var på ett ganska hårt pass i går och oroar mig för att det kan ställa till med nåt.

Kram till allihop
    Jag har vid mina tidigare två insättningar varit ganska stillsam, denna gången tänker jag försöka leva som vanligt för ruvartiden blir så ruskigt långsam annars. De säger ju att man ska vara som vanligt och då blir det nog bättre blodcirkulation än att man bara är hemma och vilar. Ett hårt pass kanske var precis vad som behövdes
  • Lycklig vill ha mer

Hej tjejer.
    Tittar in och meddelar att jag är inplanerad för FET på tisdag!

• Lycklig vill ha mer

Då är man ruvare för tredje gången så vi håller verkligen tummarna för tredje gången gilt. Det räckte att tina upp en frysis så just nu har jag en i magen och en i frysen.

• Lycklig vill ha mer

Liffan: Jag tycker minsann du ska öka din förhoppning till mer än 10 %. Detta låter lovande!!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?